Jurga Anusauskienė su sužadėtiniu Nerijumi (nuotr. asm. archyvo)

Fotomenininkė Jurga Anusauskienė neseniai įgyvendino savo sužadėtinio Nerijaus svajonę Naujuosius metus sutikti sniegynuose. Dar gruodžio pabaigoje pora kartu su draugais išsinuomojo autobusiuką ir patraukė į Skandinavijos šiaurę, o Naujųjų metų naktį vietoje fejerverkų grožėjosi užburiančia šiaurės pašvaiste. „Tai buvo kažkas nepaprasto“, – sakė ji.

Naujienų portalui tv3.lt J. Anusauskienė atskleidė, kad šią kelionę pradėjo planuoti prieš pusę metų, kai dar mėgavosi vasara Lietuvoje, o už lango kepino tropinis karštis.

„Aš vis juokauju, kad yra normalūs žmonės ir esu aš, tad ir ši mintis kilo kurioziškai. Pradėjau galvoti, kaip greitai prabėgs vasara, praeis sūnaus Mindaugo vestuvės, vėl išvyks dukra Evelina, o man bus liūdna. Tad ėmiau mąstyti, kad reikia užsiimti man miela veikla. Taip prisiminiau Nerijaus svajonę sutikti Naujuosius metus laukinėje šiaurės gamtoje ir ėmiau planuoti“, – prisiminimais dalijosi J. Anusauskienė.

Prieš kelionę – atsakingas pasiruošimas

Jurgos teigimu, ruošiantis vykti į šiaurę svarbu atsakingai viską įvertinti, tad ir jai šis procesas užtruko. Sunkiausia užduotimi tapo tinkamo automobilio radimas, kuriam į vieną pusę teko nuvažiuoti virš 2 tūkstančių kilometrų.

„Taip pat svarbu ir tinkamai susidėlioti laiką. Šiuo metu šiaurėje yra poliarinės naktys, tad apie 11 valandą prašvinta, o 15 valandą – jau temsta. Iš vienos pusės – labai gražu, nes vyksta ilgas saulėtekis, pereinantis į saulėlydį. Tačiau kita vertus, stipriai sutrumpėja laikas veikloms šviesiuoju paros metu“, – teigė ji.

Keliavo nuomotu autobusu

Kaip pasakojo rudenį susižadėjusi J. Anusauskienė, kelionės startas prasidėjo ankstyvą rytą, kai pora su draugais sėdo į išsinuomotą autobusiuką ir turėjo įveikti 19 valandų atstumą.

„Iš pradžių atvykome į Suomiją, čia pernakvojome, o kitą dieną mėgavomės vizitu Rovaniemi Kalėdų senelio rezidencijoje. Mūsų draugai keliavo su vaikais, tad atvykome čia dėl jų, bet turiu pripažinti, kad ir mes likome ne ką mažiau sužavėti magiška atmosfera“, – šyptelėjo fotomenininkė.

Užbūrė pasakiška gamta

Dar tą pačią dieną Jurga su mylimuoju ir draugais pasiekė Norvegiją – čia jie apsistojo Vidda Runners Huskies šiaurinių šuniukų fermoje. Anot moters, neįprasta gyvenamoji vieta buvo pasirinkta dėl didelės meilės keturkojams.

„Išaušus kitam rytui kaip vaikai bėgiojome nuo vieno lango prie kito, nes vaizdas buvo visiškai pasakiškas: gyvenome tarp kalnų apsupties ir fiordo. Be to, šioje vietoje kiekvieną vakarą gamta mus apdovanojo nuostabiu reiškiniu – šiaurės pašvaistėmis. Su Nerijumi matėme tai nebe pirmą kartą, tačiau anąkart pašvaistė buvo labai trumpai, neryški, vos pavyko padaryti kelias nuotraukas. O šįkart vietoje fejerverkų turėjome įspūdingą reginį“, – tikino J. Anusauskienė.

Susidūrė su stingdančiu šalčiu

Šiaurės pašvaistė – ne vienintelis neįprastas dalykas, kurį Jurgai teko patirti šioje kelionėje. Anot pašnekovės, išvykos metu vienoje vietoje teko susidurti su -38 laipsnių šalčio ruožu

„Buvo žiauriai šalta, neturiu kitų epitetų apibūdinti šį jausmą. Iš tikrųjų šiek tiek peršalau. Man tai yra visiškai ekstremalu, nes aš labiau mėgstu šilumą, palmes, pietus. Bet meilė daro stebuklus. Tam, kad įgyvendinčiau mylimo vyro svajonę, pasiryžau tokiai kelionei“, – atviravo moteris.

Atsiėjo mažiau nei savaitgalis Palangoje

Be to, Jurga paskaičiavo, kad Naujųjų metų sutikimas Palangoje jai būtų atsiėjęs gerokai brangiau nei savaitė, kurią praleido Skandinavijos šiaurėje.

„Kiek teko matyti, Naujųjų metų sutikimas Palangoje kainavo nuo 800 iki 1800 eurų už dvi naktis. Aišku, pas babytę kambarį su penkiomis lovomis galima buvo rasti ir pigiau, bet juk Naujuosius norisi sutikti orai! Jei dar pridėtume šventinę vakarienę su programa restorane, kaina išaugtų dvigubai.

O mūsų savaitės kelionė su dviem tarpinėmis nakvynėmis, keltu, autobusiuko nuoma, kuru, keturiomis nakvynėmis nuostabioje šiaurinių šuniukų fermoje ir maistu dviem žmonėms kainavo ne pilnus 2 tūkst. eurų“, – atskleidė ji.

Fotomenininkė džiaugėsi, kad jokių nusivylimų ar kuriozų šiame nuotykyje patirti neteko. Tiesa, moteris atskleidė, kad kitą kartą vykdama į tokią kelionę labiau pasirūpintų tinkama apranga.

„Mano drabužiai išties buvo pasirinkti neteisingai. Aš nevažinėju kasmet į kalnus slidinėti, tad pasiėmiau ką turėjau šilčiausio, tačiau tokiai kelionei reikėtų rinktis specializuotą aprangą. Laimei, mūsų gyvenamosios vietos šeimininkai viską turėjo, kad galėtume komfortiškai būti lauke“, – kalbėjo J. Anusauskienė.

Labai jau juokingai skamba,,sužadėtinis"
Dirbant fūristo sugulove, turėjo uždirbti, o ne išleisti. Jai reiktų kreiptis į kokią darbo ginčų komisiją.
Ačiū už puikius įspūdžius, nuostabius vaizdus ir gražias emocijas. Džiaugiuosi kartu su Jumis.