REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Psichologė: vaiko idealus pirmiausia formuoja namų aplinka

Darželis ir mokykla gali tik papildyti vaiko asmenybę

Liko vos kiek daugiau kaip savaitė ir prasidės naujieji mokslo metai. Išgirdę skambutį į suolus sugrįš su vasara atsisveikinę moksleiviai. Maža to, šiais metais, mokyklos duris pravers 30 tūkst. pradinukų. Šis skaičius yra didžiausias per pastaruosius keletą metų.

Liko vos kiek daugiau kaip savaitė ir prasidės naujieji mokslo metai. Išgirdę skambutį į suolus sugrįš su vasara atsisveikinę moksleiviai. Maža to, šiais metais, mokyklos duris pravers 30 tūkst. pradinukų. Šis skaičius yra didžiausias per pastaruosius keletą metų.

REKLAMA

Balsas.lt savo ruožtu nutarė pasidomėti, kaip šiais laikais mokyklose yra formuojami vaiko idealai. Ir kaip tas buvo daroma sovietmečiu. Pasvarstymais apie tai, kokioje aplinkoje vaikams yra geriau augti ir bręsti kaip asmenybėms, su balsas.lt skaitytojais Mykolo Romerio universiteto Socialinės politikos fakulteto Psichologijos instituto lektorė Renata Garckija.

„Lyginant laikotarpius iki ir po Lietuvos nepriklausomybės atgavimo derėtų atkreipti dėmesį į skirtingą tėvų požiūrį vaikų auklėjimo procese. Tarybiniais laikais daug kas buvo nulemta politinės santvarkos. Tada pagrindinė pareiga buvo kurti komunizmą, statyti socializmą, o kiti dalykai, tame tarpe ir vaikų auklėjimas, buvo antraeiliai“, - pasakojo R. Garckija. Anot jos, vaiko raidą sąlygoja sąveika tarp įgimtų ir aplinkos veiksnių: „Nuo to priklauso, kiek tas vaikas yra jautrus jį supančiai aplinkai. Pasikeitus politinei santvarkai atsirado laivė, daugiau galimybių, o tarybiniais laikais būdavo mažiau pagundų, nes tarybinėje santvarkoje buvo griežtos, tvirtos, nepajudinamos ribos. Visa politinė santvarka vyko viena kryptimi. Vietos kūrybai nebuvo, nes iš karto buvo įžvelgiama propaganda, pavojus. Tokia santvarka turėjo destruktyvių dalykų.“

REKLAMA
REKLAMA

Balsas.lt pašnekovė pabrėžė, kad šiais laikais ribos yra lankstesnės, laisvesnės, atsirado nevaržomumo, laisvo pasirinkimo jausmas: „Reikia pasidžiaugti, kad atsirado erdvės saviraiškai, bet kartu išlaisvėjo ir tie žmonės, kurie ne visada elgiasi teisingai.

REKLAMA

Tarybiniais laikais buvo mažiau galimybių saviraiškai, iniciatyvai, nes iš anksto būdavo nuspręsta, kas galima, o kas ne, kas gerai, o kas – blogai. Komunistinėje šalyje negalėdavo būti blogų dalykų. Ta pati žiniasklaida būdavo suvaržyta.“

Specialistė atkreipė dėmesį, kad nėra vieno veiksnio, kuris formuotų vaiko idealus. „Tai kompleksinė sistema, kuri prasideda nuo namų aplinkos, santykių su tėvais ir auklėjimo, vėliau vaikų darželio, mokyklos, užklasinės veiklos. Jeigu artimiausia aplinka (tėvai) nesugeba įskiepyti tinkamų vertybių, nustatyti aiškias ribas, atsiranda yra pavojus, kad jie gali pasimesti pasiūlymų ir pagundų įvairovėje ir priimti ne tas normas, kurias iš tiesų derėtų“, - pabrėžė R. Garckija.

Anot jos, „popsinė“ aplinka daro įtaką vaikų mąstymui, idealams: „Kartais pakanka patrauklaus animacinio herojaus, kuriuo vaikas pradeda sekti, jį mėgdžioti. Todėl tėvams svarbu sukurti tokią aplinką, kurioje vaikams būtų perduotos tinkamos šeimos vertybės.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų