REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aplinkosauginės ir ekologinės idėjos, pasaulinį mastą įgavusios 2007 07 07, kuomet septyniuose kontinentuose vienu metu įvyko 24 val. koncertų maratonas „Live Earth“, per pastaruosius metus buvo įrašytos ir tūkstančių kompanijų marketingo strategijose.

REKLAMA
REKLAMA

Kritikai teigia, kad „žalumas“ tapo dar vienu pardavimų skatinimo elementu, ne visada randančiu vietą tarp tikrųjų kompanijos vertybių. Tačiau kiekvienoje šalyje yra bendrovių, kurioms darnus vystymasis ir poveikio aplinkai mažinimas jau dešimtmečius yra veiklos pagrindas.

REKLAMA

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila teigia, kad tinklas beveik nuo pat veiklos pradžios savo socialinę atsakomybę siejo su aplinkos saugojimu.

„Mums nereikia vaikytis „žaliųjų“ madų, į kurias daugumą kompanijų atsigręžė per pastaruosius metus. Jau dešimtmetį mes vykdom įvairias prevencines bei švietėjiškas, aplinką tausojančias akcijas, remdamiesi šiomis vertybėmis tobuliname ir savo techninę bazę bei veiklos procesus“, - sako T. Vaišvila.

REKLAMA
REKLAMA

Ne tik prevencija ir švietimas

2001 m. visoje Lietuvoje buvo surengta pirmoji moksleivių gamtos tvarkymo akcija „Kviečiame gyventi gražiau“, 2008 m. sutraukusi net 10 tūkst. dalyvių. Kasmet Lietuvos moksleiviai tvarkė svarbias savo miestų vietas ir už tai buvo apdovanojami „Iki“ surengtais koncertais. Per aštuonerius akcijos vykdymo metus buvo surinkta 570 tonų šiukšlių.

Praėjusiais ir šiais metas „Iki“ aktyviai prisijungė prie masinio tvarkymosi akcijos „Darom“, kuriai suteikė ne tik pirštines ir maišus, bet ir maisto produktų kareiviškai košei. Akcijoje dalyvavo apie 50 tūkst. Lietuvos gyventojų, prie jų prisijungė ir apie tūkstantį „Iki“ darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Spręsdamas taršos plastikiniais maišeliais problemą, „Iki“ pirmasis iš didžiųjų Lietuvos prekybos centrų suteikė galimybę pirkėjams įsigyti maišelius iš perdirbto popieriaus. Už 100 maišelių buvo pasodindama po vieną medį - taip per 3 m. „Iki“ jau pasodino 10 tūkst. medžių.

Konkurentus „Iki“ aplenkė ir pirmasis pristatęs „žaliuosius“ daugkartinio naudojimo pirkinių krepšius, kurie greitai išpopuliarėjo ir tapo madingu aksesuaru. Sudėvėtus krepšelius į naujus „Iki“ keičia nemokamai. „Iki“ tinkle jau pusmetį nebenaudojami įprasti plastikiniai maišeliai – juos pakeitė draugiški aplinkai maišeliai, suyrantys per mažiau nei trejus metus.

REKLAMA

Lietuvos tūkstantmetį „Iki“ paminėjo gegužės mėnesį Vilniuje vykusiu „žaliojo“ plausto plaukimu „Tūkstančio laivų regatoje“. Ekoplaustą iš 1700 panaudotų plastikinių butelių sukūrė Vilniaus angelų autorius Vaidas Ramoška. Šiuo plaustu kartu su juo nuo Valakupių paplūdimio iki Baltojo tilto plaukė ir aplinkosaugai neabejingas Vilniaus mažojo teatro aktorius Audrius Bružas, kuris per garsiakalbį Nėries krantus nusėdusius vilniečius ragino rūšiuoti atliekas.

Prisidėdama prie atliekų rūšiavimo, „Iki“ nuo 2005 m. savo parduotuvėse yra įrengęs specialias talpas, skirtas utilizuoti galvaninius elementus.

Šiuo metu visos „Iki“ reklaminės iškabos apšviestos naudojant elektros energiją - tokiu būdu kasmet į šiukšlynus nepatenka tūkstančiai įprastinių elektros lempučių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų