REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį ministrų kabinetas priėmė nutarimą, kuriuo atnaujino Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Jame numatyta taikyti registracijos mokestį 11 metų ir senesniems automobiliams, kurie neatitinka Euro 5 standarto. Dabar automobiliai apmokestinami pagal išmetamas CO2 dujas.

Trečiadienį ministrų kabinetas priėmė nutarimą, kuriuo atnaujino Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Jame numatyta taikyti registracijos mokestį 11 metų ir senesniems automobiliams, kurie neatitinka Euro 5 standarto. Dabar automobiliai apmokestinami pagal išmetamas CO2 dujas.

REKLAMA

Vienas iš plane numatytų uždavinių skamba taip: „Sumažinti taršą azoto oksidais, didžiausią dėmesį skiriant taršos sumažinimui transporto sektoriuje“.

Šiam uždaviniui įgyvendinti numatoma nemažai naujų priemonių. O viena iš tokių – apmokestinti senesnes mašinas.

Formaliai tokia priemonė patvirtintame plane įvardyta šitaip: „Transporto priemonių registracijos mokesčiu riboti Euro 4 ir žemesnių emisijos klasių transporto priemonių registravimą“.

Primename, kad Euro 4 taršos standartas buvo patvirtintas 2005 m., o pradėtas taikyti nuo 2006 m. Naujesnis Euro 5 standartas patvirtintas 2009 m., o pradėtas taikyti nuo 2011 m. pradžios registruojamiems lengviesiems automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, prie senesnių automobilių ribojimo juos apmokestinant planuojama ne iš karto, o palaipsniui, nuo 2027 m. iki 2029 m.

Vadinasi, tie automobiliai, kurie šiuo metu yra senesni nei 11 metų, praėjus 5 metams turėtų būti apmokestinti veikiausiai kitaip, nei yra dabar.

REKLAMA

Vis dėlto panašu, kad norint pakeisti dabartinį automobilių apmokestinimą, Seimui teks priimti atitinkamas dabartinio Transporto priemonių registracijos įstatymo pataisas.

Šiuo metu įstatyme įtvirtinta tvarka, pagal kurią automobiliai apmokestinami ne pagal jų amžių ar taršos standartą, bet pagal išmetamą CO2 kiekį.

Mažiau nei 130 g/km CO2 išmetantys automobiliai nėra apmokestinti. Išmetantiems daugiau CO2 taikomas vienkartinis mokestis, kuris svyruoja nuo 14,96 euro iki 598,32 euro.

Seime neseniai mėginta pakeisti automobilių mokestį, kad jis būtų mokamas ne vieną kartą juos registruojant, o kiekvienais metais. Tačiau tokie pasiūlymai nesulaukė palaikymo. Vis dėlto prie automobilių apmokestinimo klausimo žadama prieiti artimiausiu metu.

REKLAMA
REKLAMA

„Regitros“ duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį surinkta 14,89 mln. eurų transporto priemonių registracijos mokesčio. Pernai iš viso jo surinkta 31,76 mln. eurų.

Šiuo metu Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 1,6 mln. lengvųjų automobilių. Iš jų – daugiau kaip 1,1 mln. yra dyzeliniai automobiliai.

Visi mažai uždirbantys ir turintys mažas pajamas ir toliau smaugiami ,maža to kad viskas brangsta ,tai dar dadeda ir sugalvoja naujus mokesčius , elektra, dujos , kuras , maistas , na viskas subrango dvigubai ar net trigubai ,tai reikia dar daugiau veržti kilpą, gerovės valstybės kūrimo grimasos kitaip nepavadinsi . Tuoj du trečdaliai gyvens žemiau skurdo ribos .
Ar ilgai dar bus engiamas eilinis Lietuvos žmogelis ? Lietuviam naujesnis automobilis dar ilgai bus neįkandamas.
Nejaučia saiko. Stabdžių jiems nėra. Pelenei Lietuvai eilinė konservatorių dovana.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų