• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė, nepavykus įteisinti mokesčių lengvatų naujiems automobiliams, ir toliau nepalieka ramybėje automobilių rinkos - neseniai pradėtas svarstyti siūlymas įvesti papildomus mokesčius senesniems nei 10 metų automobiliams, kurie galėtų siekti 250 litų per metus, sakoma Naujosios viešosios vadybos fondo pranešime.

REKLAMA
REKLAMA

Skelbiamas šios akcijos tikslas - atnaujinti automobilių parką. Tačiau toks žingsnis būtų trumparegiškas ir ne tik iškreiptų rinką, tačiau veiktų atvirkščiai nei tikisi mokesčių autoriai – tik sulėtintų savaime vykstantį automobilių parko atsinaujinimą, teigiama pranešime.

REKLAMA

"Mokesčio senesniems nei 10 metų automobiliams idėjos ištakos yra Seime subliuškęs ketinimas verslo įmonėms įteisinti mokesčių lengvatas perkant naują automobilį. Papildomo mokesčio idėja dabar pateikiama kaip kompensacija ankstesnei nesekmei. Akivaizdu, jog toks mokestis prieštarauja aiškiai Seimo valiai – jokių priemonių iškreipiančių konkurenciją automobilių rinkoje", - pažymi Naujosios viešosios vadybos fondas. 

REKLAMA
REKLAMA

"Kas gi įvyks įvedus naujus mokesčius? Savaime suprantama, jog visų pirma senesnių automobilių eksploatacija pabrangs – išlaikyti automobilį gyventojams kainuos brangiau", - tvirtina Naujosios viešosios vadybos fondo direktorius Chorstas Klausas. Jo teigimu dėl to sumažės senesnių automobilių paklausa. "Taigi norint pasivyti sumažėjusią paklausą, jie atpigs ir taps patrauklesne preke mažesnes pajamas turintiems gyventojams. O senesnių automobilių pardavėjai tenkinsis mažesniais pelnais, nes dalimi pelno, mažindami kainas padengs įvestą mokestį bei turės sumažinti pasiūlą."

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujosios viešosios vadybos fondo teigimu Vyriausybė, įvesdama tokius mokesčius, tarsi teigia, jog gyventojai labai mėgsta senienas ir piktybiškai neperka naujų automobilių. Jei automobilių savininkai turėtų lėšų naujiems automobiliams, tai, žinoma, jie ir važinėtų jais. Lengva kalbėti biurokratams Briuselyje apie ekologiją, kai Vakarų Europos gyvenimo lygis daug aukštesnis nei Lietuvoje, tačiau jie pamiršta kokiomis geldomis po Antrojo pasaulinio karo važinėjų jų seneliai.

REKLAMA

Naujas mokestis labiausiai palies ne pasiturinčius šalies gyventojus, tačiau skurdžiausius, dar labiau sunkindamas jų finansinę padėtį. Tai tikrai neprivers pirkti naujo automobilio, kuriam tiesiog nėra pinigų ir artimiausiu metu nebus – "juk dar reikės mokėti tą mokestį". Automobilių parkas atsinaujins savaime, kai pakils gyvenimo lygis ir šeimos galės sau leisti važinėti nauju automobiliu.

Naujosios viešosios vadybos fondas abejoja, ar deklrauojamas mokesčio tikslas - atnaujinti automobilių parką - bus pasiektas. "Juk naujų automobilių kainos nesumažės, o mažesnius atlyginimus gaunantys žmonės ir toliau negalės jų įsigyti. Be to ir pats mokestis mažins gyventojų gaunamas realias pajamas, tad galimybių jiems įsigyti naujus automobilius tik sumažės. Tad yra reali grėsmė, kad senesnių automobilių pardavimas apskritai nepakis arba pakis nežymiai, tik gyventojai pirks senesnius automobilius nei būtų pirkę iki mokesčio. O tai gali dar labiau pasendinti automobilių parką. Juk bet kokie mokesčiai prekei skatina gyventoją pirkti pigesnį, prastesnės kokybės tos prekes pakaitalą", sakoma pranešime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų