REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
5
Remigijus Šimašius: rinkiminės „razborkės“ feisbuke ir „trolinimai“ (Nuotr. Organizatorių)

Rimantas Uknevičius, Žinios.lt

5

Rimantas Uknevičius, Žinios.lt

REKLAMA

Ar įmanoma laimėti rinkimus feisbuke? Su tokia žinute dabartinis Vilniaus meras Remigijus Šimašius kreipėsi į kelis šimtus LOGIN konferencijos dalyvių. „Rinkimų gal ir nelaimėsi, bet smagiai praleisti laiką tikrai galima“, - apie savo žygį populiariausiame socialiniame tinkle juokavo meras.

REKLAMA
REKLAMA

Laukinio įvaizdis ir „razborkės“

Vilniečiai ir kitų miestų gyventojai neabejotinai pastebėjo praėjusių savivaldybių tarybų rinkimų metu vykusią skaitmeninę kovą tarp ilgus metus sostinę valdžiusio Artūro Zuoko ir kiek netikėtai jam pirštinę metusio R. Šimašiaus. Abiejų politikų komunikacijos strategija aiškiai išsiskyrė bendrame kandidatų į kitų miestų merus kontekste.

REKLAMA

Agresyvi ir aktyvi A. Zuoko laikysena, įsibėgėjus agitaciniam laikotarpiui pavadinta „juodaisiais viešaisiais ryšiais“ (nuo angliško termino „black PR“), kuri rėmėsi aktyviu priešininko silpnųjų savybių viešinimu, akivaizdžiai skyrėsi nuo R. Šimašiaus „smagaus ir gyventojų problemas girdinčio miestiečio“ įvaizdžio.

„Ar tai iš tikrųjų yra kova? Ar feisbukas yra vieta kovoti? Manau, kad ne. Ką darome, kai pamatome tokias „razborkes“? Turėjau vieną užduotį – kaip neįsitraukti į tai. Svarbiausia sau pasakyti, kad nereikia kovoti. Arba jei kovoti, tai ne su oponentu, o dėl kažko – kad įrodytum, kad patiktum, bet ne su kažkuo. Kovoti nesmagu, negražu, neefektyvu", - savo laikyseną socialiniame tinkle komentavo meras, konferencijoje skaitęs pranešimą tema „Kova dėl rinkėjų „Facebook'e“: pergalės ir šūviai pro šalį“.

REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau feisbuke viešinęs nuotraukas iš savo asmeninio gyvenimo, per daug nesirūpinęs politiškai korektišku savo įvaizdžiu, prieš pat rinkimų kampaniją R. Šimašius sukluso – ar politikui dera taip elgtis?

„Atsirado komanda, kuri ėmė sakyti – nebūk laukinis, ar politikui tinka tokios nuotraukos, kuriose jis nesiskutęs, susitaršęs plaukus, su grėbliu rankoje? Bet feisbukas man – tai didelis vakarėlis, į kurį susikvieti draugų, leidi draugams pasikviesti savo draugų ir bendrauji, per dantį patrauki. Bet tyčiotis negalima, jei kažkas elgiasi netinkamai, tai „užbanini“. Bet kai eini į rinkimus, tai viskas turi būti nuosekliai sudėliota. Reikia civilizuotis“, - sakė politikas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip sunaikinti savanaudiškumą? „Patrolinti“!

Vilniaus meras konferencijos dalyviams priminė nutikimą, kuris, galima sakyti, persvėrė rinkimų svarstykles į jo pusę. Rinkimų išvakarėse Vilniuje atsirado plakatai, kuriuose A. Zuokas „paviešino“ vilniečiams neva didžiausią R. Šimašiaus nuodėmę – savanaudiškumą.

Po šio akibrokšto socialiniuose tinkluose imta garsiai svarstyti, ar toks poelgis yra garbingas ir dera mero postą išsaugoti siekiančiam politikui. Tačiau R. Šimašius į šias diskusijas nesivėlė iki pat rinkimų dienos pabaigos. Ir tik likus 5 minutėms iki balsadėžių uždarymo pasidalino nuotrauka, kurioje jis – šalia garsiojo „juodojo“ plakato.

REKLAMA

„Esu linkęs kalbėti apie tai, kas yra aktualu. Svarbiausia, ar žmogus nuoširdus ir ar požiūriai sutampa. Patarėjai sakė, užmiršk savanaudiškumus, akademinis diskursas niekam neįdomus, o man knieti „patrolinti“ kaip tą savanaudiškumą sunaikinti“, - juokavo meras.

Galbūt feisbukas ir negali užtikrinti pergalės rinkimuose, bet pelnyti interneto vartotojų palankumą yra įmanoma. Statistikos duomenimis, prieš rinkimų maratoną sausio 26 d. R. Šimašiaus profilis socialiniame tinkle turėjo 9995 sekėjų. Dabar jis siekia beveik 28 tūkstančius.

REKLAMA

„Smagus“ įvaizdis per politinės istorijos prizmę

„Mano komunikacija feisbuke leido pasiekti daugiau rinkėjų. Akivaizdu, kad, pavyzdžiui, ponas Tomaševskis neturi feisbuke tiek draugų, kiek realiam gyvenime“, - progos įkasti dar vienam savo rinkiminio maratono oponentui nepraleido R. Šimašius.

Pasak pranešėjo, feisbukas dar nėra ta vieta, kur tiesioginis rinkėjų pasiekiamumas gali užtikrinti sėkmę. Bet, kadangi juo naudojasi aktyvūs žmonės, tai jie patys tampa komunikacijos įrankiais ir pasiekia dar didesnę bei kur kas pasyvesnę interneto vartotojų auditoriją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena, atrodytų, nereikšminga detalė, kuri papildo mero komunikacijos priemonių bagažą - beveik kiekvienoje jo žinutėje vartojamas žodis „smagu“. R. Šimašius esą ilgą laiką pats nepastebėdavo vartojant šį žodį, tačiau pripažino, kad jis padeda sudaryti teigiamo ir savo darbą mylinčio žmogus įvaizdį.

„Po rinkimų manęs paklausė Andrius Tapinas: kodėl tavo feisbuko žinutėse taip dažnai vartojamas žodis „smagu“? Iš tikrųjų, peržiūrėjau žinutes ir tikrai pamačiau, kad beveik kiekvienoje vartoju šį žodį. Taip yra todėl, kad man iš tikrųjų smagu dirbti šį darbą. O kai politikai vis sako, "kaip buvo sunku, kaip mes sunkiai dirbam" ir panašiai, tai kodėl jie išvis yra politikai, jei jiems tai tik našta?“, - sakė sostinės meras, prisiminęs, kad prieš 6-7 metus kurti emocingo ir atviro politiko įvaizdį buvo nepopuliaru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų