• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gandai apie jaunuosius verslus Lietuvoje jau pasiekė ir „Google“. Gera komanda, ryžtas keistis ir dideli siekiai, – vieną po kito patarimus „startup'ams“ vardija pasaulinės kompanijos atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Gerai, kad kalbamės jau įpusėjus dienai, anksčiau nedaug ką būčiau pasakęs apie lietuviškus „startup’us“, – pokalbį pradeda Phillipas von Biebersteinas iš „Google“. Pašnekovas sako naujų verslų kompanijai neieškantis, tačiau dar Londone girdėjęs apie Lietuvos „startup’us“ pripažįsta, jog verta pažiūrėti, kas čia vyksta. Jaunojo verslo plėtros vadovą tiesiai iš „Google“ būstinės Londone į Vilnių pasikvietė verslų skatinimo programa „StartupHighway“.

REKLAMA

Koks pirmasis jūsų įspūdis, ką jau spėjote sužinoti apie Lietuvos „startup’us“?

Pamačiau penkis „startup’us“ iš „StartupHighway“. Visi jie įspūdingi: labai motyvuoti ir energingi. Man ypač patinka, kad jie nereikalauja pernelyg daug, yra ambicingi ir trokšta siekti, toks požiūris yra geras. Kartais, kai kuriama sistema, žmonės nori, kad viskas puikiai pavyktų, bet yra etapų, kai negali reikalauti. Neretai žmonės tikisi daug, nors patys tiek pasiūlyti negali.

REKLAMA
REKLAMA

Ar radote perspektyvių verslų, kurie kada nors galėtų tapti „Google“ partneriais?

Žinoma, kad tokia galimybė yra visuomet. Kai ieškai partnerių, manau, svarbiausias dalykas, į kurį reikia kreipti didžiausią dėmesį, yra komanda: kiek ji sugeba, ką ruošiasi padaryti, kokia yra jos vizija, ambicijos, ką jau padarė, kad pasiektų ko nori, ar stengiasi ir sunkiai dirba. Taigi turėjau progą tik užmesti akį į šiuos dalykus, aišku, to užteko, kad norėčiau pamatyti daugiau. Kad taptum „Google“ partneriu, reikia labai daug. Mūsų partneriai yra daug įvairių kompanijų, bet viskas priklauso nuo to, ko ieškome.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką turi daryti jauni verslininkai, kad būtų konkurencingi?

Vienas iš svarbiausių dalykų, ko išmokome „Google“, kad viskas, ką darai, turi kuo plačiau pasklisti: reikia norėti, kad tavo sukurtas produktas pasiektų milijonus vartotojų. Vienas iš mano patarimų visada bus: kurk ką nors tokio, ką galėsi pasiūlyti daugybei žmonių, įdėdamas kuo mažiau darbo. Kitas dalykas, kurį „Google“ galėtų patarti bet kuriam pradedančiam verslui, – didžiausią dėmesį skirti vartotojui. Jei gali padaryti, kad vartotojas būtų laimingas, visa kita seksis gerai. Sutinku jaunų verslininkų, galvojančių apie pelną, greitus pinigus, kaip parduoti savo verslą, tačiau pirmiausiai turėtų rūpėti klientai. Ir trečia, kurkite didelį verslą. Negalvokite, ką reikia padaryti, kad parduotumėte jį „Google“, stenkitės sukurti ką nors ilgaamžiško. Tokios turėtų būti ambicijos.

REKLAMA

Kokių klaidų dažniausiai daro pradedantys verslininkai?

Man patinka, kad Lietuva yra nedidelė šalis ir tikriausiai dėl to verslininkai stengiasi sukurti verslą, kuris plistų ir už Lietuvos ribų, jie išties nori kurti didesnėms šalims. Mano nuomone, tai yra stipraus verslumo požymis.

Kartais žmonės užsikabina už savo idėjos, nors mato, kad ji prasta. Yra geras posakis: „Kai keičiasi aplinkybės, keisk mąstymą.“ Kai kurie žmonės stebi besikeičiančias aplinkybes, bet nieko nedaro. Dažnai „startup’ą“ pradedi su viena idėja, bet supranti, kad niekas nevyksta. Tada reikia keistis, prisitaikyti, neprisirišti prie to, kas neveiksminga.

REKLAMA

Kitas svarbus dalykas – komanda. Kad ir ką priimtum į darbą, kad ir kas būtų tavo partneriai, tie žmonės turi būti geri. Manau, tai viena iš priežasčių, kodėl mūsų kompanija tapo puiki: ieškome geresnių nei esame patys. Ir dar, nepasiduokite iškart. Sutiksite daug žmonių, kurie kalbės skirtingai, bet reikia turėti savo galvą, kad nuspręstum, kas yra gerai, o ne pasitikėti pirmu sutiktu žmogumi. Nemažai verslininkų sukūrė sėkmingus verslus ir pasidavė vien todėl, kad kažkam nepatiko. Jei keičiasi aplinkybės, keiskitės, būkite lankstūs, bet tikėkite, kad jums pavyks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet juk daugelis žmonių nenorėtų dirbti su geresniais už save ir pasirodyti esą prastesni.

Dažnai nutinka du dalykai: arba priimi dirbti tokį, kuris tau neprilygsta, nes tada ir atrodai, ir jautiesi geriau, arba patiri spaudimą, atsiranda daug darbo ir būtinai reikia daugiau žmonių, todėl renkiesi pirmą pasitaikiusį, kuris nori tau dirbti. Abi šios klaidos nedovanotinos. Įdarbink geresnį už save ir pagalvok, kiek daug galėsi iš jo išmokti. Ieškok tokio, kuris padėtų dirbti ir puoselėti idėją. Jis nebūtinai turi būti draugas. Net jei bus begalė darbo ir didelis spaudimas, sulaukite tinkamo žmogaus.

REKLAMA

Kaip kompanijai pradėti keistis, ką daryti, kad tie pokyčiai būtų sėkmingi?

Viskas priklauso nuo situacijos, bet yra keletas dalykų: reikia tirti situaciją, įvertinti faktus ir viską pamatuoti. Ypač kai daugybė „startup’ų“ šiandien yra technologiniai. Galima sužinoti lankytojų skaičių, iš kur jie užklysta, kiek laiko praleidžia svetainėje, galima išmatuoti viską, kas yra internete. Jei imiesi pokyčių, reikia žinoti, kaip keičiasi skaičiai. Kai „Google“ pristatome naują paslaugą, pavyzdžiui, pakeičiame paieškos algoritmą, jei nesame tikri, kad pavyks, pirmiausiai pakeičiame tik jo dalį, išbandome su maža dalimi vartotojų, tikriname, ar jiems patinka. Tai patikimas ir saugus būdas. Žinoma, su didesniais pokyčiais kyla ir didesnių problemųs. Sprendimas turi būti objektyvus, nes neretai pokyčius lemia emocijos: reikia tirti, gerai pagalvoti, skirti tam laiko. Rizikuojame didelėmis sumomis, investuojame daug pinigų, bet kartais vis tiek nepavyksta.

REKLAMA

Jei reikia svarbių pokyčių, kurie paliestų visas kompanijos grandis, patariu nedelsti. Jei tai gali būti skausminga, pavyzdžiui, iškilo sunkumų, reikia sumažinti kompaniją, atleisti darbuotojų, reikia pagalvoti ir ilgai nelaukti. Jei nepriimsi sprendimo iškart, nuvilsi savo žmones. Jei užtruksi tris ar keturis mėnesius, visa tą laiką jie nedirbs: visi lauks, kol kas nors atsitiks.

Beje, dar vienas patarimas, šovęs man į galvą, – nebijokite suklysti. Aš esu vokietis, o vokiečiai dažnai bijo klaidų. Klyskite, nes tai geras jausmas, tada pradėkite iš naujo ir suklupkite vėl. Ir „Google“ taip atsitinka: ką nors pradedame, mums nepavyksta, bet daug ko pasimokome. Yra nemažai produktų, kurie gimė iš visiškos nesėkmės. Manai, kad tai puikus sprendimas, o paaiškėja, kad jis niekam nereikalingas. Pavyzdžiui, „Google Wave“ atrodė geras dalykas, jis nepavyko, bet technologiją pritaikėme kitur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CV: Phillipas von Biebersteinas

Yra naujo verslo plėtros vadovas „Google“, iki tol kompanijoje dirbo 7 metus

2011 m. įgijo magistro laipsnį Kembridže (Judge Business School).

Kembridžo universitete organizavo technologijų ir verslo konferenciją

Anksčiau vadovavo mokėjimų specialistų ir sukčiavimo analitikų komandai Airijoje ir Indijoje

Specializuojasi pokyčių vadybos, internetinės žiniasklaidos ir reklamos, elektroninių ir mobiliųjų mokėjimų, verslo plėtros ir kitose srityse

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų