REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujoji „Lynx“ reklaminė kampanija tapo itin sėkminga, panaudojus išplėstąją realybę (angl. augmented reality). Londono Viktorijos stotyje keleivius pasitiko iš dangaus nukritęs angelas, rašo BBC.

REKLAMA
REKLAMA

Keleiviai, eidami pro tam tikrą vietą stotyje, savo atvaizdą išvysdavo milžiniškame ekrane, kuriame šalimais dar vaikščiodavo ir angelas, nors realybėje jo nebuvo.

REKLAMA

Angelas, nukritęs iš dangaus ir įsimaišęs tarp praeivių, į ekraną buvo patalpintas pasinaudojus išplėstinės realybės technologija. Internete šis vaizdas sulaukė itin didelio dėmesio ir „YouTube“ platformoje buvo peržiūrėtas daugiau nei 750 tūkst. kartų.

„Mes nežinojome ar tai suveiks techniškai ir kaip žmonės į tai reaguos. Pamanėme, kad būtų puiku, jei angelas atsirastų realiame gyvenime. Išplėstoji realybė – tai fantazijos, sąveikaujančios su žmonėmis, kūrimas“, – BBC pasakojo šią kampaniją sugalvojusios „Mindshare“ agentūros atstovė Becca Sawyer.

REKLAMA
REKLAMA

Daugeliui ši reklaminė kampanija galėjo pasirodyti, kaip viena iš pažangiausių, tačiau ji išnaudojo tik dalį išplėstosios realybės galimybių.

Padeda parduoti

Dalis ekspertų teigia, kad „Lynx“ kampanija netgi nepanaudojo išplėstinės realybės, nes virtualus angelas tebuvo dar vienas filmuotos medžiagos sluoksnis, valdomas žmogaus, o ne nepriklausomos trimatis objektas.

Anot „Total Immersion“ pardavimų vadovo Jungtinėje Karalystėje Myleso Peytono, tikroji išplėstinės realybės komercinė nauda – galimybė naudotojams virtualiai palaikyti ir sąveikauti su produktais, kurie visiškai atitinka realius produktus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes žinome, kad kuo ilgiau asmuo lies produktą, tuo didesnė tikimybė, kad jis jį nupirks. Pirkėjams duodami virtualų produktą galime padidinti pardavimus. Išplėstoji realybė pastaruoju metu itin populiarėja“, – teigė jis.

M. Peytono bendrovė specializuojasi projektuose, kuriuose interneto vartotojai mato savo atvaizdą kompiuteryje kartu su trimačiu objektu, kurį jie gali valdyti, pvz., vaizdo kamerą, reaguojančią į klavišų paspaudimus, ar akinių porą, kurios rėmelius ir spalvą galima pakeisti.

Tokie projektai egzistuoja jau keletą metų. 2008-aisiais tyrimų bendrovės „Gartner“ analitikai pateikė prognozę, kad iki 2012-ųjų jie itin išpopuliarins išplėstąją realybę. Šiandien „ABI Research“ skaičiuoja, kad pernai išplėstosios realybės rinka buvo verta 21 mln. JAV dolerių, o 2016 m. šis rodiklis išaugs iki 3 mlrd. JAV dolerių.

REKLAMA

Langas į kitą pasaulį

Išplėstosios realybės rinka auga dėl sparčiai populiarėjančių išmaniųjų telefonų. M. Peytonui nukreipus savąjį telefoną į nuotrauką, kurioje vaizduojamas planetos, pavyzdžiui, Marso, paviršius, ekrane pasirodė mažas geltonas robotas, keliaujantis jos paviršiumi. Robotas sparčiai reaguoja į telefono judesius – pritraukus ar atitolinus vaizdą, nukreipus telefoną į kitą lapo vietą, jis elgiasi skirtingai.

Išplėstąja realybe itin džiaugiasi reklamos ir rinkodaros sektoriuje dirbantys žmonės, nes tą patį, ką padarė M. Peytonas, galima pritaikyti reklamai laikraštyje ar reklaminiam stendui gatvėje. Naudotojui nukreipus savo telefoną į vieną iš tokių objektų, bus pateiktas naujas informacijos sluoksnis, skirtas juos priartinti prie produkto ar prekės ženklo ir įtraukiančiu būdu pateikti daugiau informacijos.

REKLAMA

Instrukcija 2.0

Išplėstine realybe džiaugiasi ir kitos šakos. Išplėstinės realybės bendrovė „Metaio“ ilgą laiką gamina pramonines aplikacijas tokiems klientams, kaip „Volkswagen“.

Viename projekte jie nufilmavo automobilio gamybos liniją ir, prieš pradedant realią gamybą, ja paleido naujo automobilio modelio trimates dalis. Taip įvertino ar nėra nesuderinamumo problemų.

Šiandien „Metaio“ nori tą patį padaryti ir išmaniuosiuose telefonuose. „Įsivaizduokite mechaniką, kuriam reikia suremontuoti variklį. Jis į jį nukreipia išmanųjį telefoną ir jo ekrane pamato trimatį variklio modelį su nurodymais ką reikia daryti“, – teigė bendrovės atstovas Janas Schlinkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tą patį principą galima pritaikyti bet kam: pradedant spausdintuvo kasetės pakeitimu ir užbaigiant maisto gaminimo receptais.

Ekonomika.lt primena, kad išplėstosios realybės srityje pasižymėjo ir lietuviai. Paulius Liekis ir Arminas Didžiokas vasario mėnesį užėmė pirmąją vietą mobiliųjų technologijų gamintojos „Qualcomm“ organizuotame išplėstosios realybės konkurse ir gavo 125 tūkst. JAV dolerių premiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų