Geriau matomos lyjant
B. Vengrys teigia, kad toks ženklinimo būdas dažniausiai naudojamas ženklinant šonines ar vidurio liniją, bet dėl geresnio atspindžio šiuo būdu užsienyje eksperimentuojama ir žymint pėsčiųjų perėjas.
„Pagrindinė taškinio ženklinimo nauda – linijos matomumas lyjant ar esant šlapiai kelio dangai. Taškinis ženklinimas nuo įprastinio skiriasi tuo, kad turi pakankamai didelius tarpus, per kuriuos nubėga lietaus vanduo, o esant įprastoms lygioms linijoms vanduo nusistovi linijos paviršiuje ir ant linijos esantys stiklo rutuliukai nebeatspindi šviesos. Skirtumas ypač gerai matomas tamsiuoju paros metu“, – pasakoja B. Vengrys.
Specialistas taip pat pabrėžia, kad tokios linijos saugesnės ne tik dėl geriau atspindimos šviesos. Automobiliu užvažiavus ant linijos, priklausomai nuo taškų aukščio, jaučiama vibracija, o tai gali apsaugoti vairuotojus nuo išvažiavimo iš kelio užsnūdus prie vairo.
Pirmosios atkarpos Lietuvoje
Pirmas tokio ženklinimo atkarpas jau galima rasti Kaune, tad vairuotojai galės įvertinti skirtumą.
„Ryškiau matomas ženklinimas gali reikšmingai prisidėti prie saugesnio eismo, nes daug avarijų įvyksta tamsiuoju paros metu ar esant blogoms oro sąlygoms. Lietuva siekia iki 2030 m. žūčių keliuose skaičių sumažinti per pusę, tad, bendradarbiaudami su partneriais užsienyje, stengiamės Lietuvoje pristatyti moderniausias technologijas, kurios padėtų siekti šio tikslo“, – teigia B. Vengrys.





