REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Konkurencijos taryba priėmė nutarimą, kuriuo el. parduotuvei „IMK.lt“ skyrė 20.000 Lt baudą už palyginamąją reklamą. Konkurencijos taryba nusprendė, kad prekybos centruose eksponuojamų prekių kainų nuotraukos negali būti laikomos kainų įrodymu.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo šių metų vasario iki balandžio „IMK.lt“ fotografuodavo prekių kainų korteles konkuruojančiuose prekybos centruose ir jas publikuodavo greta analogiškų pigesnių prekių savo el. parduotuvėje. Konkurencijos taryba nusprendė, kad prekybos centruose eksponuojamų prekių kainų nuotraukos negali būti laikomos kainų įrodymu, nes kainos „konkrečiu momentu galėjo būti mažesnės, nei nurodyta prekių kortelėse“.

REKLAMA

Kainos buvo fotografuotos prekybos tinkluose „Elektromarkt“, „Senukai“, „Topo centras“ ir „Ogmina“.

„Mes vartotojui sakėme: „Štai, pasižiūrėk nuotrauką ir įsitikink savo akimis: toks pat televizorius „Elektromarkt“ lentynoje kainuoja 2.299 litus, o IMK.lt jį parduodame už 1.949 litus“. Tačiau Konkurencijos tarybos vykdyto tyrimo metu „Elektromarkt“ pateikė pažymas, esą kažkurią kitą dieną po to, kai buvo padarytos nuotraukos, tą televizorių jie pardavė pigiau, nei buvo nurodyta ant prekių kortelės. Todėl, Konkurencijos tarybos nuomone, antstolio patvirtintose fotografijose IMK.lt įamžinta lyginamoji reklama neatitiko pažymomis įtvirtintos realybės“, - sakė Jurgis Gylys, IMK.lt direktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, šis Konkurencijos tarybos sprendimas reiškia, kad fotografija yra niekinė, jei joje užfiksuotas vaizdas prieštarauja tam, ką patvirtina kokia nors pažyma, pateikta tinkamam pareigūnui. „Neįgaliųjų vietoje automobilį pastatęs pažeidėjas, kurį policija baudžia pagal nuotrauką, dabar gali išsiginti pateikdamas pažymą, kad iš tiesų nuotraukoje užfiksuota transporto priemonė tuo metu buvo kitame miesto gale“,- sakė J. Gylys.

Jis pabrėžė,  kad reklamos įstatymas turėtų ginti ne verslo, bet vartotojo interesus. J. Gylio teigimu, lyginamoji reklama yra vartotojo interesų pusėje, nes suteikia jam naudingą informaciją. Jis pabrėžė, kad šis Konkurencijos tarybos nutarimas sukuria šiltnamio sąlygas mažmeniniams tinklams. “Internete įprasta lyginti kainas, veikia specializuoti kainų palyginimo portalai. Konkurencijos taryba pasistengė, kad kainų palyginimai netrukdytų ramaus “stacionarių„ parduotuvių gyvenimo, kad el. parduotuvės ir toliau žaistų tik savo el. smėlio dėžėj“, - sakė J. Gylys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Andrius Iškauskas, advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ advokatas, atstovaujantis IMK.lt, mano, kad Konkurencijos taryba faktiškai užkirto kelią efektyviai lyginamai reklamai mažmeninės prekybos sektoriuje. “Tai prieštarauja Europos Sąjungoje vyraujančiai nuostatai, kad lyginamoji reklama yra svarbus įrangis, skatinantis konkurenciją ir padedantis vartotojams geriau tenkinti jų poreikius", - sakė advokatas.

IMK.lt nepalankų Konkurencijos tarybos nutarimą skųs Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Taip pat neatmeta galimybės kreiptis į Europos Sąjungos institucijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų