REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Biurų trūkumas centrinėje Vilniaus dalyje ir siekis optimizuoti veiklos sąnaudas vis daugiau įmonių skatina įsikurti sostinės prieigose, kur laisvų patalpų pasiūla šiuo metu mažėja sparčiausiais tempais rinkoje. Tokias naujas tendencijas biurų nuomos segmente įžvelgia finansų ir nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovė „Newsec/Re&Solution”.

Biurų trūkumas centrinėje Vilniaus dalyje ir siekis optimizuoti veiklos sąnaudas vis daugiau įmonių skatina įsikurti sostinės prieigose, kur laisvų patalpų pasiūla šiuo metu mažėja sparčiausiais tempais rinkoje. Tokias naujas tendencijas biurų nuomos segmente įžvelgia finansų ir nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovė „Newsec/Re&Solution”.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„B klasės biurų segmente neišnuomotų plotų santykis Vilniaus centre per metus sumažėjo nuo 10 proc. iki 8 proc., o miesto prieigose ir kituose rajonuose – nuo 43 proc. iki 33 procentų. Tuo tarpu laisvų A klasės biurų centrinėje Vilniaus dalyje šiuo metu teliko apie 5 proc., o kituose sostinės rajonuose šios klasės išplėtotų biurų pastatų nėra“, – pažymėjo „Newsec/Re&Solution” konsultantė Jurgita Sapožnikovienė. Prognozuojama, kad jau metų pabaigoje laisvų patalpų kiekis Vilniaus prieigose sumažės iki 25 procentų.

REKLAMA

Tokie verslo centrai Vilniaus prieigose, kuriuose sparčiai daugėja naujakurių, yra TRIO, MB projektai Perkūnkiemio mikrorajone. Pvz., vien TRIO verslo centre laisvų patalpų plotas per metus sumažėjo per 2000 kv. metrų. Vienos iš šio centro naujakurių, duomenų perdavimo ir IT sprendimų bendrovės „Santa Monica Networks” vadovas Mindaugas Žiūkas pabrėžė, kad sprendimą įsikurti šiame Vilniaus prieigose esančiame centre lėmė racionalios priežastys.

REKLAMA
REKLAMA

„Ieškant biuro mums buvo svarbus kokybės ir kainos santykis. Mūsų veiklos pobūdis yra stacionarus, paslaugas galime teikti iš biuro, todėl būti Vilniaus centre, atsižvelgiant į kaštus buvo neracionalu. O susisiekimas su miesto centru nėra sudėtingas, važiuojant praktiškai nėra transporto kamščių. Kadangi mums svarbu komfortiškos darbo sąlygos, ieškojome modernių patalpų. Šiuo atveju pasirinkome B klasės biurą už optimalią kainą su patogia infrastruktūra“, – pabrėžė M. Žiūkas.

Pasak „Newsec/Re&Solution” konsultantės J. Sapožnikovienės, atsigaunant rinkai, besiplečiančios ir naujai veiklą pradedančios įmonės racionaliau vertina sąnaudas biuro išlaikymui: „Kiekviena kompanija kelia specifinius reikalavimus biuro patalpoms. Pvz., advokatų kontorai svarbi prestižinė biuro vieta miesto centre, klientams skirta automobilių stovėjimo aikštelė, kitos išskirtinės sąlygos. Tuo tarpu apskaitos ar IT sektoriaus įmonėms, kurių darbuotojai daugiausiai dirba stacionariai, o klientai retai atvažiuoja, svarbu turėti gerą ir efektyvų patalpų išplanavimą, o racionalizuoti įmonės sąnaudas galima steigiant arba plečiant biurą miesto prieigose“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita svarbi priežastis dėl tokio pasirinkimo yra veiklos geografija. Į atokesnius sostinės rajonus keliasi įmonės, kurių pagrindiniai klientai arba filialai yra kituose miestuose ir juos galima patogiai pasiekti nepravažiuojant Vilniaus centro, pvz. iš Ukmergės g. pabaigos vykstant į šiaurinę Lietuvos dalį ar Latviją.

J. Sapožnikovienė pažymėjo, kad NT rinkoje prognozuojamas karštymetis: šiuo metu Vilniuje biurų trūksta, ir nuomininkai pradeda galvoti apie naujų patalpų paiešką gerokai iki nuomos sutarties pabaigos. Paktika rodo, kad atliekant biuro paiešką ir įvertinant visus kokybės ir kainos aspektus bei įmones poreikius, įsikelti į naują biurą galima maždaug per 6 mėnesių periodą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų