• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prabangių automobilių gamintojos sėkmingai atlaikė JAV ekonomikos nuosmukį ir atėmė dalį rinkos iš konkurenčių, gaminančių automobilius dideliais kiekiais. Dabar jos lažinasi, kad sugebės ir toliau išlaikyti teigiamą kryptį atsigaunančioje ekonomikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Nors didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje vis dar dominuoja pigūs automobiliai, sunkvežimiai bei pikapai, dėl jos masto net mažiausia dalelė yra svarbi.

REKLAMA

Prabangūs modeliai praėjusiais metais sudarė 11,5 proc. JAV automobilių prekybos. Tuo tarpu 1999 metų sausio mėnesį jų dalis siekė 9 proc., pažymi kompanija "General Motors Corp.". Augimą iš dalies įtakojo plėtra į mažų ir sportinių automobilių bei jų hibridų verslą.

"Augant pajamoms, perkama daugiau prabangių automobilių. Netgi prastomis sąlygomis jų rezultatai yra geresni, ir aš tikiuosi, kad 2004-ieji jiems bus dar vieni sėkmingi metai", - pareiškė automobilių pramonės stebėtojos "JD Power" atstovas Jeffas Schusteris (Džefas Šusteris).

REKLAMA
REKLAMA

Vadovų ir analitikų teigimu, net jei dėl ekonomikos atsigavimo masinių automobilių prekyba šiais metais paaugs, tai nesustabdys prabangių automobilių nešamo pelno.

BMW netgi prognozuoja, jog per ateinančius 12 metų pasaulinės prabangių automobilių prekybos augimas dvigubai pralenks masinių modelių pardavimų augimą. Jungtinėse Valstijose tendencija bus tokia pat.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dauguma prabangių automobilių gamintojų, daugiausia ne Amerikos kompanijų, pavyzdžiui, BMW, "Lexus", "Infiniti" ir "Mercedes", ketina išleisti daugiau sportinių mašinų ir hibridų.

"Vyravo perėjimo nuo prabangių sedanų prie universalesnių automobilių tendencija, ir aš manau, jog tai tęsis", - teigė J. Schusteris.

Jis tikisi, jog šiais metais JAV prabangių sedanų rinka smarkiai nepakis ir sudarys maždaug 7,4 proc. visos rinkos. Tuo tarpu prabangių sportinių automobilių rinkos dalis padidės nuo 3,5 proc. iki maždaug 4,1 proc.

REKLAMA

Gamintojai šią savaitę vykusioje Detroito automobilių parodoje įrodė, jog jie daro geras mašinas.

Vokietijos kompanija BMW pristatė naująjį X3 bei mažesniąją sportinio automobilio X5 versiją, kuri jai atnešė sėkmę JAV - šiuo metu didžiausioje kompanijos rinkoje. Tuo tarpu "Mercedes" pristatė prabangų "Grand Sports Tourer" bei mažesniąją sportinio automobilio "M-class" versiją.

REKLAMA

Abi gamintojos šiais metais deda viltis į prekybos JAV rinkoje augimą. 2003 metais jos čia atitinkamai pardavė 277 tūkst. ir 219 tūkst. automobilių. Į BMW pardavimus įeina "Mini" ir "Rolls Royce" modeliai.

Naujas sportinis "Porsche" automobilis "Cayenne" pabrėžia minėtą tendenciją, mat jis išgelbėjo Vokietijos grupės prekybą Jungtinėse Valstijose, kuri kenčia dėl silpnėjančios sportinių automobilių paklausos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dž. Šusteris prognozuoja, jog europiniai modeliai iki 2005 metų sudarys maždaug 40 proc. prabangių sportinių automobilių sektoriaus.

Tačiau Japonijos "Lexus" ir "Infiniti" lengvai nenusileidžia europiečiams. Kompanijos "Toyota Motor Corp." 1989 metais Jungtinėse Valstijose įkurtas padalinys "Lexus" praėjusiais metais pastarojoje šalyje pardavė 260 tūkst. transporto priemonių ir ketvirtus metus iš eilės tapo geriausiai perkamu šalies prabangių automobilių prekiniu ženklu.

REKLAMA

"Lexus" pristatė sportinį RX400h, kuris yra ketvirtas prabangiausias automobilis pasaulyje, naudojantis hibridines variklio uždegimo sistemas. Kompanija tikisi, kad šis automobilis pakartos RX330 sėkmę. Tuo tarpu kita Japonijos automobilių gamintoja "Infiniti" pristatė sportinį automobilį QX56, kuris, analitikų manymu, bus populiarus.

Kol kas atsiliekančios JAV konkurentės taip pat bando ieškoti būdų atsirevanšuoti.

Atnaujinusi pagrindinius prabangius užsienio modelius, "Ford Motor Co." teigė, jog jos prekinis ženklas "Lincoln" ir giminingas "Mercury" per ateinančius ketverius metus susilauks 11 naujų modelių.

REKLAMA

Parodoje ji pristatė pikapą "Mark LT", kurio pagrindas yra "Ford F-150", bei pagal "Lincoln Aviator" sukurtą sportinį automobilį. Pirmosios šių modelių versijos turėtų būti pradėtos gaminti 2005 metais.

Šis žingsnis iš dalies yra atsakas į atgimusį "Cadillac", kuris šią savaitę pranešė apie geriausius pardavimus Jungtinėse Valstijose nuo 1990 metų. 2003 metais jo pardavimai padidėjo 8 proc.

"Rolls Royce" Jungtinėse Valstijose pardavė 169 vienerių metų 320 tūkst. eurų kainuojančių automobilių "Phantoms". Iš viso pernai pasaulio rinkoje jų buvo parduota 300 vienetų.

“Reuters”-ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų