Dainininkas Aleksandras Ivanauskas-Fara spalio mėnesį ilsėjosi saulėtoje pietų Prancūzijoje. Naujienų portalui tv3.lt vyras papasakojo, kaip sekėsi nemokant kalbos bendrauti su vietiniais, ir atskleidė, kaip prancūzai saugosi nuo koronaviruso.

Aleksandras džiaugiasi – kelionė jam labai patiko. Prancūzijoje vyras lankėsi pas ten neseniai išsikrausčiusį savo sūnų ir jo mylimąją:

„Atskridome į Nicą, dar galvojome – nuomotis automobilį, ar keliauti kitaip. Galiausiai nusprendėme, kad reikia važinėti autobusais ir traukiniais. Man traukiniai labai patinka, jaučiu, kad dabar visur ir visada važinėsiu jais – net ir Lietuvoje. Labai viskas ten patogu, visada palei jūrą buvo kelionė. Nicoje labai gražu, apsigyvenome ant jūros kranto.

Paskui važiavome į Marselį, daug vaikščiojome tomis gatvelėmis. Aplankėme ir Bezjė – šis miestas maždaug tokio dydžio kaip Kaunas, bet labai senovinis, yra daug katedrų. Tame miestelyje yra devynių lygių laivų pravedimo kanalas – visada šliuzai veikia, jais užkelia laivus į kalną“, – pasakoja A. Ivanauskas.

Muzikantas atviras – nors prancūzų kalbos jis su žmona pramokę nėra, bendrauti su angliškai ne itin gerai mokančiais prancūzais gelbėjo sūnus su mylimąja: „Mes su prancūzų kalba sunkiai. Bet visada buvome su sūnumi ir jo drauge – jie jau ten kelis mėnesius, spėjo pramokti prancūziškai, o ir vidurinėje mokėsi šios kalbos. Jis dabar jau lengvai susikalba su jais.

Su anglų kalba ten palyginti sudėtingai. Susišnekėti galima, bet kur buvome restoranuose, kavinėse – patogiau rodyti pirštais. Prancūzai labai apsidžiaugia, jei pasakai žodį jų kalba, jiems patinka, kad žmogus stengiasi“, – šypsosi žinomas vyras.

Paklaustas, ar nebuvo sunkiau keliauti vis prastėjant koronaviruso statistikai, A. Ivanauskas patikina – Prancūzija su pandemija puikiai tvarkosi ir panikos šalyje nėra. Pasak jo, prancūzai kaip ir lietuviai – kaukes dėvi tik uždarose patalpose. Visgi, situacija, pasak Aleksandro, ten šiek tiek geresnė, nei Lietuvoje:

„Mus iškart perspėjo, jog iškart reikia atsisiųsti programėlę „Antivirus“ prancūzišką. Įkėlėme ten savo tarptautinį ES sertifikatą iš esveikatos – jis visur tiko. Man buvo nuostabu – nei traukinių stoty, nei traukiniuose, nei oro uoste neprašė jo rodyti. Gero lygio restorane prašė tik, kad parodytum.

Tas pats kaip pas mus. Mieste, lauke retai kada pamatysi su kauke. O viduje, parduotuvėse, restoranuose – patikrina pagal programėlę. Viešajame transporte būtinai su kauke reikia būti. Aš manau, kad pas mus  dabar prastesnė situacija nei pas juos“, – pasakoja A. Ivanauskas.