Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi pagalbos prašantys lietuviai, keliaujantys „Ecolines“ autobusu ir įstrigę Lenkijos–Vokietijos pasienio poste. Kaip teigia jie, į pasienio punktą atvažiavę vos 5 minutės po vidurnakčio buvo nepraleisti Lenkijos pareigūnų.

Kaip portalui sakė vienas autobusu keliaujančių lietuvių Tomas, keleiviai šiuo metu 10 lietuvių yra įstrigę Slubicės pasienio punkte.

Kaip teigiama, autobusas į postą atvyko 23.55 val., tačiau, kol praėjo tikrintojai, jau buvo 00.05 val.

„Dabar laukiam, svarstom, ką daryti, nes realiai jie vilkina laiką, o mums ir vanduo baigiasi, ir pinigai, čia mūsų iš viso yra 24 piliečiai. Atvažiavome be penkių 12 val., bet lenkai užsispyrę sako nepraleisim ir pastatė į aikštelę“, – sakė vyras.

Jo teigimu, Lenkijos piliečiams leido išlipti ir pėstute kirsti sieną.

„Mus nori nuvežti „Ecoline“ į Berlyną ir ten išmesti, tipo oro uoste skrenda į Ryga „Airbaltic“, bet jie nebeskrenda. Mes visi prieš. Nesutinkame nes mudu su žmona, jau neskridome vakar su „Wizair“, atšaukė skrydį likus 5 valandoms iki skrydžio. Tada gavome paskutinius bilietus Dortmund–Vilnius. Likus 7 min. gavom SMS, kad nepaimsime, nes norim spėti pravažiuoti sieną. Tai mano draugai vokiečiai 220 km/h pavijo autobusą ir mus išlaipino. Ir štai atvykus į pasienį, kol patikrino, sako, kad viskas, jūs nebepravažiuosite.

Čia visiškai jokio žmogiškumo, norėjo ir antrankius dėti lenkų pareigūnai, bet atkišus rankas vos ne nuėjo, nes pamatė, kad mes neišsigandome", – pasakojo jis.

Tvirtinama, kad autobuse yra Lietuvos, Latvijos, Ukrainos, Belgijos, Rusijos, Baltarusijos piliečių.

„Patys pasieniečiai sako, kad jiems reikia tik laiško oficialaus iš ambasados ir praleis. Keleiviai nebeturi lėšų grįžti į Vokietiją ir ten apsistoti. Stovėsime ant sienos ir lauksime pagalbos", – rašoma redakcijai atsiųstame laiške.

Kaip teigė Tomas, antrą valandą nakties buvo parašytas laiškas Užsienio reikalų ministerijai (URM).

Paprašyta pakomentuoti situaciją, tikino, kad situacija jiems žinoma ir Lietuva dėl to jau išsiuntusi notą Lenkijai.

„Žinome, kad Lenkijoje 12 valandą renkasi ekstremalių situacijų komisija”, – naujienų portalui tv3.lt komentavo Užsienio reikalų ministerijos atstovė Rasa Jakilaitienė.

Pasak jos, dėl šios situacijos bus kalbama susisiekimo ministrų ir premjerų lygiu.

Lenkija savo sienas siekiat apsisaugoti nuo koronaviruso užvėrė vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį.

Šeštadienį po Vyriausybės pasitarimo premjeras Saulius Skvernelis tikino, kad turės būti nustatytas vadinamasis humanitarinis koridoriaus tranzitas pravažiuoti Lenkiją.

„Bet jis bus ribotas laike, tikėtina, dabar kalba eina apie 72 valandas”, – sakė jis.

Portalas tv3.lt primena, kad naktį iš sekmadienio į pirmadienį šalyje įvedamas karantinas, daug įprastų paslaugų dėl to taps neprieinamos.

Pasienyje įstrigusio „Ecolines“ autobuso atstovė: keleiviai panikuoja