REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Baltijos valstybėms ir toliau nesiseka susitarti dėl bendro transeuropinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto. Pasak Lietuvos susisiekimo ministerijos atstovo, derybos vėl gali persikelti į politinį lygį, nes šalims nepavyksta apsispręsti dėl bendros projekto koncepcijos. Estija, kuri vis dar prieštarauja Vilniaus prijungimui prie vėžės, siūlo derybas rengti Briuselyje, kur galėtų dalyvauti ir Europos Komisijos atstovai.

Baltijos valstybėms ir toliau nesiseka susitarti dėl bendro transeuropinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto. Pasak Lietuvos susisiekimo ministerijos atstovo, derybos vėl gali persikelti į politinį lygį, nes šalims nepavyksta apsispręsti dėl bendros projekto koncepcijos. Estija, kuri vis dar prieštarauja Vilniaus prijungimui prie vėžės, siūlo derybas rengti Briuselyje, kur galėtų dalyvauti ir Europos Komisijos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praėjusią savaitę Taline vykusiose derybos, pasak Arenijaus Jackaus, buvo nevaisingos ir beveik dėl nieko nesusitarta.

REKLAMA

„Iš tikrųjų esam stipriai nusivylę, nes nepavyko dėl nieko susitarti. (...) Dėl Vilniaus Estija stato išankstines sąlygas, vis bando kelti derybas į politinį lygį. Galima įžvelgti norą ir nebaigti derybų“, – BNS sakė Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento vadovas A.Jackus.

Anot jo, valstybėms nepavyksta susitarti dėl bendros projekto apimties ir koncepcijos, tačiau bandoma diskutuoti dėl techninių klausimų, kurie, anot ministerijos atstovo, yra nereikšmingi, kol nėra bendro požiūrio į „Rail Baltica“ įmonės steigimą.

REKLAMA
REKLAMA

A.Jackus sakė, kad per dvi dienas pavyko tik susitarti, kad į bendrovės akcininkų sutarties preambulę būtų įrašyta šiuo metu statoma „Rail Baltica“ trasa nuo Lenkijos iki Kauno. Ministerijos atstovas teigė, kad tai sukėlė daug diskusijų.

„Estija informavo, kad kitais klausimais lieka prie savo nuomonės“, – teigė A.Jackus.

Jo teigimu, nėra konkretaus termino, iki kada turėtų būti susitarta dėl akcininkų sutarties, tačiau tai padaryti reikėtų kuo greičiau: „Derybų terminas buvo sausio 1 diena, kuri jau yra praėjusi. Taip pat Europos Komisija buvo žadėjusi, kad paraiškas dėl finansavimo reiks teikti pavasarį, tačiau dabar tas terminas buvo nukeltas lyg ir į rudenį. (...) Bet reikėtų kuo greičiau susitarti, nes paraiškoms irgi reikia laiko“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot A.Jackaus, Estija siūlo balandžio viduryje derybas rengti nebe kurioje nors iš Baltijos valstybių, o Briuselyje. Planuojama, kad jose galėtų dalyvauti ir Europos Komisijos atstovai.

„EK nuomonė irgi yra svarbi, šioje finansinėje perspektyvoje Komisijos indėlis gali būti geras, tačiau dėl pagrindinių dalykų turi susitarti pačios valstybės. Pirmiausia reikia susitarti dėl koncepcijos, o po to galima derėtis dėl finansavimo ir kitų klausimų“, – aiškino ministerijos atstovas.

Susisiekimo ministro atstovas Ričardas Slapšys BNS teigė, kad jeigu dėl bendros įmonės nepavyks susitarti kitose derybose, jas teks kelti į politinį lygmenį.

„Panašu, kad tai krypsta į politinį klausimą, kurio specialistai nebegali išspręsti. (...) Jeigu kitame susitikime šalims nepavyks susitarti, atrodo, kad tekks vienokia, ar kitokia forma pasiekti politinį susitarimą“, – BNS sakė R.Slapšys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų