REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įpusėjus šaltajam metų sezonui dažna kelionė automobiliu šalies miestuose užtrunka ilgiau nei įprastai. Sunkesnės eismo sąlygos, slidi kelio danga ir tamsia spalva vilkintys pėstieji dažnai priveda prie to, ką esame įpratę vadinti avarija. Didelė dalis eismo įvykių įvyksta sankryžose - vietose, kuriose susikerta intensyvus vairuotojų ir pėsčiųjų eismas. Policijos duomenimis, net ketvirtadalis avarijų šalies miestuose įvyksta būtent dėl pastarųjų neatidumo ir netinkamo situacijos įvertinimo.

Įpusėjus šaltajam metų sezonui dažna kelionė automobiliu šalies miestuose užtrunka ilgiau nei įprastai. Sunkesnės eismo sąlygos, slidi kelio danga ir tamsia spalva vilkintys pėstieji dažnai priveda prie to, ką esame įpratę vadinti avarija. Didelė dalis eismo įvykių įvyksta sankryžose - vietose, kuriose susikerta intensyvus vairuotojų ir pėsčiųjų eismas. Policijos duomenimis, net ketvirtadalis avarijų šalies miestuose įvyksta būtent dėl pastarųjų neatidumo ir netinkamo situacijos įvertinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio teigimu, dažniausiai dėl nelaimingų atsitikimų kaltinami vairuotojai, tačiau nedėmesingi pėstieji sukelia ne mažiau pavojaus.

REKLAMA

„Tiek vairuotojai, tiek pėstieji, ypatingai piko metu, galėtų būti kur kas atidesni. Kas ketvirtą avariją sukelia pastarųjų situacijos neįvertinimas. Beveik visos avarijos ir kyla po neatsakingų veiksmų, neapdairumo ir išsiblaškymo, o to išvengti galima tik tinkamai suprantant ir vertinant visus eismo dalyvius“, - komentavo V. Grašys.

Kelių policijos tarnybos viršininkas akcentavo, kad šalies eismo saugumas auga, tačiau vietų tobulėti - daugiau, nei galėtų būti. „Džiugina tai, kad Lietuva yra tarp didžiausią pažangą saugaus eismo srityje per pastarąjį dešimtmetį padariusių valstybių Europos Sąjungoje, tačiau skaičiai kasmet išlieka panašūs - nukentėjusių eismo įvykių metu skaičius miestuose nei mažėja, nei didėja. Reiktų atrasti tinkamą dialogą tarp atsakingų institucijų ir saugumas kelyje išaugtų, bet tai neįvyksta per vieną naktį“, - kalbėjo V. Grašys.

REKLAMA
REKLAMA

Kelių eismo ekspertas taip pat nurodė, kad šalies apskričių eismo įvykių duomenys skiriaisi, tačiau tai labiausia priklauso nuo savivaldybių veiklos ir atitinkamai skiriamo dėmesio eismo saugumui. Šiuo metu didžiausią pažangą, V. Grašio teigimu, padariusi Kauno savivaldybė. „Kiekvienos apskrities duomenys skiriasi, tačiau sparčiausią pažangą pėsčiųjų saugumui matome Kauno savivaldybėje. Taisomi keliai ir naujai įrengiamos interaktyvios sankryžos, leidžiančios vairuotojui didesnį dėmesį skirti būtent pėstiesiems, yra pavyzdys visiems mums, kaip nenaudojant „kosminių“ sumų elementariai apsaugoti žmones, kurie dažnai eina neapsidairę ir tikisi būti matomi“, - teigė kelių policijos tarnybos viršininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas, automobilių ekspertas Valdas Juozas Vilūnas vairutojų ir pėsčiųjų santykį prilygino zuikio ir vilko gaudynėms. Jo teigimu, vairuotojai, kaip zuikis vilko, bijo pėsčiųjų, o pastarieji jaučiasi saugūs ir dažnai neadakvečiai neatsakingi.

„Pėstieji eina nesidairydami, be atšvaitų, naudoja mobiliuosius telefonus, klauso muzikos, kartais net galvos nepakelia. Man čia panašiau į zuikio ir vilko santykį, kur vairuotojai turi būti įsitempę ir stebėti aplinką, o pėstiesieji, atvirkščiai – „atsipūtę“. Problema yra ta, kad pastarieji dažnai nesupranta, kas yra automobilis ir kokį pavojų neatsakingas išėjimas į gatvę gali sukelti.

REKLAMA

Skatinčiau pėsčiuosius įsijausti į vairuotojo vaidmenį ir suprasti, kad pastebėti kiekvieną, ypatingai tamsiai apsirengusį pilietį, nėra lengva. Elementarus įspėjimas ir apsidairymas kaskart prieš žengiant į gatvę užtikrintų kur kas mažesnį nelaimingų atsitikimų skaičių. Tikėjimas, kad tave visada pamatys, priveda prie blogų dalykų“, - kalbėjo V. J. Vilūnas.

Policijos duomenimis, tendencingai nesaugiausiomis šalyje išlieka Marijampolės ir Alytaus savivaldybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų