REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dilema: kaip pritraukti reikalingiausius mokytojus?

Labiausiai trūksta chemikų ir matematikų

Penktadienį posėdžiavusi Lietuvos universitetų rektorių konferencija išsakė abejonių dėl Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) pasiūlyto plano, kaip pritraukti studijuoti trūkstamų sričių mokytojus.

Penktadienį posėdžiavusi Lietuvos universitetų rektorių konferencija išsakė abejonių dėl Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) pasiūlyto plano, kaip pritraukti studijuoti trūkstamų sričių mokytojus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerija siūlo būsimųjų pedagogų studijoms šiemet skirti tikslinį finansavimą. Tikslinės vietos pedagoginėms studijoms būtų skiriamas savivaldybėms konkrečiai pagrindus mokytojų poreikį šalies mokyklose. Tikslinę studijų vietą gavęs būsimasis pedagogas įsipareigotų po studijų trejus metus atidirbti, o savivaldybė – jį įdarbinti pagal įgytą specialybę, aiškina ŠMM.

REKLAMA

Tuo metu rektorių konferencijos (LURK) prezidentas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektorius Alfonsas Daniūnas sako, kad ministerijos planas - per daug abstraktus, todėl gali nepasiteisinti.

„Yra labai svarbi regioninė problema - mokytojų trūksta tam tikrose vietose, jūs gi puikiai žinote, kad dėl mokytojų skaičiaus apskritai dabar diskusija vyksta nemaža ir tikrai ne visur jų trūksta. Turi būti sprendžiama konkrečiai rajono, regiono problema. Manau, kad reikėtų detalesnio sprendimo (...) Ten kur reikia, tos savivaldybės, neskuba. Štai kur yra problema. Nes savivaldybei šiek tiek kainuoja tai“, - BNS sakė rektorius.

REKLAMA
REKLAMA

Labiausiai trūksta chemikų ir matematikų

Jos teigimu, ministerija turėtų labiau reguliuoti, kokie mokytojai turi būti rengiamai.

„Suprantama, kad galbūt norima, jog ateitų mokytis tie, kurie iš tikrųjų norėtų tokių pareigų, kad juos užsakytų savivaldybės, bet mes sakome, kad turėtų būti nurodyta, kokiai sričiai bus skirta, sakysime, matematikų, fizikų, chemikų trūksta, o ne apskritai. Nes kai kurie rektoriai ir pasakė, kad visą laiką dominuoja tos pačios sritys - sportas ir taip toliau, tai ne tie mokytojai, kurių trūksta. Nesudalinimas buvo viena iš priežasčių, kodėl nepritarėme“, - aiškino A.Daniūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2016 metais iš pedagoginėms studijoms preliminariai numatomų 320 vietų apie 120 vietų planuojama skirti tiksliniu būdu.

A.Daniūno teigimu, rektoriai penktadienį taip pat pakartojo, kad ministerijos siūlymas 50 proc. didinti finansuojamų informatikos studijų vietų kirstų per studijų kokybę.

„Visi universitetai, kurie ruošiam informatikus, mes tikrai sakėme, kad tai negeras skaičius - per daug yra didinti 50 proc. Didėjimas pusantro karto yra labai žiaurus. Kokybės užtikrinimo tokiam padidinimui iš karto negalime įgyvendinti dėl dviejų dalykų - visų pirma gerų studentų, pasiruošusių studijuoti, nebus tiek, iš kitos pusės mus reikia sukomplektuoti pedagoginį personalą“, - aiškino jis.

Švietimo ir mokslo ministerijos parengtą planą, kaip pagal studijų sritis paskirstyti lėšas, skiriamas nuo rugsėjo mokslus pradėsiančių studentų studijoms valstybės finansuojamose studijų vietose ir studijų stipendijoms, dar turės patvirtinti Vyriausybė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų