REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gegužės viduryje Aplinkos ministerijai patvirtinus sąlygas kompensacijai už seno ir taršaus automobilio sunaikinimą, vietoje jo įsigyjant aplinkai naudingesnę transporto priemonę, nemažai Lietuvos gyventojų suskubo pasinaudoti šia galimybe. To dar nepadariusiems ilgiau laukti jau tikrai nėra ko kompensacijoms skirtų lėšų išnaudota daugiau nei pusė, o dviračius bei paspirtukus pardavinėjantys verslininkai sako, kad greitu metu jie gali iš viso nebeturėti, ką pasiūlyti.

Gegužės viduryje Aplinkos ministerijai patvirtinus sąlygas kompensacijai už seno ir taršaus automobilio sunaikinimą, vietoje jo įsigyjant aplinkai naudingesnę transporto priemonę, nemažai Lietuvos gyventojų suskubo pasinaudoti šia galimybe. To dar nepadariusiems ilgiau laukti jau tikrai nėra ko kompensacijoms skirtų lėšų išnaudota daugiau nei pusė, o dviračius bei paspirtukus pardavinėjantys verslininkai sako, kad greitu metu jie gali iš viso nebeturėti, ką pasiūlyti.

REKLAMA

5 mln. eurų tiek pinigų iš viso yra skirta kompensacinėms išmokoms visuomeninio transporto bilietams ir mažesnio taršumo judumo priemonėms įsigyti. Nusipirkus įprastą dviratį arba elektrinį paspirtuką už vieną priemonę galima atgauti iki 400 eurų. Įsigijus elektrinį dviratį, kompensacija kiek didesnė 700 eurų. Maksimali suma, kurią įmanoma atgauti vienam žmogui, siekia 1000 eurų, o šie pinigai gali padengti išmokas net kelioms transporto priemonėms.

„Vienos populiariausių kompensuojamų priemonių yra elektriniai paspirtukai ir dviračiai. Didžioji dalis pareiškėjų už sunaikintą seną transporto priemonę vidutiniškai prašo kompensacijos už 2,3 vieneto elektrinių paspirtukų arba dviračių”, tv3.lt komentuoja Aplinkos projektų valdymo agentūros administravimo skyriaus vyriausioji specialistė Jovita Giedraitienė.

REKLAMA
REKLAMA

Pritrūkti gali ir laiko, ir pinigų

Tiems, kurie svarsto apie šios kompensacinės priemonės panaudojimą, bet vis neprisiruošia to padaryti, laukti dar ilgiau nereikėtų. Agentūros duomenimis, šiuo metu išlaidoms už įsigytą dviratį arba paspirtuką atgauti yra pateikta 3153 paraiška, kurių bendra vertė 2,81 mln. eurų. Kaip sako J. Giedraitienė, jeigu atėjus rudeniui teikiamų prašymų skaičius bus toks pat, kaip ir per pastaruosius kelis mėnesius, lėšos gali pasibaigti jau metų pabaigoje.

REKLAMA

Šiuo metu nurodoma paskutinė prašymų teikimo diena 2021 m. vasario 1 d. Paklausta apie tai, ar įmanoma, jog iniciatyva bus vykdoma ir kitais metais, J Giedraitienė pripažįsta, jog kol kas tokio sprendimo nėra.

„Ar tokia priemonė bus numatyta kitų metų sąmatoje ir paaiškės tik kitų metų pradžioje. Tai bus sprendžiama atsižvelgiant į pateiktų prašymų skaičių. Jei anksčiau laiko bus gauta prašymų visai kvietimo sumai, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija gali svarstyti skirti papildomų lėšų”, apie galimą kompensacijoms skirtų lėšų didinimą ir prašymų teikimo pratęsimą kalba J. Giedraitienė.

REKLAMA
REKLAMA

Verslininkams ši vasara sėkminga

Vienos Lietuvos internetinių ir fizinių dviračių parduotuvių „Bikko.lt” vadovas Julijus Zaura taip pat patvirtina, jog gegužės mėnesį paskelbus apie galimybę gauti kompensaciją, šiomis transporto priemonėmis susidomėjo gerokai daugiau žmonių nei įprasta.

„Pasijuto ne iš karto, tačiau su laiku pirkimas įsibėgėjo. Žmonės, kurie galbūt nebūtų prieš tai pirkę, atsisakė mašinos dėl dviračio ir pasinaudojo valstybės pagalba. Tikslios statistikos nevedame, bet tikrai yra jaučiama, kad prašoma dažniau sąskaitų faktūrų, įvairių patikslinimų“, aiškina J. Zaura.

Jis sako, kad paklausiausi yra kalnų bei hibridiniai dviračiai, o elektriniais paspirtukais susidomėjimas yra kiek mažesnis. Kadangi perkant dviratį kompensuojama suma gali siekti tik 400 eurų, dažniausiai tuo norintys pasinaudoti pirkėjai renkasi kiek pigesnius variantus, o vidutinės kainos svyruoja nuo 500 iki 700 eurų už vienetą. Už tokią ir panašią kainą, pasak J. Zauros, tikrai galima įsigyti geros kokybės prekę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai labai optimalūs, vidutinės kokybės dviračiai. Ne profesionalams, tačiau paprastam pasivažinėjimui jų puikiai pakanka“, – tikina parduotuvės vadovas.

Paklausa auga, o pasiūla atvirkščiai mažėja

Verslininkai neslepia, jog pandemijos metu jie susiduria su problemomis bandydami nusipirkti ir į Lietuvą parsigabenti norimas prekes. Būtent dėl šios priežasties viešojoje erdvėje galima išgirsti nusiskundimų, jog net ir didesnėse parduotuvėse ne visada pavyksta rasti norimą dviratį ar paspirtuką. Pasak J. Zauros, sumažėjusiai pasiūlai nemažai įtakos turi ir dėl galimų kompensacijų padidėjęs perkamumas, mat taip greitai išpirkus jau turimus dviračius, naujų modelių gali tekti laukti net iki metų galo.

REKLAMA

„Pas gamintoją dviračius reikia užsakinėti prieš pusę metų. Populiariausi modeliai iš gamintojų jau yra supirkti, dabar tenka užsisakinėti ir ne pačius „einamiausius“ vien tam, kad kažką turėtume. Tai tikrai labai riboja pirkėjų galimybę rinktis ar įsigyti kažkokius jau seniau nusižiūrėtus modelius“, – tv3.lt apie susidariusią situaciją aiškina pašnekovas.

Kitos dviračiais bei paspirtukais prekiaujančios parduotuvės „Dviračių arena“ vadovas Robertas Jasiulevičius pasakoja, jog nei dviračių gamintojai, nei pardavėjai nesitikėjo tokios didelės paklausos, tad jai ir nebuvo pasiruošta. Dėl šios priežasties didžiųjų gamintojų sandėliai buvo tiesiog iššluoti, o po karantino atidarius parduotuves teko greitai ir dideliais kiekiais užsisakinėti naujas prekes.

REKLAMA

„Pasiskolinome iš banko pinigų ir pradėjome greitai užsipirkinėti dviračius bei krauti į sandėlį. Dėl šios priežasties šiandien turime pilną parduotuvę, nors patys populiariausi modeliai ir dydžiai jau taip pat yra išparduoti. Rugsėjo mėnesį laukiame didelės siuntos 2021 metų modelių“, – aiškina pašnekovas.

Jis taip pat priduria, jog Lietuvoje situacija dar nėra tokia bloga, kaip kai kuriose užsienio šalyse. Štai, pavyzdžiui, Airijoje dauguma dviračių parduotuvių yra visiškai ištuštėjusios – ten galima rasti vos kelis vaikiškų dviračių modelius.

Vietoje vieno automobilio – du dviračiai ir paspirtukas

Vilniuje gyvenantis Marius su savo šeima taip pat pasinaudojo kompensacijomis mažesnio taršumo judumo priemonėms įsigyti. Nors kol kas pinigų dar neatgavo, vietoje sunaikinto 24 metų senumo automobilio, vaikino tėtis įsigijo du dviračius ir elektrinį paspirtuką bei iš karto pateikė prašymą kompensacijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Už elektrinį paspirtuką Mariaus tėtis sumokėjo 419 eurų, o už dviračius po 489 ir 445 eurus. Jeigu prašymas gražinti pinigus bus patvirtintas, už tris naujas netaršias transporto priemones šeima iš savo kišenės sumokės vos 353 eurus ir sutaupys beveik kelis kartus daugiau.

„Teigiamai vertinu tai, kad yra skiriama nemaža pinigų suma ir yra platus transporto priemonių, už kurias gali gauti kompensaciją, pasirinkimas. Pats procesas galėtų būti kiek aiškesnis – reikia pateikti daug dokumentų, o kai kuriuose oficialiuose šaltiniuose informacija kiek skiriasi, todėl ne visada aišku, kokie yra tikslūs reikalavimai“, savo nuomonę apie kompensacijos proceso pliusus ir minusus dėsto pašnekovas.

REKLAMA

Vaikinas taip pat patvirtina ir tai, jog beieškant, kur galėtų įsigyti naujus dviračius, su itin sumažėjusia pasiūla susidūrė ir jo šeima. Iš pradžių laimę jie bandė savo gimtajame Panevėžyje, tačiau apvažiavę kelias parduotuves išgirdo tą patį daugelis dviračių išpirkti ir nežinia, kada bus gaunama naujų.

Poreikius atitinkančius variantus jiems pavyko rasti tik keliose sostinės parduotuvėse. Dar blogesnė situacija buvo ieškant elektrinio paspirtuko.

„Buvome 5 parduotuvėse, visose radome tik tuos pačius kelis modelius. Pasirinkimas tikrai labai mažas“ , verslininkų pasakojimus tv3.lt patvirtina Marius.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų