• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

- Dar ne krizė, bet kad ji artinasi, galiu garantuoti, - taip apie automobilių prekybos verslą sako Visvaldas Pavilionis, UAB „Ravita“ vadybininkas. Visą Tauragę maitinantis verslas sunerimęs. Prancūzijoje mašinos brangsta, jų pervežimai taip pat, o prekyba į užsienį mažėja. Verslininkai susirūpinę, kad prasideda šio verslo krizė.

REKLAMA
REKLAMA

Verslas, išlaikantis tauragiškius

Į ne pačius geriausius laikus išgyvenantį verslą įsitraukusi didelė tauragiškių dalis. Automobilių pirkimas, pargabenimas, jų remontas ir prekyba – tokios šio verslo pagrindinės šakos. Šiuo metu, skirtingai nei prieš dešimtmetį, egzistuoja ir darbo pasidalijimas. Įsikūrė firmos, automobilių versle dalyvaujančios tik kaip vežėjos, kitos parvežtas mašinas remontuoja, dar kitos rūpinasi jų prekyba. Stojanti prekyba smogia visoms šioms sritims.

REKLAMA

Autovežiai nebeuždirba išperkamajai nuomai

Naudotų automobilių pargabenimu besirūpinančios firmos vienos pirmųjų pajautė artėjančios krizės požymius. Brangstantis kuras ir kylantys autovežių vairuotojų atlyginimai, mašinų pirkėjų spaudimas jas vežti pigiau daugelį vežėjų įstūmė į nepavydėtiną padėtį. Vytautas Liutkus, „Ravitos“ savininkas, prieš trejetą metų pradėjo pirkti naujus autovežius, nes tuo metu naudotų automobilių pervežimų užsakymai nuolat augo. Per trejus metus išperkamosios nuomos būdu verslininkas įsigijo 15 autovežių. Vienas autovežis kainuoja apie 560000 litų.

REKLAMA
REKLAMA

Nors kuras pabrango, vairuotojų algos pakilo, už mašinų pervežimą mokama tiek pat, kaip ir prieš kelerius metus. Be to, gerokai sumažėjo ir parvežamų automobilių. Todėl, pasak V.Liutkaus, pervežimų pajamų jau nebepakanka sumokėti išperkamosios nuomos bendrovėms už autovežius.

Vizos atbaidė pirkėjus iš Rytų

Automobilių pardavėjai taip pat jaučia rinkos sąstingį. Remigijus Plyskaitis, UAB „Iksfera“ vadovas, sako, kad palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu automobilių prekyba sumažėjo maždaug trečdaliu. Kada padėtis keisis ir kaip ji keisis, nuspėti, pasak verslininko, sunku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R.Plyskaitis mano, kad nemažos įtakos naudotų automobilių pirkėjų važiavimui iš Rytų šalių turėjo Lietuvos įsijungimas į Šengeno erdvę. Vizos į Lietuvą pabrango, be to, jas sunkiau gauti.

- Anksčiau kiekvienas baltarusis galėjo ryte sėsti į mašiną ir atvažiuoti į Tauragę be didesnių trukdymų. Dabar to nebėra, - sakė verslininkas.

REKLAMA

Kol stoja mašinų prekyba, „Iksfera“ bando atsigriebti kitose srityse. Įmonė taip pat verčiasi automobilių pervežimais.

Abejoja, ar visi išsilaikys

Vydas Šimkus, UAB „Autolegra“ generalinis direktorius, drįsta prognozuoti, kad po pusmečio automobilių verslas Tauragėje gali mirti, jei nepasikeis situacija Lietuvoje ir Europoje. „Autolegra“ verčiasi mašinų prekyba, jų pervežimu ir remontu. Tačiau vien tik autoremonto dirbtuvėse užsakymų palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laiku sumažėję perpus. V.Šimkus sako, kad tokia pati padėtis ir kitose automobilių verslo srityse – nuperkama mažiau mašinų, mažiau jų parvežama, nes smarkiai sumažėjo pirkėjų.

REKLAMA

- Užsieniečiams sunku gauti vizas, todėl kaukaziečių Lietuvoje beveik neliko. Lenkai jiems vizas duoda paprasčiau, o mūsų valdininkai kaip visada uoliausiai vykdo Europos Sąjungos direktyvas, - sakė V.Šimkus.

Naudotų automobilių pirkėjai iš Kazachijos buvo labiausiai mėgiami Lietuvos automobilių pardavėjų. Lietuvai tapus Šengeno dalimi, jiems pas mus kelią pastojo griežtesni reikalavimai vizoms. Pirkėjų iš Kazachijos beveik nebeliko, o tuo pačiu lieka ir jų nenupirktos mašinos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šios situacijos, pasak V.Šimkaus, verslininkai negali įtakoti.

Dalis verslininkų turės trauktis

Pesimistiškai nusiteikę ne visi. Yra automobilių verslo atstovų, žadančių „susiveržti diržus“ ir taip išgyventi sunkųjį laikmetį.

Automobilių pervežimais besiverčianti UAB „Vitlaima“ šiuo metu turi 40 autovežių. Bendrovės direktorius Kęstutis Unguvaitis sako, kad meluotų teigdamas, jog verslas vyksta taip pat gerai, kaip ir prieš metus.

REKLAMA

- Rinkoje atsirado daugiau vežėjų, bet visi mūsų autovežiai darbo dar turi, vietoje nestovim, - sakė K.Unguvaitis.

Pasak verslininko, Lietuvos vežėjams didelės įtakos turėjo tai, kad savo paslaugas pigiau pradėjo siūlyti rumunai ir bulgarai, į rinką įsijungę po įstojimo į Europos Sąjungą. „Vitlaimai“ tai įtakos turėjo taip pat, nes įmonė automobilių pervežimu verčiasi ir kitose Europos valstybėse.

REKLAMA

- Tauragėje daug kas pamatė, kad kaimynui gerai sekasi verslas ir griebėsi tokio pat. Tačiau nepagalvojo, kad šioje srityje reikia turėti patirties, viską labai gerai apskaičiuoti. Todėl natūralu, kad rinkoje susidarė perteklius ir jau artėja metas, kai iš to verslo kai kam teks trauktis, - mano „Vitlaimos“ vadovas.

Tačiau K.Unguvaitis įsitikinęs, kad jo įmonė nebus iš tų, kurioms šį verslą reikės pamiršti.

- Teks susiveržti diržus ir daug dirbti, kad pavyktų išsilaikyti, - sako K.Unguvaitis.

Gintaras GRAŽINSKAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų