• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalies verslininkai – be idėjų ir nematantys prasmės švaistyti pinigus puošiant savo parduotuves žiemos šventėms, jei to nedaro kaimynai, pastebi rinkodaros specialistai. „Daugelis įmonių vadovų tiesiog nesupranta, kad papuošta vitrina galėtų tapti efektyvia reklama ar 24 val. per parą dirbančiu pardavėju“, – portalui LRT.lt kalbėjo D. Jonikas.

REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybės jau pirmo žiemos mėnesio pradžioje papuošė miestų centrus: įžiebė Kalėdų egles, išliejo čiuožyklas, įrengė Kalėdų miestelius, kalėdinėmis dekoracijomis nušvietė centrines miestų gatves. Iniciatyvos kuriant šventinę nuotaiką tikimasi ir iš prekybininkų, tačiau retas, ypač dirbantis toliau nuo centro, imasi tą daryti.

REKLAMA

„Pelningai dirbančios ir strategijas turinčios įmonės keliasi į geresnes vietas, pasiduoda Kalėdų karštinei, puošia savo parduotuves. Tačiau kiti nesipuošia motyvuodami tuo, kad neturi pakankamai klientų, jog reikėtų puoštis. Taip pat yra svarstančių, kaip reaguos aplinkiniai, jei vienas kuriame nors pastate pasipuoš, galvoja, kad gali per daug išsišokti“, – priežastis, kodėl kai kurie verslininkai nepuošia savo parduotuvių, vardija rinkodaros specialistas L. Šimonis.

REKLAMA
REKLAMA

D. Jonikas patvirtina, jog išties daugelyje įmonių dominuoja toks požiūris, tačiau jis nėra teisingas. „Jei nori, kad klientas tave atskirtų nuo konkurentų, klientas ateitų pas tave, kaip tik tu turi būti išskirtinis, o ne toks nuobodus, kaip visi. Į kurią parduotuvę užsuktumėte dovanų namiškiams, jei skubėdami iš darbo ar kokio susitikimo turėtumėte viso labo 10–15 min., o visoje gatvėje yra tik viena parduotuvė, kuri savo vitriną padabinusi kalėdinėmis dekoracijomis ir būtent į ją atkreipėte dėmesį?“ – klausia rinkodaros ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Joniko manymu, pinigų taupymas – ne pagrindinė priežastis, kodėl verslininkai per šventes atrodo taip nykiai. Rinkodaros specialistas išskiria dvi priežastis – išmonės ir fantazijos trūkumą bei organizacijos kultūrą.

„Daugeliui įmonių tiesiog neateina į galvą mintis, jog papuošta vitrina galėtų tapti efektyvia reklama ar net 24 val. per parą dirbančiu „pardavėju“. Puošiasi didieji prekybos centrai ir šiek tiek prekybininkų, kurie pardavinėja kokias nors prekes, tinkamas dovanoti per šventes. Bet kodėl kirpykla negalėtų savo vitrinoje pasodinti snieguolės, besišukuojančios prieš veidrodį ar Kalėdų senelio su dovanų kuponu grožio paslaugoms šioje kirpykloje? Tokiu būdu ne tik miestas pasipuoštų, bet žaisminga vitrina pagyvintų bendravimą tarp kirpyklos klientų ir kirpėjų“, – portalui LRT.lt pasakoja D. Jonikas.

REKLAMA

Be to, pasak D. Joniko, kartais vadovai ar darbuotojai nemato prasmės Šv. Kalėdas švęsti viešai, kiti apskritai nėra religingi, yra įpratę laukti, kol kažkas kitas už juos padarys šventę. „Jei įmonėje dominuoja toks požiūris, nesvarbu, kiek kainuotų įrengti vitriną, vargu ar kas nors pasijudins tai daryti“, – įsitikinęs pašnekovas.

REKLAMA

Tačiau L. Šimonis nemano, kad dėl nenoro papuošti savo parduotuves verslininkai praranda klientus, o puošimasis esą labiau kultūros, o ne atsiperkamumo dalis: „Šiuo atveju sunku paskaičiuoti atsiperkamumą, tiesiog tai yra kultūros dalis. Pas mus tradicija viešai puoštis Kalėdoms atsirado prieš 20 metų. Kitų šalių miestai neturėjo 50 metų sovietmečio, kai viskas buvo draudžiama. Reikia tam tikro laiko, bet lietuviai po truputį puošiasi, tai sklinda iš centro į pakraščius“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu D. Jonikas tvirtina, jog atsiperkamumą lengva paskaičiuoti.

„Norint tiksliai tai įvertinti, galima paskaičiuoti, kiek klientų per dieną ar per kelias pagrindinio srauto valandas užeina į jūsų ir konkurentų parduotuves, ar toks pats santykis yra įprastu metu, kai nėra įrengta jokių šventinių vitrinų. Jos iš esmės gali atkreipti dėmesį ir paskatinti praeivį užsukti į vidų ar atkreipti dėmesį kokia nors esmine žinute, pavyzdžiui, nurodyti, kad šios įmonės elektroninėje parduotuvėje vyksta šventinė akcija“, – teigia D. Jonikas.

REKLAMA

Kita vertus, pasak D. Joniko, įmonėms, dirbančioms verslas verslui segmente nėra prasmės puoštis tikintis, jog išaugs pardavimai: „Čia galima tik atkreipti dėmesį, maloniai nustebinti, parodyti, kad prekinis ženklas yra draugiškas šventėms.“

Tačiau D. Jonikas randa ir gerų bei efektyvių pavyzdžių. Kai kurios įmonės esą išradingai papuošia savo vitrinas, jas nufotografavę, nuotrauką paviešina socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu, pasak D. Joniko, sostinės Gedimino prospekte papuoštą vitriną pamato žmonės, kurie per visą šventinį laikotarpį galbūt dar nebuvo įkėlę kojos į šį prospektą.

„Dar sėkmingesnė būtų tokia vitrina, kuri paskatintų pačius praeivius fotografuotis vitrinos fone ir šia nuotrauka dalintis su pažįstamais. Įmonė gali paskelbti, kad padovanos specialią dovaną tiems praeiviams, kurių nuotraukos socialiniame tinkle sulauks daugiausiai dėmesio“, – pasiūlė D. Jonikas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų