REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Kava – vienas populiariausių gėrimų pasaulyje. Milijonai žmonių ja mėgaujasi kasdien – ji suteikia energijos, suburia bendraminčius jaukiam pokalbiui, padeda susitarti verslo partneriams ir kasdienėje rutinoje sustabdo maloniai pauzei – gurkšniui dieviško skonio.

Kava – vienas populiariausių gėrimų pasaulyje. Milijonai žmonių ja mėgaujasi kasdien – ji suteikia energijos, suburia bendraminčius jaukiam pokalbiui, padeda susitarti verslo partneriams ir kasdienėje rutinoje sustabdo maloniai pauzei – gurkšniui dieviško skonio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau besimėgaudami šiuo nuostabiu gėrimu retai susimąstome, kaip mūsų mėgstama kava užauginta, ar tvariai naudojami gamtos ištekliai, kiek žmonių dirbo, kad mes galėtume turėti tas palaimingas akimirkas.

REKLAMA

Kava yra ne tik viena daugiausiai parduodamų prekių pasaulyje, ji yra Lotynų Amerikos, Azijos ir Afrikos šalių ekonomikos pagrindas. Beveik tris ketvirtadalius pasaulio kavos užaugina smulkūs ūkininkai, šiuose regionuose susiduriantys su daugybe iššūkių, tokių kaip skurdas, kavos kainų svyravimas, vis nepastovesni ir neprognozuojami krituliai, kuriuos sukelia klimato kaita. Dėl prasto derliaus ūkininkai imasi plėsti dirvožemį naikindami miškus.

REKLAMA
REKLAMA

Niujorke įsikūrusi nepelno organizacija „Rainforest Alliance“ rūpinasi, kad žemės ūkiai, tarp jų ir kavos augintojai, diegtų tvarius metodus, saugančius dirvožemį ir miškus, o ūkiuose dirbantys žmonės nebūtų išnaudojami, gautų deramą atlygį už darbą. Šiems tikslams pasiekti „Rainforest Alliance“ sukūrė standartus, pagal kuriuos sertifikuojama kava, kiti žemės ūkio produktai ir paslaugos.

„Rainforest Alliance“ bendradarbiauja su daugiau nei 400 000 sertifikuotų kavos augintojų Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Azijoje, kurių dauguma yra smulkūs ūkininkai. Dėl „Rainforest Alliance“ metodiškų mokymų, kurie kavos augintojus moko didinti derlių išsaugant žemės derlingumą ateities kartoms, sustiprėjo tvarių kavos augintojų pozicijos. Pagaliau visas pasaulis pradeda atsigręžti į gamtą, vis labiau suvokia žmonių ir pramonės jai padarytą žalą ir deda visas pastangas gamtos išteklių išsaugojimui ir atsakingam vartojimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

***

Jau du dešimtmečius gyvuojantis vienas populiariausių lietuviškų kavos prekės ženklų – AROMA GOLD – yra ne tik tarp lyderiaujančių kavos prekės ženklų Baltijos regione, bet ir vienas pirmųjų Baltijos šalyse, pradėjusių eiti tvarumo keliu. Vis daugiau AROMA GOLD kavos pupelių nuperkama iš tvarių ūkių, kurie yra sertifikuoti „Rainforest Alliance“ organizacijos.

„Esame atsakinga verslo organizacija, kaip ir visa Europa laikomės tendencijų mažinti CO2 emisiją, nedaryti žalos aplinkai, vertinti žmonių darbą. Todėl jau prieš pustrečių metų pradėjome siekti, kad mūsų produktai gautų „Rainforest Alliance“ sertifikatą“, – pasakojo bendrovės „Daisena“ marketingo vadovas Kirilas Kokotkinas.

REKLAMA

Po pusmečio pakeitę populiariausių savo produktų kavos augintojus į sertifikuotus ūkius, „Daisenos“ meistrai turėjo iššūkį koreguoti ir kavos mišinių receptūrą, nes skirtinguose regionuose užaugintos kavos skoniai gerokai skiriasi.

Atkaklus darbas neliko be rezultatų – šiandien „Rainforest Alliance“ sertifikatą turi jau beveik trečdalis „Aroma“ ženklu pažymėtų produktų, tarp jų pirkėjų mėgstamiausios kavos pupelės, maltos kavos, įvairios kavos kapsulės.

„Pasiryžome mokėti 15 proc. daugiau už „Rainforest Alliance“ sertifikuotą kavos žaliavą ir nepernešti šios naštos ant pirkėjų pečių“, – aiškino bendrovės „Daisena“ direktorius Andrius Linauskas. „Pastebime, kad vartotojai taip pat tampa sąmoningesni ir atsakingesni už harmoningą gamtos ir žmonių bendradarbiavimą. Todėl tikime, kad vis daugiau pirkėjų atkreips dėmesį į mažos varlytės ženkliuką ant „Aroma“ kavos pakuočių ir sąmoningai pasirinkę jas prisidės prie gamtos išsaugojimo ir sąžiningo, tvaraus verslo.“

REKLAMA

„Daisenos“ komanda pasiryžusi siekti, kad ateityje visi „Aroma“ ženklu pažymėti produktai būtų verti „Rainforest Alliance“ žaliosios varlytės draugijos – aplinkos, socialinio ir ekonominio tvarumo simbolio.

„Pradėkime keistis nuo mažų dalykų – taip pasieksime didelius tikslus“, – samprotavo K.Kokotkinas. „Sertifikuotos „Rainforest Alliance“ ženklu kavos pasirinkimas gali būti vienas geriausių sprendimų, kurį galima atlikti šiandien. Taip ne tik mėgausitės kokybiška kava, bet ir gerai jausitės patys prisidedami prie kilnių tikslų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Rainforest Alliance“ sertifikavimo programos siekiai:

• Miškai yra labai svarbūs kiekvieno gyvio išlikimui. Todėl skatinama saugoti miškus, užkirsti kelią pasėlių plitimui į miškus, puoselėti medžių, dirvožemio ir vandens kelių būklę.

• Klimato kaitai suvaldyti sukurta programa skatinama atsakingai naudoti žemę, išvengiant miškų naikinimo, mažinant šiltnamio efektą. Taip pat padedama ūkininkams ugdyti atsparumą sausroms, potvyniams ir erozijai.

• Žmogaus teisėms gerinti programa pateikia rekomendacijas, kaip įvertinti vaikų išnaudojimo darbui ir priverstinio darbo problemas ir jas spręsti, kaip gerinti prastas darbo sąlygas, didinti mažus atlyginimus, kaip spręsti lyčių nelygybės problemas bei apsaugoti vietinių žmonių teises į žemės nuosavybę. Nepriklausomi tyrimai rodo, kad sertifikuotų ūkių darbuotojai dažniau turi geresnes darbo sąlygas, asmenines apsaugos priemones ir darbo apsaugą.

REKLAMA

• Pragyvenimo šaltiniai. Ekosistemų būklė ir kaimo bendruomenių ekonominis stabilumas yra tampriai susiję tarpusavyje. Todėl smulkių ūkininkų ir miškų bendruomenių tvaraus pragyvenimo galimybių gerinimas yra veiksmingiausias būdas kaimo žmonėms išbristi iš skurdo, o sertifikavimas duoda didesnę finansinę naudą ūkininkams ir miškų bendruomenėms visame pasaulyje.

Kodėl varlytė?

• Varles mokslininkai vadina bioindikatoriais. Tai reiškia, kad jeigu vietovėje gausiai sutinkama varlių, ji yra švari ir palanki gyventi. Ir atvirkščiai – varlės vengia užterštų vietų.

REKLAMA

• „Rainforest Alliance“ varlę savo talismanu pasirinko daugiau nei prieš trisdešimt metų, nes šis varliagyvis dažniausiai sutinkamas neotropiniuose regionuose, kur organizacija pirmą kartą pradėjo saugoti atogrąžų miškus.

• Nuo tada žalioji varlytė tapo tarptautiniu tvarumo simboliu ir padeda atpažinti bei pasirinkti gaminius, kurie prisideda prie geresnės žmonių ir planetos ateities.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų