REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nie­kas do­rai ne­ga­li su­skai­čiuo­ti, kiek per me­tus au­to­mo­bi­lių Lie­tu­vo­je yra išar­do­ma. Pir­miau­sia dėl to, kad ne­ma­ža jų da­lis ar­do­ma neo­fi­cia­liai – ga­ra­žuo­se, dirb­tu­vė­se, kie­muo­se. Dėl to ky­la eko­lo­gi­nė ne­tvar­ka, at­si­ran­da šim­tai „pa­ki­bu­sių“ au­to­mo­bi­lių.

REKLAMA
REKLAMA

„Biz­nis“

Skel­bi­mų, jog bran­giai su­per­ka­mi ne­be­nau­do­ja­mi au­to­mo­bi­liai, daug. Daž­niau­siai už ne­be­vei­kian­tį ir ap­rū­di­ju­sį au­to­mo­bi­lį pa­siū­lo­ma 400-500 li­tų.

REKLAMA

Vie­nas toks su­pir­kė­jas „Šiau­lių kraš­tui“ iš­dės­to sa­vo vers­lo es­mę: „Pel­nas pri­klau­so nuo to, kiek bran­giai par­duo­si va­rik­lį. Tar­ki­me, už 400 li­tų. Už vi­są li­ku­sį au­to­mo­bi­lį ga­li ti­kė­tis 300 li­tų. Ži­no­ma, jei ma­ši­na „de­fi­ci­ti­nė“, ga­li­ma dar ke­lis šim­tus už­dirb­ti už at­ski­ras de­ta­les – amor­ti­za­to­rius, lem­pas“.

REKLAMA
REKLAMA

Žmo­gus, no­rė­da­mas pri­si­dur­ti dar šim­tą li­tų, kruopš­čiai at­ski­ria va­ri­nius lai­dus nuo aliu­mi­ni­nių de­ta­lių. Jei ge­ras aku­mu­lia­to­rius, pa­krau­na ir par­duo­da už 20-30 li­tų.

Jei au­to­mo­bi­lis yra dar „ne­mi­ręs“, jį su­re­mon­tuo­ja ir par­duo­da. Tai da­ry­ti su­pir­kė­jui ap­si­mo­ka, nes daž­niau­siai tu­ri li­ku­sių svei­kų de­ta­lių nuo anks­čiau ar­dy­tų ma­ši­nų.

„Te­pa­lus pa­nau­do­ju ūky­je – pjūk­lų gran­di­nėms tep­ti, me­die­nai imp­reg­nuo­ti. Ki­tas at­lie­kas su­ve­žu į su­rin­ki­mo aikš­te­lę“, – aiš­ki­no ma­ši­nų ar­dy­to­jas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vy­ras pri­pa­žįs­ta, kad dir­ba tar­si gy­ven­tų šiukš­ly­ne, ta­čiau jo veik­la ofi­cia­liai neį­tei­sin­ta, sa­ko, neiš­gy­ven­tų. O ki­to dar­bo ne­tu­ri.

Pa­žei­di­mai

Ne­le­ga­liuo­se de­mon­tuo­to­jų ga­ra­žiu­kuo­se eko­lo­gi­nė eti­ka ne­ga­lio­ja.

„Tai rim­tas pa­žei­di­mas, – kons­ta­ta­vo Ele­na Kan­taus­kie­nė, Lie­tu­vos de­mon­tuo­to­jų aso­cia­ci­jos Šiau­lių sky­riaus at­sto­vė. – Lis lie­tus, o au­to­mo­bi­lio che­mi­ja te­kės tie­siai į dir­vą ir grun­ti­nius van­de­nis. Teo­riš­kai išar­dy­ti au­to­mo­bi­liai ga­li bū­ti lai­ko­mi ant ce­men­ti­nės dan­gos su drėg­mei ne­pra­lai­džiu sluoks­niu. Mes aku­mu­lia­to­riaus ne­ga­li­me net trum­pam pa­sta­ty­ti ant pli­kos že­mės.“

REKLAMA

E. Kan­taus­kie­nė ak­cen­tuo­ja, kad išar­dy­tas kė­bu­las yra at­lie­ka, to­dėl jis taip pat ne­ga­li bū­ti ant že­mės. Pri­va­lo­ma jį uti­li­zuo­ti per tris mė­ne­sius. Yra griež­tos tai­syk­lės, kur dė­ti vi­sus au­to­mo­bi­lio skys­čius, pa­vo­jin­go ti­po plas­ti­ką ir ki­tas at­lie­kas. Už vis­ką rei­kia kruopš­čiai at­si­skai­ty­ti.

Tvar­ka

Daž­niau­siai „ne­le­ga­lai“ au­to­mo­bi­lius ar­do pa­dri­kai – iši­ma tik tą de­ta­lę, ku­rią par­duo­da. Tvar­kin­gai uti­li­zuo­jant au­to­mo­bi­lį, dar­bo ir pa­rei­gų yra ge­ro­kai dau­giau.

REKLAMA

Nu­pi­la­mi vi­si skys­čiai, ku­rie su­ren­ka­mi į at­ski­ras tal­pyklas: te­pa­lams, an­tif­ri­zui, stab­džių skys­čiui. Vis­kas ati­duo­da­ma juos uti­li­zuo­jan­čioms įmo­nėms.

Vė­liau nui­ma­mi ka­po­tai, du­re­lės, sė­dy­nės, elekt­ros ins­ta­lia­ci­ja, buferiai, stik­lai, spar­nai, aku­mu­lia­to­rius. Išar­do­ma va­žiuok­lė. Vi­sos tal­pyk­los su iš­pil­tais skys­čiais yra su­žy­mi­mos. Be­lie­ka su­tvar­ky­ti au­to­mo­bi­lio iš­re­gist­ra­vi­mo ir uti­li­za­vi­mo do­ku­men­tus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dvi­gu­ba pro­ble­ma

Šiau­liuo­se, Ap­lin­kos mi­nis­te­ri­jos duo­me­ni­mis, yra ke­lios įmo­nės, tu­rin­čios tei­sę de­mon­tuo­ti ir ga­lu­ti­nai pa­ruoš­ti au­to­mo­bi­lį nu­ra­šy­ti.

E. Kan­taus­kie­nė tei­gia, kad ofi­cia­liai dir­ban­tiems de­mon­tuo­to­jams sun­ku kon­ku­ruo­ti su ei­li­niu ga­ra­žiu­ku, nes pa­sta­rie­ji nie­kam neat­sis­kai­to ir pa­pil­do­mų iš­lai­dų ne­tu­ri.

Jei „ga­ra­ži­nis“ ar­dy­to­jas par­da­vė­jui ga­li pa­siū­ly­ti už au­to­mo­bi­lį 500 li­tų, tai ofi­cia­lus de­mon­tuo­to­jas – apie 160 li­tų.

REKLAMA

„Tai ne tik eko­lo­gi­nė ne­tvar­ka. Šios sis­te­mos re­zul­ta­tas – dau­gy­bė „ka­ban­čių“ au­to­mo­bi­lių. Tai reiš­kia, kad sa­vi­nin­kas au­to­mo­bi­lį par­da­vė, bet pir­kė­jas šio fak­to neuž­re­gist­ra­vo „Re­git­ro­je“. Yla iš mai­šo iš­lįs tik ta­da, kai vi­sų au­to­mo­bi­lių sa­vi­nin­kai bus ap­mo­kes­tin­ti. Paaiš­kės, kad kai ku­rie jų tu­ri de­šim­ti­mis ar šim­tais au­to­mo­bi­lių, ku­rie jau se­niai yra išar­dy­ti“, – sa­ko E. Kan­taus­kie­nė

REKLAMA

Skai­čiai ne­nus­pė­ja­mi

Vals­ty­bės įmo­nės „Re­git­ra“ duo­me­ni­mis, per me­tus į Lie­tu­vą pa­ten­ka per 220 tūks­tan­čių au­to­mo­bi­lių. Tvar­kin­gai de­mon­tuo­ja­ma – apie 35 tūks­tan­čius. Ga­li­ma tik spė­ti, kad ne­le­ga­liai išar­do­ma tris ar ke­tu­ris kar­tus dau­giau.

„Re­git­ra“ ne­tu­rė­jo skai­čių, kiek au­to­mo­bi­lių ga­li­mai bu­vo išar­dy­ta, ta­čiau ofi­cia­liai neiš­re­gist­ruo­ta. No­rin­tys nu­ra­šy­ti jau ne­be­sa­mą au­to­mo­bi­lį, tu­ri įro­dy­ti, kad jis yra tin­ka­mai uti­li­zuo­tas. O už me­la­gin­gų duo­me­nų pa­tei­ki­mą gre­sia bau­da nuo 500 iki 1000 li­tų.

ci­ta­ta: Jei „ga­ra­ži­nis“ ar­dy­to­jas ga­li pa­siū­ly­ti 500 li­tų, tai ofi­cia­lus de­mon­tuo­to­jas – apie 160 li­tų.

Alvydas JANUŠEVIČIUS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų