REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
87
Banke (nuotr. 123rf.com)

Bankai išgyvena tikrą iššūkių metą. Vis labiau plečiasi finansinių technologijų (FinTech) sektorius, kuris gali kartais tas pačias paslaugas suteikti daug pigiau, paprasčiau ir greičiau.

87

Bankai išgyvena tikrą iššūkių metą. Vis labiau plečiasi finansinių technologijų (FinTech) sektorius, kuris gali kartais tas pačias paslaugas suteikti daug pigiau, paprasčiau ir greičiau.

REKLAMA

Inovacijų konferencijoje „Login 2018“ tradicinių bankų atstovai diskutavo, kokia ateitis laukia didžiųjų bankų. Nors išdiskutuota, kad tiksliai atspėti, kas bus ateityje sunku, sutarta, kad bankai tikrai priversti keistis, atsinaujinti.

„Verslas yra verslas“

Diskusijos metu bankų atstovams nuskambėjo klausimas, kodėl šie nenurodo žmogui, kad kai jis savo kortele atsiskaitinėja kitoje šalyje ir jo pinigai yra konvertuojami, dar apie 2 proc. papildomą mokestį pasiima pats bankas. Dėl tokio skaidrumo nebuvimo, dažnai klientas mano, kad jam tiesiog konvertuota valiuta, bet papildomai jis nesumokėjo.

„Taip „Revolut“ šiuo metu veda į priekį tą skaidrumą. Kodėl bankai nerodo? Nes jie gali. Ir kai kurios FinTech įmonės naudoją tą prieš bankus, siūlydami savo paslaugas. Jei nori kortele pasinaudoti užsienyje, tu moki mokestį ir vienintelis būdas tai pakeisti, mesti iššūkį. Kitaip ši tendencija tęsis. Tačiau jei atsiras įmonė, kuri siūlys tą patį nemokamai, tai jau bus iššūkis. Bet iš kitos pusės, jei viskas bus nemokama, tiesiog nebeliks verslo. Tu teiki paslaugas, už jas sumokama. Suprantu, kad norima panaikinti visus mokesčius, tačiau tai jau ne verslas“, – įsitikinęs „Luminor“ kasdienių bankinių produktų skyriaus vadovas Jevgenijus Kazaninsas.

REKLAMA
REKLAMA

Pritraukia žmones iš FinTech, siekia bendradarbiauti

Konferencijos metu bankų atstovai pasakojo, kad bando įdarbinti žmoes iš FinTech bankuose, o taip pat bendradarbiauti, kad neatsiliktų konkurencinėje kovoje. Mat, kaip pastebi SEB inovacijų centro vadovas Andrius Bolšaitis,m FinTech įmonės dažniausiai susikoncentruoja ties viena smulkia problema ar paslauga, kai tuo tarpu bankai turi daugybę paslaugų, daugybę klientų ir negali dėmesio skirti tik vienai paslaugai.

REKLAMA

„Dėl to mes ir sakome, kad geriausia yra bendradarbiauti“, – teigia jis.

A. Bolšaitis pastebėjo, kad bendradarbiavimas naudingas ne tik bankams, bet ir patiems startuoliams – visi uždirba ir sėkmingai vystosi.

J. Kazaninsas teigė, kad priviliojant talentingus darbuotojus iš FinTech įmonių, tenka reogranizuoti įmonę. Mat bankai gali pasiūlyti įdomius, didelius techninius iššūkius, tačiau darbuotojus atbaido korporacijų įsisenėjusi struktūra. Tad stengiamasi inovacijas įvesti ir bankų viduje.

„Jei turi įdomų gerą produktą, kuris sutampa su darbuotojų ambicijomis, tu įdarbini puikius žmones. Jei nori prisivilioti iš FinTech, tu turi būti įdomus.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, mums reikėtų agresyviau samdyti žmones užsienyje. Bankai to nedaro, bet FinTech įmonės labai dažnai“, – pridėjo „LHV“ banko vadovas Andresas Kitteris.

Idėjų semiasi iš FinTech ir klientų

Kaip atnaujinti siūlomas bankines paslaugas, bankai semiasi iš FinTech įmonių. O taip pat apklausia savo klientus. Pasak J. Kazanino, žinoma stebima ką daro kuri FinTech įmonė, tačiau aklai nekopijuojama, mat ne visi produktai iš tiesų yra reikalingi klientams.

A. Kitteris teigė, kad su laiku skirtumai tarp FinTech įmonių ir tradicinių bankų tik nyks, nes bankai turi gerą infrastruktūrą ir gali daug pasiūlyti, o taip pat yra linkę ir atsinaujinti.

Tam antrino ir A. Bolšaitis, teigdamas, kad dabar bankuose daugumą paslaugų galima atlikti neišėjus iš namų, internetu, naudotis išmaniosiomis programėlėmis.

Tad bent jau kol kas  šie bankų atstovai tradiciniams bankams piešią šviesią ateitį. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų