REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Apie 20 milijonų gyventojų, begalė automobilių, vienintelis veikiantis šviesoforas, nuolatinis pypsėjimas ir... beveik nė vienos avarijos. Tokie Egipto sostinės Kairo eismo ypatumai.

REKLAMA
REKLAMA

Užsieniečiams perprasti eismo infrastruktūrą saulėtame piramidžių mieste Kaire nėra paprasta. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šiame mieste automobilius vairuoja visiški pamišėliai, o kelių eismo taisykles sugalvojo koks nors pamišęs valdininkas.

REKLAMA

Naujas automobilis - svajonė.

Šiame turistų pamėgtame ir dažnai lankomame mieste gatvės dūsta nuo mašinų. Dauguma jų - senos ir vos važiuojančios. Pamatyti naują ar prabangų automobilį čia labiau išimtis nei taisyklė. Vietos gyventojas Ahmedas paaiškina: „Geras ir naujas automobilis egiptiečiui dažnai tėra neišsipildanti svajonė.“ Toks vietos gyventojo teiginys nestebina. Juk valdiškoje įstaigoje dirbantis asmuo Egipte per mėnesį vidutiniškai uždirba apie 250 litų. Beje, tokia alga laikoma visai padoria, nes, pavyzdžiui, paprastas policininkas uždirba kur kas mažiau - apie 30-50 litų per mėnesį. Taigi uždirbant tokius pinigus apie naujus automobilius egiptiečiai gali tik pasvajoti.

REKLAMA
REKLAMA

Pigių degalų šalis

Nepaisant mažų pajamų Kairo gatvės užkimštos automobilių. Dauguma - amerikiečių gamybos „Chevrolet“, nors netrūksta čia ir „japonų“. Ypač populiarūs apyseniai „Toyota“ ir „Mitsubishi“ markės visureigiai. Kitus automobilius sunku net identifikuoti, nes nemažai transporto priemonių važinėja purvinos, surūdijusios ir gerokai aplamdytos.

Užtat benzino ir dyzelino kainų Egipte galėtų pavydėti bet kuris europietis ar amerikietis, nes litras degalų čia kainuoja tris kartus pigiau nei Lietuvoje litras pieno ar kefyro. Už aukščiausios rūšies benzino litrą Kaire tenka pakloti maždaug vieną litą, o už dyzelino - vos 50 centų. Beje, geriamasis vanduo Egipte kainuoja brangiau nei degalai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Veikia vienintelis šviesoforas

20 mln. gyventojų turinčiame Kaire, kur kasdien į gatves išrieda apie 3 mln. transporto priemonių, yra vos 6 šviesoforai. Kad ir kaip būtų keista, tačiau iš jų veikia vos vienas, ir šis mažas „nesusipratimas“ egiptiečiams visiškai nė motais. Vairuotojai ir be šviesoforų puikiai išsisuka sausakimšose miesto gatvėse. Tiesa, vis dėlto kai kur eismą reguliuoja policininkai. Vairuotojai apie savo daromus manevrus kolegas įspėja signalizuodami, įvairiausi pypsėjimai pasigirsta ir kuriam nors užsižiopsojus už vairo.

REKLAMA

Kairo gatvėse nėra pėsčiųjų perėjų, todėl ne ratuotiems eismo dalyviams norint saugiai pereiti gatvę tenka gerokai paprakaituoti. Egipto sostinėje gyvenantis Ahmedas pusiau juokais, pusiau rimtai patarė: „Nori pereiti gatvę - laviruok tarp nemažinančių greičio automobilių ir viskas bus gerai. Laukti, kol tave praleis automobilis, šiame mieste beviltiška. Niekas į pėsčiuosius čia nekreipia dėmesio.“

Teisė vairuoti - už pinigus

Ahmedas pasakojo, kad Egipte vairuotojo pažymėjimą gauti galima dviem būdais. Pirmasis paprastesnis, tačiau brangesnis. Antrasis priešingai - pigesnis, tačiau sudėtingesnis. Vienu atveju teises galima gauti net nelaikant specialių kursų. Šioje šalyje vairuotojo pažymėjimą galima paprasčiausiai oficialiai nusipirkti. Tačiau skurdžiau gyvenantys egiptiečiai gali rinktis alternatyvą. Jeigu neturi pinigų teisėms įsigyti, jie gali išklausyti mokymus ir tokiu būdu tapti oficialiais vairuotojais.



Mėgsta greitai važinėti

REKLAMA

Turistus ar šiaip atvykėlius iš kitų šalių Kaire stebina (ar net gąsdina) gatvėmis dideliu greičiu važinėjantys automobiliai. Vietos gyventojams normalu, jei automobilis gatve skrieja 100 km/val. ar dar didesniu greičiu. Nors kai kuriose miesto vietose stovi greitį ribojantys ženklai, vairuotojai į juos beveik nekreipia jokio dėmesio. Ahmedas sako, jog kiekvienas vairuotojas Kaire jaučiasi kelių karaliumi, todėl važinėja taip, kaip jam patinka.

Didelį greitį itin mėgsta taksi ir mikroautobusų vairuotojai. Pirmą kartą važiuojadamas šios rūšies transportu nevalingai ieškai stabdžių. Kartais net atrodo, kad visi Kairo taksistai iš prigimties yra ralio fanatikai. Tačiau po keleto pasivažinėjimų viešuoju transportu supranti, kad nėra ko pernelyg bijoti. Taksi vairuotojai Egipte - tikri savo srities specialistai, moka saugiai, nors ir greitai, vairuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Avarijos nėra dažnos

Nors Egipte kasmet įvyksta nemažai skaudžių eismo nelaimių, šios šalies sostinėje Kaire automobilių avarijos yra gana retas reiškinys. Viena to priežasčių - sausas įstatymas. Mat vietos gyventojai, kurių 90 proc. yra musulmonai, visiškai nevartoja alkoholio. Taigi pamatyti Kaire automobiliu važiuojantį neblaivų vairuotoją yra beveik neįmanoma. Kita priežastis ta, jog vietos gyventojai yra perpratę vairavimo subtilybes ir Kairo eismo bei transporto infrastruktūrą, turi gerą reakciją ir... nuojautą. „Mūsų mieste zuja milijonai automobilių, tačiau avarijų įvyksta labai mažai. Per keletą pastarųjų dešimtmečių vietos gyventojai prisitaikė prie didelių transporto srautų ir išmoko puikiai orientuotis sausakimšose Kairo gatvėse. Be to, mūsų tikėjimas draudžia vartoti alkoholį, o tai irgi gerokai sumažina riziką sukelti eismo įvykį“, - pasakojo su Kairo eismo ypatumais supažindinantis vietos gyventojas Ahmedas.

Paulius Ugianskis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų