REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alvydas JANUŠEVIČIUS

Užspaudė šalčiai, tačiau patyrę vairuotojai jų nebijo. Nesvarbu, kokį automobilį vairuoja: benzininį, dyzelinį ar... elektrinį. Šiauliai pagarsėjo kaip elektromobilių kūrėjų miestas. O gal tokiais žiemą išvis neįmanoma pavažiuoti?

REKLAMA
REKLAMA

Dyzeliams – daugiausiai bėdų

Donatas Skulskis, autoservisų ir padangų tinklo vadovas bei elektromobilio kūrėjas, paaiškino, kaip žiemą reikia elgtis su įvairaus tipo automobiliais.

REKLAMA

Vadovas teigia, kad dyzelininis automobilis neturės problemų, jei žiemai pakeisite alyvą į sintetinę. Ji skystesnė – starteris lengviau paleis variklį.

Rekomenduotina reguliariai įkrauti akumuliatorių, nes per šalčius jo įkrovimas susilpnėja. Dyzeliniam varikliui užkurti reikia galingesnės srovės. Taip pat akumuliatoriams būtų į naudą, jei vakare sustoję dar šiek tiek pastovėsite veikiančiu varikliu, išjungę šviesas ir kitus elektros įrenginius.

REKLAMA
REKLAMA

Stenkitės, kad kuro bake dyzelino būtų kuo daugiau, tuomet nesikaups vandens kondensatas. Parduotuvėse yra specialių skysčių, kurie išvalo iš bakų drėgmę. Juos naudoti paprasta: pripili pusę bako kuro, supili buteliuką ir pripildai visą baką.

Prieš šalčius dyzelinių automobilių savininkams D. Skulskis rekomenduoja pakeisti kuro filtrus, sutvarkyti elektros instaliaciją, įtempti arba pakeisti generatoriaus dirželį. Jeigu užspaustų labai dideli šalčiai, akumuliatorių nakčiai vertėtų įnešti į šiltą patalpą.

Benzininiai varikliai šalčio bijo mažiau, tačiau ir jiems derėtų naudoti skystesnę alyvą, prižiūrėti akumuliatorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gudrybės

Žiemą automobiliai – tarsi moterys. Jiems prireikia daugybės įvairių „kosmetinių“ priemonių. Specialiomis priemonėmis sutepti durelių gumines detales, apvadus, įpurkšti jo į spyneles.

D. Skulskis sako, kad vairuotojai daug dažniau perka uždegimo žvakių, akumuliatorių, specialių preparatų ledui nuo stiklų tirpdyti. Gerokai pasnigus perkamos ir specialios grandinės, dedamos ant ratų.

Žiemą vairuotojai prisimena ir užvedimo purškalus su eteriu. Jo truputį įpurškiama į oro filtrą. Tuomet kuriant variklis lengviau užsiveda. Nederėtų šios priemonės purkšti per dažnai ir per daug.

REKLAMA

Dar viena gudrybė dyzelinių automobilių vairuotojams – pakaitinti uždegimo žvake ne kartą, o kelis kartus. Benzininius taip pat patartina kurti ne iškart, o jau įjungus šviesas. Taip suaktyvinamas akumuliatorius.

„Žiemą nieko nepritaupysi. Reikės ir kuro daugiau ir įvairių priemonių nusipirkti“, – teigia D. Skulskis

Elektromobilis žiemos jau nebijo

O kaip žiemą elgtis su elektromobiliu? Žmonės dažniausiai į tokius žvelgia skersai. Mano, kad žiemą elektromobiliai išvis nevažiuoja.

D. Skulskis prieš porą mėnesių visuomenei pristatė „Elektron Twingo“. Ar jis važiuoja dabar? „Patobulinome ir dar labiau pritaikėme žiemai. Dabar jis tobulesnis, tačiau kaina išliko ta pati – 25 tūkstančiai litų be PVM“, – atsakė elektromobilio kūrėjas.

REKLAMA

Kūrėjas teigia, kad elektromobilyje atkrenta daugybė bėdų, kurias žiemą patiria kiti automobiliai. Čia nėra aušinimo skysčio, tepalo ar kuro. Didžiausia problema – važiuojant nesušalti pačiam, tačiau tai jau išspręsta.

Įdiegtas baterijų ir salono šildymas dyzeliniu šildytuvu, kuris per valandą sunaudoja 200 mililitrų degalų. Tai reiškia, kad važiuojant ir per didžiausius šalčius salone nebus vėsu.

Taip pat įrengė ir elektrinį šildytuvą, kurį galima įjungti nuotoliniu būdu. Jis veikia tuomet, kai automobilis yra įjungtas baterijų įkrovimui: „Jeigu planuojate kur nors važiuoti, tiesiog įjungiate šildymą. Tuo pat metu specialiais kilimėliais yra pašildomi ir akumuliatoriai“.

D. Skulskis elektromobilių savininkams primena, kad švino baterijos „mėgsta“ būti įkrautos. Todėl, net jei ir niekur nevažiuojate, įkraukite automobilį 10–15 minučių. Jei baterijų nenaudosite visą žiemą – visiškai įkraukite ir palikite norimam laikotarpiui: „Neįkrautos – sulfatuojasi. Tai tas pats, kai alkanas žmogus ir toliau nevalgo“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų