REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Statistika rodo, kad sunkiausiai darbą susiranda nekvalifikuoti asmenys ir žmonės su aukštuoju išsilavinimu, bet turintys nepaklausias, rinkai nereikalingas specialybas. Lengviausiai – kvalifikuoti paklausių specialybių darbininkai.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu paklausiausia specialybė – tolimųjų reisų vilkiko vairuotojai. Juos darbdaviai graibsto ir siūlo profesoriaus kvalifikaciją atitinkančius atlyginimus.

REKLAMA

Apie atlyginimą – ne telefonu

Tauragės darbo biržos aptarnaujamoje teritorijoje (Tauragės rajonas ir Pagėgių savivaldybė) yra apie 4000 oficialių bedarbių. Kaip ir pridera, pradėsime nuo darbo skelbimų didžiausiame apskrities laikraštyje „Tauragės kurjeris“. UAB „Girteka“ savo reklamoje informuoja, kad turi net 1500 naujų krovininių automobilių parką ir ruošiasi jį dar išplėsti, todėl ieško C ir E kategorijas turinčių vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Telefonu atsiliepusi įmonės vadybininkė paklausė, ar turiu tachografo kortelę. Sužinojusi, kad jos neturiu, pasiūlė ją įsigyti Valstybinėje kelių inspekcijoje, o tai užtrunka apie dvi savaites.

„Girteka“ siūlo darbą vairuotojams Vakarų Europoje ir Skandinavijos šalyse. Automobiliai – ne senesni kaip penkerių metų. Darbo ritmas toks: šešias savaites „sukioji baranką“ Vakarų Europos šalyse, o po to dvi savaites ilsiesi Lietuvoje. Jei pageidauji ir turi pinigų, ir tas dvi poilsio savaites gali praleisti Vakaruose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklausta apie atlyginimą, vadybininkė sakė, jog tai ne telefoninis pokalbis.

Atlyginimas – 5000–7000 litų

UAB „Armida“ vairuotojų ieško darbti Skandinavijos šalyse. Darbo ritmas toks: aštuonias savaites važinėji po Skandinavijos pusiasalį, o po to keturias savaites ilsiesi namuose.

Už darbą bendrovė vairuotojams siūlo 5–7 tūkst. litų atlyginimą per mėnesį, tačiau kai keturias savaites darbuotojai ilsisi Lietuvoje, jie negauna nė cento, todėl realus atlyginimas – apie tris tūkstančius litų per mėnesį.

REKLAMA

Darbdavį sutrikdė tai, kad turiu tik trejų metų darbo vilkiku stažą, kad vilkiku nevažinėjau jau keletą metų (iš tikrųjų neturiu nei E kategorijos, nei vilkiko moku vairuoti), bet jis vis vien siūlė užsukti ir aptarti įsidarbinimo galimybes.

Galima įsidarbinti ir Didžiojoje Britanijoje

Vartydamas skelbimus internete radau pasiūlymą padirbėti Didžiojoje Britanijoje, Londono priemiestyje. UAB BALTIC UNION siūlo padirbėti vairuotoju-pakuotoju viename Didžiosios Britanijos fabrikų.

Darbdavys nereikalauja  E ar C vairuotojo kategorijos. Užtenka B kategorijos. Darbas toks: ryte lietuvių brigadą lengvuoju įmonės automobiliu nuveži į darbą, po to visi drauge dirbate pakuotojais fabrike, o po darbo automobiliu brigadą parveži namo.

REKLAMA

Atlyginimas – 6,08 svaro per valandą, arba 48,64 svaro per dieną. Tai bus 243,2 svaro per savaitę, arba maždaug 1070 svarų per mėnesį. Svaras šiuo metu lygus 4,27 lito, tad per valandą vairuotojas-pakuotojas uždirbtų 25,96 lito, arba 207,69 lito per dieną. Tai bus 1038 litai per savaitę, arba maždaug 4569 litai per mėnesį.

Didžiojoje Britanijoje atlyginimą įprasta mokėti savaitėmis, tad per savaitę vairuotojas-pakuotojas uždirbtų 243,2 svaro, tačiau iškart tektų grąžinti 50 svarų, nes bendrovė darbininkus iš Lietuvos apgyvendina kambariuose po du ir už šią paslaugą prašo po 50 svarų per savaitę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, laimė tapti vairuotoju-pakuotoju Didžiojoje Britanijoje ne taip pigiai kainuoja. Vadybininkė paaiškino, kad bendrovės paslauga kainuos 1200 litų. Dar 500 litų kainuos kelionė į išsvajotą šalį. Be to, pretendentas su savimi į Didžiąją Britaniją turi vežtis bent 200 svarų (apie 850 litų), kad netektų badauti, kol gaus pirmąjį atlyginimą.

Pageidautina, kad vairuotojas-pakuotojas bent minimaliai mokėtų anglų kalbą.

Šiais laikais Lietuvoje priviso begalės aferistų, kurie paima pinigus už tariamą įdarbinimą ir apgauna. BALTIC UNION vadybininkė patikino, kad jų įmonė „ne iš tokių“.

REKLAMA

– Mes dirbame jau ketverius metus, jei būtume nesąžiningi, seniai sėdėtume kalėjime, – samprotavo moteriškė.

Galima Didžiojoje Britanijoje įsidarbinti ir vilkiko vairuotoju. Atlyginimas – 12 svarų arba 51,24 lito per valandą. Per savaitę dirbti reikia apie 50 valandų, vadinasi, per savaitę galima uždirbti 600 svarų arba 2820 litų. Per mėnesį galima uždirbti apie 2520 svarų, arba apie 10 760 litų.

Aktualu tai, kad Lietuvoje įgiję aukštąjį išsilavinimą jaunuoliai Didžiojoje Britanijoje dažniausiai dirba juodadarbiais už minimalų atlyginimą, o įsigiję paklausią darbininkišką specialybę gauna švaresnį ir kur kas geriau apmokamą darbą.

REKLAMA

Vairuotojų trūksta ir Vokietijoje

Tolimųjų reisų vairuotojams plačiai atvertos Vakarų Europos šalių durys, nes ne taip paprasta išlepusį vakarietį sugundyti gyventi vilkiko kabinoje šešias ar netgi aštuonias savaites.

Jau minėta BALTC UNION C ir E kategorijas turintiems vairuotojams siūlo padirbėti Vokietijoje. Dirbant Vokietijoje pageidautina mokėti vokiečių kalbą, tačiau šioje verslo srityje situacija tokia sudėtinga, kad vokiečiai priima į darbą netgi jų kalbos nemokančius vairuotojus, užtenka ir anglų kalbos.

Lietuvoje įprasta atlyginimą vilkikų vairuotojams mokėti už nuvažiuotus kilometrus, šiuo metu darbdaviai už kilometrą moka maždaug po 50 centų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vokiečiai atlyginimą tolimųjų reisų vairuotojams moka ne už nuvažiuotus kilometrus, o už darbo valandas. Skaičiuojama, kad tolimųjų reisų vairuotojas per dieną važiuoja 8 valandas (kiek valandų važiavo, nesunku patikrinti pažiūrėjus į vilkiko tachografą), todėl pedantiški vokiečiai atlyginimą moka už 8 darbo valandas po 10 eurų arba 34,5 lito per valandą. Jei vairuotojas dirba viršvalandžius, jam sumokama už viršvalandžius.

Per mėnesį galima uždirbti apie 1760 eurų, arba apie 6072 litus. Jei dirbi viršvalandžius, uždarbis auga, bet vokiečių siūlomas uždarbis nedidesnis už jau UAB „Armida“ pasiūlymus, kuri žada mokėti 5000–7000 litų per mėnesį.

REKLAMA

Darbdaviai vairuotojus apgyvendina. Tai per mėnesį kainuoja 250–300 eurų arba 862–1035 litus.

Galima įsidarbinti ir be tarpininkų paslaugų

Lietuvos vilkikų vairuotojams darbą siūlo Vokietijos transporto kompanija „Deutsch Transport Agency“, kurioje dirba net 800 vairuotojų.

Atskaičius mokesčius ši bendrovė siūlo 1900–2400 eurų arba 6555–8280 litų atlyginimą per mėnesį. Ši bendrovė darbuotojus nemokamai apgyvendina įmonės viešbutyje.

Krovinių pervežimo rinkoje situacija tokia, jog be problemų darbą susiranda E kategoriją turintys vairuotojai, sutinkantys mėnesį ar net du mėnesius kursuoti Vakarų Europos keliais. Sunkiau rasti darbo tiems, kurie turi C ar tik B kategorijas arba nori važinėti netolimais maršrutais, kai po paros ar dviejų sugrįžti namo ir gali išsimiegoti savo lovoje.

REKLAMA

Kodėl tolimųjų reisų vairuotojų trūksta?

Lietuva nepajėgi užpildyti Vakarų Europos vairuotojų rinkos, net jei visi mūsų šalies abiturientai eitų dirbti tolimųjų reisų vairuotojais. Nuo sovietinių laikų Lietuvoje yra dešimtys tūkstančių E vairuotojo kategoriją turinčių vyrų, tačiau daugumai jų jau po 50–60 metų, o sulaukus tokio amžiaus ne taip paprasta būtų mėnesį ar du dardėti sunkiasvoriu automobiliu Vakarų Europos keliais.

Vienas „Tauragės kurjerio“ kalbintas potencialus kandidatas, E kategoriją turintis vyras, dirba už maždaug 1500 litų per mėnesį ir tolimųjų reisų vairuotojo darbu bei atlyginimu nesusigundo.

– Man netrukus 60 metų, neįsivaizduoju, kaip reikėtų nuvažiuoti vilkiku į Ispaniją ar Italiją. Geriau keletą kartų mažesnis atlyginimas, bet ramus gyvenimas Lietuvoje, galimybė kasdien miegoti savo lovoje, – samprotavo vyras.

Arūnas STRIKAITIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų