
Nors šiuolaikiniai elektriniai kompresoriai nėra patys efektyviausi ir 100 procentų nepanaikina vėlavimo, tačiau naujos kartos komponentai bus efektyvesni net už tradicines turbinas.
Elektrinio kompresoriaus veikimo principas yra labai paprastas. Vos tik paspaudus akceleratorių, elektrinis kompresorius pradeda pilnu pajėgumu greičiau negu Jūs sugebėtumėte pasakyti - Alio.
Kadangi elektrinis kompresorius nėra prijungiamas prie variklio ir nenaudoja tepalų, jo eksploatacija yra kelis kartus pigesnė. Didžiausias skirtumas tarp elektrinio ir mechaninio kompresoriaus - efektyvumas. Kadangi jis veikia tik elektros pagalba, jis nenaudoja degalų. Tokiu būdu padidinamas variklio efektyvumas ir 2 kartus sumažinamos variklio kuro sąnaudos ir išmetamųjų dujų emisijos.
Tačiau elektrinis kompresorius turi ir vieną didžiulį trūkumą. Jis savo darbą puikiai atlieka tik žemesniuose variklio sūkiuose. Kol kas jis nėra toks galingas, jog galėtų atstoti tradicinį turbokompresorių, kuris puikiai darbuojasi esant didesniems variklio sūkiams.
Pavyzdžių netrūksta
Norint pamatyti elektrinių kompresorių teikiamus privalumus, dairytis toli nereikia. Užtenka pasižiūrėti į kelis „Audi“ kompanijos koncepcinius automobilius.
Šiemet „Audi“ pristatė ne vieną, bet du automobilius, kurių varikliai turėjo elektrinį kompresorių. Pavyzdžiui, „Audi A6 TDI“ koncepcinis automobilis su elektriniu kompresoriumi, palyginus su „Audi A6 3.0 BiTDI“, įjungus šeštą bėgį, nuo 60 iki 120 km/val. sugebėjo įsibėgėti per 8,3 sekundės. Tradicinius turbokompresorius turėjęs „Audi A6 3.0 BiTDI“ modelis tą pačią užduoti atliko per 13,7 sekundės.




