• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„CargoNews“ redakciją pasiekė informacija, kad be visų transporto priemonių valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAPD) kainodaros principų (žalų istorijos, maršrutų geografijos, vairuotojo drausmingumo ir t.t.) kainą gali įtakoti dar vienas aspektas.

REKLAMA
REKLAMA

Tikėtina, kad Lietuvos pervežimų bendrovių vairuotojai „pardavinėja“ eismo įvykius užsienyje, t.y. pasirašo deklaraciją, kad buvo eismo įvykis, už tai gauna sutartą sumą eurų, o užsieniečiai, neturintys Kasko draudimo, sėkmingai susiremontuoja savo daužtus automobilius, gaudami draudamo išmokas.

REKLAMA

Šią versiją neoficialiai išgirdome iš draudikų, tačiau  oficialiai kalbinti kelių draudimo įmonių atstovai kategoriškai paneigė, kad toks galimas vairuotojų elgesys turi įtakos TPVCAPD kainai.

Kaip „CargoNews“ sakė „BTA Insurance Company“ SE direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius, kokie nors konkretūs faktai apie „įvykių pardavinėjimą“ užsienyje jiems nėra žinomi, nors prieš keletą metų panašių gandų girdėti teko. „BTA visi įvykiai registruojami ir administruojami gavus informaciją – pranešimus iš oficialių valstybinių konkrečios šalies institucijų.“

REKLAMA
REKLAMA

„If draudimas“ Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė paantrino G. Markevičiui. „Visi oficialiai užfiksuoti auto įvykiai yra vienas iš komponentų transporto priemonių draudimo kainodaroje. Esame girdėję gandų, kad vairuotojai galimai sukčiauja, tačiau mūsų įmonės kainodaroje vertinama tik oficiali informacija, o gandai įtakos draudimo įmokai neturi,“ – konstatavo O. Mašalė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, yra ir kita panašios schemos versija. Iš anksto sutarus su vairuotoju, gali būti sukeliamas realus nedidelis eismo įvykis. Kalbintas tolimųjų reisų vairuotojas vilnietis Mindaugas atskleidė, kad mažiau nei prieš metus Prancūzijoje iš vietinės moters sulaukė pasiūlymo „netyčia“ su vilkiku bumbtelėti į jos automobilį. Už tai moteris asmeniškai vairuotojui pasiūlė 300 eurų. Ar Jūsų kompanijoje daug vairuotojų, kurie atsisakytų tokio pasiūlymo? Neatsisakė ir Mindaugas. Draudimas atlygina žalą, o kitiems metams perkamo TPVCAPD kaina tapo gerokai aukštesnė. Bet juk ją moka ne sunkvežimio vairuotojas...

REKLAMA

Kalbintas vairuotojas sakė, kad jo kolegos tolimųjų reisų vairuotojai pasipiktinę dėl apmokėjimų sistemos, kuro normų, kitų aspektų pervežimų versle, todėl tikėtina, kad ne vienas gali susigundyti tokiu „verslo“ pasiūlymu.

Ne visi mažesni įvykiai – vairuotojų sąmokslas

Ne vienas vežėjas yra minėjęs, kad dirbtinai sukeliami įvykiai itin dažnai pasitaiko Anglijoje. Anglai be jokių susitarimų su sunkvežimių vairuotojais sąmoningai sukelia smulkias avarijas, siekdami pasipelnyti iš draudimo išmokų. Tokiu būdu sudaroma statistika, kad per metus įvyksta labai daug draudiminių įvykių bei nesąžiningiems „nukentėjusiems“ išmokamos didelės išmokos.

REKLAMA

„Vakaruose draudimo kompanijos neturi prevencinės sistemos, kuri tirtų dirbtinai sukeliamus draudiminius įvykius, kontroliuotų draudimo kainas, mokytų transportininkus, kaip teisingai pasielgti vienoje ar kitoje situacijoje. Dėl šios priežasties draudimo kompanijos galimai iškelia privalomojo draudimo kainas ir draudiminių įvykių žalą dengia vežėjų sąskaita“ – CargoNews pasakojo „Ekosig“ vadovas Sigitas Česnavičius.

Agnė Rutkauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų