REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
22
„Formulės-1“ startas (nuotr. SCANPIX)

Šį savaitgalį Australijoje startuoja naujas intriguojantis „Formulės-1“ čempionatas, kuriame dėl trofėjų varžysis 11 komandų ir 22 lenktynininkai. Kovo 20 dieną Melburne prasidėsiantis ir lapkričio 27 dieną Abu Dabyje pasibaigsiantis sezonas bus ilgiausias šio sporto istorijoje. tv3.lt pateikia svarbiausius 2016 metų „Formulės-1“ lenktynių faktus.

22

Šį savaitgalį Australijoje startuoja naujas intriguojantis „Formulės-1“ čempionatas, kuriame dėl trofėjų varžysis 11 komandų ir 22 lenktynininkai. Kovo 20 dieną Melburne prasidėsiantis ir lapkričio 27 dieną Abu Dabyje pasibaigsiantis sezonas bus ilgiausias šio sporto istorijoje. tv3.lt pateikia svarbiausius 2016 metų „Formulės-1“ lenktynių faktus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ilgametis „Formulės-1“ lenktynių komentatorius ir apžvalgininkas Arūnas Volungevičius tvirtino, kad iš naujovių šiek tiek glumina pasikeitęs kvalifikacijos formatas. „Nusistovėjęs formatas buvo gana patrauklus. Dabar bus to jovalo susigaudyti, kas kam sutrukdo ar netrukdo. Nors gal tai bus postūmis į priekį“, – teigė jis. Anot A. Volungevičiaus, žvelgiant į naują sezoną vertėtų atkreipti dėmesį į šiuos momentus.

REKLAMA

Pasikeitęs kvalifikacijos formatas. Jis atsirado kilus norui kvalifikacijos metu matyti daugiau mašinų trasoje. Trijose kvalifikacijos dalyse bus eliminuojamos mašinos – pirmose dviejose po septynias mašinas. Mašinos trauksis kas pusantros minutės – lėčiausias pasitraukia ir taip vis „nubyrės“. Įdomu, tačiau sekti sudėtingiau bus ne tik žiūrovams, bet ir teisėjams. Komandos prisitaiko prie kažkokio formato. Iš pradžių gal kažkas iššauna, bet vėliau visi atlieka namų darbus ir viskas sustoja į savo vietas.

REKLAMA
REKLAMA

Papildomas padangų mišinys. Prie kieto, vidutiniško, minkšto ir superminkšto padangų mišinių atsiranda ir ultraminkštas. Tai penki mišiniai, skirti sausai trasai. Komandoms bus leidžiama rinktis iš trijų mišinių lenktynėms. Išmokti namų darbus bus sunkiau, daugiau laiko praeis. Pagrindinis kabliukas – komandos iš anksto turi pasirinkti padangas. Jau dabar aišku, kad Lewisas Hamiltonas ir Nico Rosbergas nėra pasirinkę visiškai identiškų padangų. Atsiras tam tikras diferencijuojantis faktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komandos. Pagrindiniai dalyviai nepasikeitė. Grįžta „Renault“, perėmusi „Lotus“ – iš tos komandos tikėtis rezultatų negalime dar keletą metų. Atsirado naujokas – amerikiečių „Haas“, buvęs trumpai čempionate 1985 ir 1986 metais. Komandos iš JAV pasirodymas labai svarbus. Ji nebus autsaiderė. Turi finansinius pagrindus, o kooperacija su „Ferrari“ leidžia tikėtis, kad nebus uodegoje. Gali kovoti su vidutiniokais. Faktas, kad visos mašinos tobulėja. Trečias sezonas su tais pačiais varikliais, jų tobulinimas liberalizuotas, pajėgumas mašinų bus pajėgesnis, konkurencija bus lygesnė. Menki pasikeitimai leidžia labiau prognozuotai žiūrėti į sezoną.

REKLAMA

„Formulės-1“ 2016 metų sezono komandos ir pilotaiInfographic

Ar „Mercedes“ sulauks rimtos konkurencijos? Galima tik viltis, kad dėl titulo kovos kažkas daugiau nei „Mercedes“ pilotai, bet tai tik viltis. Priešsezoninių testų metu matėsi, kad „Mercedes“ labai rimtai pasirengusi sezonui, nuvažiavo daugiausiai kilometrų. Tvirtas pareiškimas, kad jie pasiryžę neužleisti lyderio pozicijos. Jaučiasi jų milžiniškas įdirbis. „Ferrari“ gana stipri, bet negalime pasakyti, koks bus skirtumas. Galima spėlioti, jog „Ferrari“ bus šiek tiek arčiau. Naują jėgų sanklodą pamatysime „Formulei-1“ atvažiavus į Europą. Iš pirmųjų lenktynių sunku kažką spręsti. Visai tikėtina, kad dėl naujo kvalifikacijos formato ir padangų parinkimo pradžioje gali būti netikėtumų.

REKLAMA

Vėl matysime L. Hamiltono ir N. Rosbergo dvikovą? Per paskutinius sezonus akivaizdu, jog L. Hamiltonui įsivažiavus N. Rosbergui šansų beveik nebeliko. Nemanau, kad Nico kažkiek pasikeitė ar yra prielaidų jam sudaryti didesnę konkurenciją Lewisui. Radijo ryšys tarp komandų ir pilotų smarkiai apribotas, tai gali turėti didesnę teigiamą įtaką Nico Rosbergui. Bet jei „Ferrari“ priartės, tuomet tas santykis gali pasikeisti. S. Vettelis su savo sugebėjimais gali smarkiai sujaukti tą „Mercedes“ pilotų dvikovą.

Naujokai ir sugrįžėliai. „Manor“ ekipa turi du naujokus Pascalį Wehrleiną ir Rio Haryanto, su „Renault“ debiutuos Jolyonas Palmeris. Į „Formulę-1“ sugrįžta Kevinas Magnussenas, kuris „Renault“ ekipoje pakeis išėjusį Pastorą Maldonado, į „Haas“ aprangą užsivilks Estebanas Gutierrezas, praėjusį sezoną praleidęs „Ferrari“ komandoje kaip atsarginis lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Koks bus čempionatas? Reglamentas stabilus, konkurencija artėja, piloto profesionalumas lems daugiau, kai mašinų pajėgumas panašus. Tikiuosi „McLaren“ ir „Red Bull“ pamėgins sujaukti lyderiams gyvenimą. Čempionatas gali būti įdomus. Anksčiau lyderiai turėjo didelę persvarą, nesėkmė jiems kartais virsdavo vos į antrą vietą. Sustiprėjus konkurencijai lyderiams teks labai susikaupti.

2016 metų „Formulės-1“ lenktynių tvarkaraštisInfographic

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų