• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį visą pasaulį apskriejo žinia apie sraigtasparnio katastrofą Pietų Kalifornijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, kurioje žuvo NBA legenda Kobe Bryantas.

Sekmadienį visą pasaulį apskriejo žinia apie sraigtasparnio katastrofą Pietų Kalifornijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, kurioje žuvo NBA legenda Kobe Bryantas.

REKLAMA

Su juo kartu gyvybių neteko dar aštuoni žmonės, tarp kurių buvo ir krepšininko trylikametė dukra Gianna, taip pat koledžo beisbolo komandos treneris, jo žmona su dukra, krepšinio mokyklos trenerė bei dar keli asmenys.

Pasaulio istorijoje buvo daug itin skaudžių sporto katastrofų, kurių žmonės negali pamiršti ir praėjus daugybei metų. Portalas Tv3.lt siūlo prisiminti kai kurias iš jų.

„Hillsborough”: 1989–ųjų metų balandžio 15–ąją po pasaulį nuvilnijo žinia apie tragišką incidentą Šefilde. Per Anglijos Futbolo Asociacijos taurės mačą tarp Liverpool” ir Notthingham Forrest”, stadiono tribūnuose kilus sąmyšiui žuvo 96 žmonės, o dar 766 buvo sužeisti.

Tragedijos buvo galima išvengti jei stadiono administracija būtų ėmusi veiksmų dar prieš mačą, kai sirgaliai priekaištavo dėl itin siaurų praėjimų stadione, mažai tinkamos vietos, užtvarų, kurios labai riboja laisvesnį judėjimą. Į tribūna, kuri talpino maždaug 2000 sirgalių, susigrūdo beveik 3000 žmonių. Blogiausia, kad išvykos fanai buvo atitverti aukštomis tvoromis nuo namų sirgalių, taip siekiant išvengti riaušių, tačiau vėliau tai tapo viena pagrindinių priežasčių nelaimei.

REKLAMA
REKLAMA

Išsigandę žmonės lipo per tvoras ir barjerus, bandė ištrūkti. Komandoms aikštėje sužaidus maždaug šešias minutes teisėjas mačą sustabdė pastebėjęs, kad kai kurie sirgaliai tiesiog lipa į aikštę, taip siekdami išsigelbėti. Vėliau paskelbta, kad gyvybes praradusių sirgalių amžius svyravo nuo 10 iki 67 metų.

REKLAMA

Miuncheno tragedija: 1956 metų vasario 6–ąją iš Europos taurės mačo Belgradę grįžtantis lėktuvas sustojo pasipildyti kuro tuometinėje Vakarų Vokietijoje. Po papildymo pilotai bandė vėl pakilti į orą, bet dėl sunkių oro sąlygų jiems to nepavyko padaryti.

Vėliau ėmė snigti stipriau ir atrodė keleiviams teks likti nakvoti Miunchene, bet spaudžiami įtempto tvarkaraščio pilotai priėmė sprendimą kilti, tačiau bandant atsiplėšti nuo pakilimo tako lėktuvas pradėjo slysti, kol galiausiai rėžėsi į tvorą bei šalia tako buvusį namą. Per nelaimę žuvo 23 keleiviai, tarp kurių 8 futbolininkai. Dar 19 asmenų patyrė įvairius sužalojimus.

REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš išgyvenusių šią baisą katastrofą Seras Bobby Charltonas ligi pat šių dienų tikina nesuprantantis, kodėl išgyveno būtent jis.

Man tiesiog pasisekė, nežinau kodėl taip įvyko, tiesiog pasisekė, – sakė „Man Utd” legenda. – Kasdien prisimenu tuos įvykius ir savo komandos draugus. Visada klausiu „kodėl aš, kodėl išgyvenau būtent aš.”

Jaroslavlio „Lokomotiv“ tragedija. Prieš devynerius metus, 2011–ųjų metų rusėjo 7–ąją, ledo ritulio „Lokomotiv“ komandos lėktuvas su žaidėjais ir personalu nukrito vos pakilęs iš Jaroslavlio (Rusija) oro uosto, kai keliavo į mačą Minske.

Vėliau buvo atskleista, kad tragiškas avarija įvyko dėl pilotų kaltės, kurie nepasirinko tinkamo greičio, padarė kitų grubių klaidų kylant. Incidento metu išgyveno vos vienas keleivis, žuvo likę 44, tarp kurių buvo žaidėjai, treneriai, kiti personalo bei įgulos nariai. „Lokomotiv“ į KHL kovas kitąmet negrįžo. Į svarbiausio Rusijos turnyro kovas vėl įsitraukė tik dar po metų,

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Le Mano tragedija: Autosporto pasaulyje taip pat buvo itin skaudžių nelaimių. Viena jų – 1955–ųjų metų birželio 11–ąją įvykusi avarija garsiosiose Le Mano 24 valandų lenktynėse. Vairuotojas Pierre’as Levegh didelių greičiu rėžėsi į žiūrovų minia, stovėjusią visai šalia trasos.

Prancūzijos sportininkas tiesiog nepasirinko saugaus greičiau, pranešama, kad sugedo ir automobilio stabdžiai, tad šis visu greičiu greitoje trasos vietoje kliudė stovėjusius sirgalius. Žuvo jis pats bei dar 83 žmonės, 120 patyrė įvairių sužalojimų.

Po šio incidento imta kalbėti apie saugumo reguliavimus, kurie turi būti sugriežtinti. Ypač apie tvirtesnius atitvarus, sirgalių buvimą kiek toliau nuo trasos. Vėliau buvo priimti ir dar griežtesnis saugumo reikalavimai.

REKLAMA

„Chapecoense“ tragedija: 2016–ųjų metų lakprkčio 28–ąją įvyko dar viena futbolo komandos tragedija. Brazilų klubo „Chapecoense“ žaidėjus ir personalą skraidinantis lėktuvas nukrito šalia Medellino, Kolumbija, kur turėjo žaisti Sudamericana turnyro finalines rungtynes.

Vėliau buvo skelbiama, kad lėktuvas sudužo dėl gedimo degalų skyriuje. Pilotai taip pat lemiamu momentu padarė klaidų. Tragiškos nelaimės metus žuvo 71 žmogus iš 77 buvusių lėktuve. Tarp žuvusių ir žaidėjai, ir personalo nariai, ir į rungtynes skridę žiniasklaidos atstovai.

Kitos didelės tragedijos: 1988–ųjų metų  kovo 12–ąją Nepale Dasarath Rangasala vardo stadione Katmandu žuvo 93 žmonės, o daugiau nei 100 buvo sužeisti. Tragiškas incidentas įvyko dėl prastų oro sąlygų, vyravusio stipraus vėjo bei galingos perkūnijos. Vos minimalius saugumo reikalavimus atitinkančiame stadione buvo tik vienas atviras siauras išėjimas. Kilus audrai, žmonės iš tribūnų bandė bėgti, tačiau policija stūmė juos atgal.

REKLAMA

Limos riaušės 1964 metais vadinamos vienomis baisiausių pasaulio sporto istorijoje. 320 žuvusių, daugiau nei 500 sužeistų futbolo aistruolių. O visa situacija prasidėjo, kai mačo teisėjas neįskaitė šeimininkų įvarčio (rezultatas buvo 0-1 jų nenaudai tuomet). Keli sirgaliai išbėgo į aikštę, kilo susistumdymai stadione, įsikišo policija, kuri ėmėsi ir brutalių veiksmų. Viskas peraugo ir į susistumdymas už stadiono ribų.

Pačia baisiausias tragedija, nusinešusia daugiausiai gyvybių, laikomas įvykis Honkongo žirgų hipodrome. 1918–ųjų metų vasario 16–ąją kilus gaisrui didžiausioje hipodromo palapinėje savo gyvybių neteko, pranešama, 590 žmonių. Tačiau nėra abejonių, kad šis skaičius veikiausiai yra didesnis. Palapinė buvo pastatyta laikinai, tačiau jos išplanavimas buvo itin prastas, vos vienas išėjimas, mažai vietos ir pernelyg daug ten norinčių sutilpti žiūrovų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draženo Petrovičiaus žūtis: Krepšinio bendruomenė yra ir anksčiau išgyvenusių skaudžių netekčių. Viena tokių tuometinėje Jugoslavijoje gimusio krepšininko Draženo Petrovičiaus mirtis automobilio avarijoje 1993 metais.

Tuomet 28 metų žaidėjas buvo laikomas tikra ikona. Jis greitai įsiveržė į Europos žaidėjų elitą, kur skynė ir individualius, ir komandinius apdovanojimus. Su Jugoslavijos rinktine tapo ir Pasaulio, ir Europos čempionu. Atstovaudamas Kroatijai 1992 metais Seule iškovojo olimpinį sidabrą. Savo jėgas išbandė ir NBA, kur po pirmo kiek prastesnio žaidėjo, vėliau tapo vienu geriausiu ten rungtyniaujančiu europiečiu. Jis laikomas vienu svarbiausiu žaidėju iš Europos, kuris nutiesė trampliną kitiems europiečiams įsitvirtinti NBA. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų