• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugeliui automobilių sporto entuziastų kiekvienų metų pradžia asocijuojasi su Lietuvos automobilių ralio čempionato pirmuoju etapu – „Winter Rally“. Išskirtinai žiemą vykstantis, tradicija tapęs ralis visuomet buvo ta vieta, kurioje autosporto bendruomenė paminėdavo naujojo sezono pradžią. Tik ne šiais metais. 
Paaiškėjus, jog populiarusis „Žiemos ralis“ šiemet neįvyks, varžybų ištroškusiems autosporto entuziastams teko ieškoti alternatyvų, o jų, tiesą sakant, yra ne viena.
Štai, kad ir sausio 15-16 dienomis įvykęs „Arctic Lapland“ ralis. Lietuvoje ne kiekvienam autosportui gerbėjui žinomos varžybos savo gimtinėje priskiriamos prie tų, kurias būtina aplankyti kasmet.

Daugeliui automobilių sporto entuziastų kiekvienų metų pradžia asocijuojasi su Lietuvos automobilių ralio čempionato pirmuoju etapu – „Winter Rally“. Išskirtinai žiemą vykstantis, tradicija tapęs ralis visuomet buvo ta vieta, kurioje autosporto bendruomenė paminėdavo naujojo sezono pradžią. Tik ne šiais metais. 
Paaiškėjus, jog populiarusis „Žiemos ralis“ šiemet neįvyks, varžybų ištroškusiems autosporto entuziastams teko ieškoti alternatyvų, o jų, tiesą sakant, yra ne viena.
Štai, kad ir sausio 15-16 dienomis įvykęs „Arctic Lapland“ ralis. Lietuvoje ne kiekvienam autosportui gerbėjui žinomos varžybos savo gimtinėje priskiriamos prie tų, kurias būtina aplankyti kasmet.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Arctic Lapland Rally 2021


Keletą dešimtmečių iš eilės organizuojamas varžybas šiemet aplankė ir trys lietuvių ekipažai: Kajaus Samsono ir Justo Vičiūno, Aurimo Eidžiūno ir Gedimino Saudargo bei Martyno Samsono ir Ervino Snitko. Pastariesiems, beje, tai buvo ne pirmas kartas. Šių lenktynininkų duetas „Arctic Lapland“ ralį buvo aplankę prieš porą metų – 2019 metais. Tuomet lietuvių ekipažas ralį baigė aukštoje – 30-oje pozicijoje.
„Pagrindinis mūsų tikslas buvo gauti kuo daugiau patirties ateinantiems metams. Taip pat norėjome pagerinti sportinę formą. Važiuoti 42 kilometrų greičio ruožą nebuvo lengva, bet po truputį įsivažiavome“, – apsilankymo priežastis „Arctic Lapland Rally 2021“ įvardija Kajus Samsonas.
Pagal pirminį planą, šiųmetinių varžybų dalyviai turėjo įveikti dešimt greičio ruožų. Penkis iš jų – sausio 15-ą dieną, o likusius – sausio 16-ą dieną. Vis dėlto, atėjus tai akimirkai, kai reikėjo paskelbti varžybų startą, „Arctic Lapland“ ralio organizatoriai nusprendė atšaukti ne vieną, bet tris greičio ruožus, kurių bendras ilgis sudarė 8,65 kilometro.
„Didžiausią įspūdį paliko greičio ruožų skirtumas. 6-is iš 5-ių greičio ruožų važiavome tamsiuoju paros metu, kuris Rovaniemio mieste prasideda jau apie 15 valandą. Kiekvienas greičio ruožas buvo labai skirtingas. Ledas, purus sniegas, žvyras, reljefo skirtumai, o ką ten jau kalbėti apie greitį, kuomet greičio ruožas susuktas ir negali taip greitai važiuoti kaip norėtum iki to, kuomet 600 metrų tiesioji driekiasi per kalnelius po kurių laukia aštrus posūkis“, – įspūdžiais dalinasi Kajus Samsonas.

REKLAMA

Arctic Lapland Rally 2021


Absoliučiu 2021-ųjų „Arctic Lapland“ ralio nugalėtoju tapo Juho Hannineno ir Miika Teiskoneno duetas, kurie varžybose dalyvavo su „Toyota Yaris WRC“. Antroje vietoje liko Teemu Asunmaa ir Marko Salmineno duetas, o trečioje – Oliverio Solbergo ir Aarono Johnstono ekipažas. Jie antros vietos neiškovojo tik per plauką, savo varžovams galutinėje įskaitoje nusileidę tik 0,9 sek.
Tuo tarpu lietuviams šiose lenktynėse sekėsi įvairiai. Po dvejas dienas vykusių lenktynių, Martyno Samsono ir Ervino Snitko ekipažas galutinėje įskaitoje užėmė 69-ą vietą. Tuo tarpu Kajaus Samsono ir Justo Vičiūno ir Aurimo Eidžiūno ir Gedimino Saudargo ekipažai, deja, šio ralio nebaigė.
„Prieš 10-ą greičio ruožą turėjome servisą. Sukeitėme padangas priekį su galu ir buvome pasiruošę važiuoti toliau. Tačiau pamatėme, jog padangų slėgis labai nukritęs, o laiko daug nebeturėjome. Viską paskubomis susitvarkėme ir išvažiavome. Išvažiavus pradėjo nebeveikti langų šildymas ir užrasojo langai. Labai suprastėjo matomumas. Prieš mus važiavę sportininkai vienu posūkiu per anksti nusuko link greičio ruožo, iš paskos nusukome ir mes. Bet pavažiavę toliau supratome, kad ne čia nusukome ir tuomet teko apsisukti. Apsisukinėdamas su aprasotais langais nepamačiau aukščio skirtumo tarp keliukų ir sėdome su mašinos dugnu ant sniego. Ratai prasisuko ir viskas. Po 20 minučių, su žmonių pagalba, šiaip ne taip išsikapstėme, ir į greičio ruožą pavėlavome 25 minutes. Bet visus greičio ruožus pravažiavome. O mūsų tikslas toks ir buvo“, – lenktynių pabaigą prisimena Kajus Samsonas.
Nors didžiąją daugumą sudarė iš Suomijos kilę sportininkai, dalyvių sąraše buvo galima išvysti lenktynininkų į ralį atvykusių iš Estijos, Švedijos, Norvegijos, Rusijos ir, žinoma, Lietuvos.

VIDEO





REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų