REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Dakaro ralis dažnai vadinamas pragaru, bet nereikia net išvažiuoti į Atakamos smėlynus, kad pajaustum pykti, nuovargį ir kraujo skonį burnoje. Valandos praleistos stovint eilėse po karšta Pietų Amerikos saule, grūstys administracinėje komisijoje, nuolatinis laukimas arba klaidžiojimas biurokratijos labirintuose – sveiki atvykę į administracinę ir techninę Dakaro ralio komisiją.

REKLAMA
REKLAMA

„Techninė komisija – pusė Dakaro“, – kalbėjo „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos vyriausiasis inžinierius Darius Biesevičius.

REKLAMA

Ir tai tikrai ne dėl to, kad Benedikto Vanago „Toyota Hilux“, kurią D. Biesevičius prižiūri, būtų nepatikima ar neatitiktų organizatorių keliamų reikalavimų. Tiesiog ilgi ir nuodugnūs patikrinimai gali užsitęsti ir pusę nakties.

Jų metu tikrinama automobilio techninė būklė, saugumo sistemos, komponentų homologacija, lenktynininkų kostiumai, plombuojamos . Organizatorių turi įsitikinti ar automobilis atitinka savo klasės reikalavimus ir dalyviai nebando sukčiauti darydami neleistinus techninus sprendimus.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokia patikra vargina, tačiau tai yra sąžiningo žaidimo kaina“, – sakė B. Vanagas.

Organizatoriai per tris dienas turi patikrinti 414 varžybose dalyvaujančias transporto priemones: 164 motociklus, 138 automobilius, 64 lenktyninius sunkvežimius ir 46 keturračius. Taip pat supaprastintos patikros laukia ir daugiau nei antrą tiek pagalbinių transporto priemonių.

Ketvirtadienį jie užbaigė patikrinę 160 lenktyninių automobilių, motociklų ir sunkvežimių.

Galbūt ne vienam lenktynininkui yra kilę minčių pasukčiauti vienoje vietoje. Lenktyniniai automobiliai labai galingi žvėrys, bet jiems tyčia uždedami pančiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Techninės komisijos metu inžinieriai visada atkreips dėmesį į oro paėmimo ribotuvą, garaže vadinamu „restriktoriumi“. Lietuviai prieš varžybas jį pakeitę, tačiau viskas buvo legalu.

„Organizatoriai sušvelnino reikalavimus oro paėmimo ribotuvams ir leido jų skyles padidinti vienu milimetru iki 37 mm. Dėl to automobilio variklis gaus daugiau oro ir taps galingesnis, bet vis tiek šioje vietoje dyzeliniai automobiliai turi didelį pranašumą“, – sakė B. Vanagas.

D. Biesevičius skaičiavo, kad be ribotuvo, su standartiniais paimamo oro kiekiais, šio „Toyota Hilux“ galia išaugtų bent iki 900 arklio galių.

REKLAMA

Automobilių sporte privaloma aukščiausio lygio darbo kultūra ir dėmesingumas. Nors atrodo, kad automobilis gavo tik minimalius pakeitimus, tačiau jie gali turėti didžiulę įtaką rezultatui.

„Inžinieriai atliko kompiuterinę diagnostiką. Teko pakeisti kelis nustatymus, atnaujinti programinę įrangą“, – pasakojo B. Vanagas.

Techninei komisijai einant į pabaigą, vyriausiojo inžinieriaus veidas nušvito.

„Žiūrėk, tuoj klijuos paskutinį lipduką. Čia tas pats kas šampano butelį būtume atkimšę“, – juokėsi D. Biesevičius.

REKLAMA

Ruošėsi metus

Iki kol „General Financing - Autopaslauga by Pitlane“ komandos inžinieriai pradėjo daryti techninius formalumus, mažą kryžiaus kelią nueiti turėjo ir B. Vanagas su Andrejumi Rudnickiu. Jie gerą valandą rinko įvairias atžymas dokumentuose, klausė instruktažų ir panašiai administracinėje komisijoje.

„Mums reikia susirinkti keturiasdešimt skirtingų atžymų iš organizatorių. Prieš trejus metus, kai čia atvykome pirmą kartą, ši komisija atrodė tikra pekla – minios žmonių, eilės atrodė begalinės, bet lietuviškos savybės lengvina mums gyvenimą. Neapsunkini savęs stovėdamas prie visų keturiasdešimties langelių iš eilės, o šokinėji tarp tų, kuriuose eilės nėra. Greitai reaguoji ir vertini situaciją – Vyčio genas“, – šypsojosi B. Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paprastai lenktynininkai šioje komisijoje užtrunka dvi valandas. Lietuviai susisuko dvigubai greičiau. Negavęs visų reikalingų patvirtinimų administracinėje komisijose, negalėsi startuoti Dakare, tačiau į tai B. Vanagas žiūrėjo kaip į formalumą, o ne realią grėsmę.

„Jei tiki ir gerbi savo darbą, tai atvažiuosi pasiruošęs. Mes ruošėmės tam visus metus“, – sakė B. Vanagas.

Po patikros „Toyota Hilux“ išriedėjo į uždarą parką, kur stovės iki pat varžybų pradžios. Per tą laiką prie bolido iki tol negalės prieiti ne tik pašalaičiai ar mechanikai, bet ir patys lenktynininkai.

REKLAMA

Iš kitos pusės, darbai automobiliui atlikti ir mechanikai bei lenktynininkai galės skirti šiek tiek daugiau laiko poilsiui, „General financing-Autopaslauga by Pitlane komanda“ vyks į susitikimą su Argentinos lietuviais.

Visą informaciją apie tai, kaip sekasi „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandai Dakaro ralyje galima rasti tinklapyje www.benediktasvanagas.lt , „Youtube“ kanalo paskyroje „Benediktas Vanagas“ bei socialiniame tinkle „Facebook“ lenktynininko „Benediktas Vanagas“paskyroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų