REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Fisker“ savo automobilio „Atlantis“ maketą (būtent maketą, o ne priešserijinį automobilį) pristatė dar šį pavasarį, Niujorko automobilių parodoje. Su šiuo automobiliu Henriko Fiskerio kompanija sieja itin daug vilčių – hibridinis automobilis pretenduos į masiškumą ir konkuruos su tokiais stiliaus ir vairavimo savybių klasikais, kaip 3-čios serijos „BMW“ ar „Audi A5“. Tik ar šiems „Fisker“ siekiams lemta išsipildyti? Žinoma, jokiu būdu nesinori būti blogais pranašais, bet virš šio gamintojo tvenkiasi debesys.

REKLAMA
REKLAMA

„Fisker Atlantic“ taps pačiu prieinamiausiu šio gamintojo automobilių – teigiama, kad JAV rinkoje šis hibridinis automobilis kainuos apie 50 tūkst. JAV dolerių. Vienu iš „Atlantic“ hibridinės jėgainės komponentų bus dviejų litrų darbo tūrio „BMW“ benzininis motoras. „Fisker“ iš bavarų jau užsakė net 100 tūkst. tokių jėgainių. Pažymėtina, kad didesniame „Karma“ modelyje „Fisker“ naudoja „General Motors“ variklius. Na o pati hibridinio „Atlantis“ koncepcija nesiskirs nuo „Karma“ modelio – vidaus degimo variklio ir ratų tiesioginio ryšio nebus. T.y. benzininis motoras suks generatorių, o ratus suktis privers jau elektriniai motorai. Vairuotojas važiuodamas galės pasirinkti visiškai elektrinį rėžimą, arba, hibridinį variantą, kai vidaus degimo motoras įkraudinės elektros baterijas. Be to „Fisker Atlantic“ baterijas bus galima įkrauti ir iš elektros tinklo. Tai tikrai šaunios idėjos, tačiau joms įgyvendinti reikia nemažai pinigų, kurių kompanijai labai trūksta.

REKLAMA

„Fisker Automotive“ neįvertino nenumatytų aplinkybių – dar vasarį kompanija laikinai nutraukė savo elektromobilių gamybą ir atleido 70 darbuotojų. Dabar sustabdyti ir „Atlantis“ projektavimo darbai. Ekspertai spėjo, kad tai ne tik buvusių gamybos sutrikimų išdava, bet ir savotiškas protestas prieš investuotojus šalies vyriausybėje.

„Fisker Automotive“ pranešė, kad su Jungtinių Valstijų energetikos ministerija ruošiasi persvarstyti ir 529 milijonų dolerių paskolos sąlygas. 193 milijonus dolerių šios paskolos „Fisker Automotive“ jau yra gavęs. Pasirodo, po kelių kompanijos gaminių atšaukimų JAV senatoriai pradėjo domėtis, kodėl valstybės pinigais dosniai finansuojama privati kompanija. Juk ne vien „Fisker“ Jungtinėse Valstijose gamina inovatyvius ir gamtą tausojančius automobilius.

REKLAMA
REKLAMA

Nepatogumų „Fisker“ pavasarį kilo ir tada, kai buvo pradėtas tyrimas dėl nesaugių elektros baterijų. JAV Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) tyrimą pradėjo dar praėjusių metų lapkričio 25 dieną. Ekspertai tyrė ličio-jonų baterijas, kuriomis aprūpinami dauguma dabar gaminamų hibridinių automobilių ir elektromobilių. Visas šis triukšmas kilo dėl dar praėjusią vasarą kilusio gaisro.Tuomet užsiliepsnojo NHTSA aikštelėje stovėjęs sudaužytas „Chevrolet Volt“ hibridas. Analogiškos baterijos buvo naudojamos ir „Fisker“ automobiliuose. Na o dabar – dar blogiau. Gegužės mėnesį Kanadoje vienas „Fisker Karma“ sudegė tiesiog garaže.

Bet kuriuo atveju situacija bjauri – automobiliai negaminami, o pinigų stipriai trūksta. Na, bet kompanija pavojaus varpais dar neskambina. Tiesiog teigiama, kad „Fisker“ dabar ieško naujų investuotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų