REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1987-ųjų gruodžio 20 dieną įvyko didžiausia laivybos katastrofa, skaičiuojant žmonių aukas taikos metu. Filipiniečių keltas „Dona Paz“, plaukęs iš sostinės Manilos, Tablaso sąsiauryje susidūrė su naftą gabenusiu tanklaiviu „Vector“ ir visiškai sudegė. Tikslus aukų skaičius nėra žinomas iki šiol.

1987-ųjų gruodžio 20 dieną įvyko didžiausia laivybos katastrofa, skaičiuojant žmonių aukas taikos metu. Filipiniečių keltas „Dona Paz“, plaukęs iš sostinės Manilos, Tablaso sąsiauryje susidūrė su naftą gabenusiu tanklaiviu „Vector“ ir visiškai sudegė. Tikslus aukų skaičius nėra žinomas iki šiol.

REKLAMA

Pagal oficialius dokumentus, laivu plaukė 1493 keleiviai, tačiau daugelis jų bilietus įsigijo ne kasose, o pačiame laive. Mažiausias įvardijamas keleivių skaičius, kurį į tą kelionę priėmė laivo įgula, yra 4386 žmogus – daug daugiau nei buvo oficialiai deklaruota.

Realių ir dokumentuotų skaičių skirtumą geriausiai atspindi išgyvenusiųjų tragediją statistiką: iš 24 išlikusių gyvais keleivių, tik 5 buvo įrašyti laivo žurnale. 

Negalėjo net perduoti SOS signalo

Naktis prieš nelaimę buvo rami ir giedra, daugelis keleivių miegojo, kuomet laivas „Dona Paz“ tiesiog rėžėsi į tanklaivį „Vector“, gabenusį daugiau nei 8 tūkst. barelių naftos produktų. Po smūgio „Vector“ užsiliepsnojo, netrukus ugnis persimetė ir ant „Dona Paz“ denio. Tuomet nugriaudėjo sprogimas. 

REKLAMA
REKLAMA

Kelto denyje tvyrojo panika. Apie jokią organizuotą evakuaciją nebuvo galima ir kalbėti: ekipažo nariai blaškėsi kartu su keleiviais. Praėjus kelioms minutėms po susidūrimo „Dona Paz“ dingo elektra. Gelbėjimo liemenės buvo ne tik toli nuo keleivių denio, bet ir užrakintos spyna.

REKLAMA

Net jeigu žmonės ir sugebėjo kažkaip palikti degantį keltą, tai dėtis jiems nebuvo kur – išsilieję naftos produktai įsigėrė į vandenį ir taip pat liepsnojo: degančius laivus apsupo ugninio vandens ratas. 

Maža to, abiejų laivų radijas neveikė, todėl niekas negalėjo perduoti SOS signalo. Tik laimingo atsitiktinumo dėka sprogimą pastebėjo netoliese plaukęs kitas garlaivis, tačiau kuomet nelaimės vietą po valandos pasiekė gelbėtojai, jiems pavyko išgelbėti tik 26 žmones – kelto keleivius ir 2 (iš 13) „Vector“ ekipažo narius.

Didžioji dalis jų patyrė siaubingus sužalojimus. Iš kelto ekipažo narių neišgyveno niekas. 

REKLAMA
REKLAMA

Totalus aplaidumas

Kuomet vietos valdžia pradėjo tirti katastrofos priežastis, pasirodė, kad susidūrimą nulėmė aplaidumas, saugos taisyklių nesilaikymas ir neprofesionalus darbas.

Susidūrimo metu ant kelto tiltelio nebuvo nė vieno aukštesnes pareigas užimančio jūreivio – kapitonas žiūrėjo filmą savo kajutėje, o likusieji denyje gėrė alų. Niekas dorai ir nesekė laivo kurso. 

„Vector“ įgula taip pat „neblizgėjo“ – tanklaivis net neturėjo licencijos transportavimui jūromis, kapitonas neturėjo atitinkamos patirties, jis net nebuvo paskyręs budinčiojo ant tiltelio. Oficialiai niekas taip ir nebuvo nubaustas dėl šios tragedijos. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų