Jungtinių Valstijų bendrovė „Bell Helicopter“ pristatė 3 kartos konvertoplano – statmenai kylančio ir nusileidžiančio lėktuvo, apjungiančio sraigtasparnio ir įprasto lėktuvo galimybes – projektą.
Šis „Bell V-280 Valor“ pavadintas orlaivis dalyvaus JAV karinių oro pajėgų paskelbtame konkurse vidutiniam įvairios paskirties sraigtasparniui ar konvertoplanui, kuris 2030 m. ir vėlesniais metais turėtų pakeisti dabar naudojamus sraigtasparnius „UH-60 Black Hawk“, sukurti.
Skelbiama, kad bandomasis „Bell V-280 Valor“ prototipas turėtų pakilti į orą 2017 metais. Šiuo metu vienintelis JAV serijiniu būdu gaminamas konvertoplanas yra „Bell Helicopter“ kartu su „Boeing“ sukurtas „V-22 Osprey“.
Pasak „Bell Helicopter“ atstovų, „V-280 Valor“ galės išvystyti 518 km/h kreiserinį greitį, vykdyti karines operacijas 926 – 1481 kilometrų spinduliu. Naujoji mašina išsiskirs padėties nekeičiančių variklių konstrukcija: pereinant prie lėktuvo režimo pasisuks tik sraigtų mentės, o ne patys varikliai. Skelbiama, kad tokia konstrukcija supaprastins desanto įlaipinimą ir išlaipinimą, o taip pat padidins kulkosvaidžių, įrengtų orlaivio durų šonuose, šaudymo kampą.
Naujasis konvertoplanas turės įtraukiamą važiuoklę, dvi šonines 1,8 m pločio duris, skirtas greitam desantininkų įlaipinimui, V formos uodegą, kuri stabilizuos skrydį lėktuvo režimu ir šiek tiek sumažins radarų signalus atspindintį paviršiaus plotą.
„Bell Helicopter“ pristatė dvi bazines naujojo orlaivio modifikacijas: transportinę ir smogiamąją. Pirmoji skirta skraidinti 11 desantininkų arba įvairius krovinius (keliamoji galia nenurodoma). Šis konvertoplanas galės veikti 463 km spinduliu. Smogiamoji modifikacija turėtų pakeisti dabartinius atakos sraigtasparnius „AH-64 Apache“. Šio modelio konvertoplanai po fiuzeliažu pakabintuose konteineriuose naudos didelio tikslumo ginklus, o orlaivio priekinėje dalyje ant specialios turelės bus įrengtas aviacinis pabūklas.
Šiame vaizdo siužete – „Bell V-280 Valor“ galimybių pristatymas.