Kas yra pozicijos.lt? Apie kieno ir kokias pozicijas kalbama?
Pozicijos.lt yra projektas, skirtas raktinių žodžių pozicijų stebėjimui bei analizei paieškos sistemose. Tai įrankis, padedantis įvertinti interneto marketingo efektyvumą, kai naudojamasi marketingo priemonėmis paieškos sistemose (pirmiausiai turima omeny populiariausia – „Google“). Žinant, kad dauguma interneto vartotojų peržiūri tik pirmąjį paieškos rezultatų puslapį, matyti savo pozicijų, lankytojų srauto kitimą ir teisingai įvertinti raktinių žodžių efektyvumą yra itin svarbu. Pozicijos.lt būtent tai ir padeda daryti.
Kas paskatino sukurti tokią sistemą?
Tiesą sakant, pozicijos.lt gimė iš mūsų pačių poreikio matyti pozicijų kitimo rezultatus. Kūrėme sistemą sau, tačiau tobulinant projektą nutarėme, jog pozicijos.lt negali būti vien mūsų. Tikime, jog šią sistemą gali naudoti daugelis specialistų, kuriems aktualus tinklapio lankomumas. Žinoma, kurdami sistemą pirmiausiai galvojome apie marketingo ir IT specialistus, kurių darbą turėtų palengvinti pozicijos.lt.
Inovacijos skverbiasi ir į interneto rinkodaros analizės sritį
Argi Lietuvoje bei užsienyje nieko panašaus nėra?
Jei kalbėtume apie panašias sistemas, tikrai nemeluosim, nedaug, bet jų yra. Skirtumas tas, kad vienos sistemos netikslios, priklausomos nuo programinės įrangos ar naršyklės, kitos – neanalizuoja pozicijų įtakos tinklapio lankomumui, neįgalina peržiūrėti pozicijų kitimo istorijos. Naudojantis pozicijos.lt, galima ne tik matyti pozicijų kitimą laiko intervaluose, bet ir analizuoti kiek interneto vartotojų apsilanko tinklapyje pagal sekamus raktinius žodžius ir kaip tai įtakoja pozicijos paieškos sistemose. To pasiekėme susieję sistemą su tinklapių lankomumo analizės įrankiu „Google Analytics“. Pozicijos.lt nėra tiesiog pozicijų tikrinimo įrankis, tai labiau pozicijų sekimo sistema, kurios nauda išryškėja po kurio laiko. Nepakanka matyti pokyčius, reikia juos ir analizuoti.
Prie projekto dirbote dviese, tuo tarp įprasta girdėti, kad tokius projektus kuria didesnės komandos. Ar tai reiškia, kad sistemos kūrimas nereikalavo daug laiko? Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdami šį projektą?
Pati idėja vystėsi ne vieną mėnesį. Stimulas veikti buvo vienas pokalbis, kurio metu suvokėme, jog turime bendrą požiūrį ir šis iššūkis mums abiems yra reikalingas tobulinant savo pačių įgūdžius. Darbo mažoje komandoje privalumas tas, kad greičiau randama bendra kalba, lengviau priimami sprendimai ir galima paprasčiau koordinuoti veiksmus. Sistemą kurti pradėjome vasaros pabaigoje, lapkritį testavome ir gruodį pozicijos.lt tapo matoma. Žinoma, siekdami kuo geresnio sistemos vartotojų poreikių tenkinimo neapsiribosime tuo, kas yra. Nuo sistemos paleidimo patobulinome sistemos funkcijas – įdiegėme konkurentų pozicijų sekimą, leidžiantį matyti, kas vyksta rinkoje, top tinklapių išvedimą, parodantį kaip pozicijų tikrinimo metu pateikiami paieškos rezultatai.
Iššūkis – pati sistema. Neapsimetinėjame, jog kiekvieną komponentą kūrėme patys. Tiesiog išnaudojome jau sukurtus sprendimus, juos susiejome ir pasiekėme rezultatą, kuris gali palengvinti ne vieno specialisto darbą.
Paminėjote, kad naudojote jau sukurtus sprendimus. Kokius?
Susiejome „Google“ sprendimus – „Analytics“, „AdWords“. Sistemos vartotojai naujienas sužino naudodamiesi „mailerlite“ naujienlaiškių siuntimo sistemą. Pozicijų, srauto ir kitiems grafikams atvaizduoti panaudojome taip pat jau sukurtus grafikų įrankius, pavyzdžiui, „amchars“. Ne visada reikia išradinėti dviratį, pakanka tinkamai panaudoti tai, kas jau sukurta.
Kaip jūsų produktas palengvina darbą marketingo ir IT specialistams?
Pozicijos.lt leidžia matyti konkurentų pozicijas, suprasti jų veiksmus ir priimti atitinkamus sprendimus, analizuoti tinklapio pozicijas paieškos sistemose, pozicijų kitimą laike, raktinių žodžių efektyvumą. Lengvesnė tampa pozicijų analizė esant daugiau raktinių žodžių, nes juos tikrinti rankiniu būdu sudėtinga.
Kokia tikslinė projekto auditorija ir kokiems tinklapiams aktuali ši paslauga?
Pozicijos.lt atsiradimas aktualus tiems, kas seka daugiau nei porą raktinių žodžių. Taupomas laikas, matoma pozicijų kitimo istorija, suvokiamas raktažodžių efektyvumas. Paslauga neaktuali tiems, kurių verslo rinkoje nėra judėjimo (konkurencijos).
Projektas startavo neseniai. Ar esate nustatę jo plėtros planus?
Kaip ir minėjome, sistema sukurta pirmiausiai tam, kad ją būtų patogu ir verta naudoti. To sieksime tobulindami, papildydami naujomis funkcijomis. Tikimės, kad sistemos nauda ir sprendimų kokybė kalbės pati už save. Taip pat būsime dėkingi už pastabas ir pasiūlymus tų, kurie ja naudosis. Esame sulaukę vertingų patarimų iš vartotojų kurie testavo sistemą ir ėmė ja naudotis. Atitinkamai ir ateityje reaguosime bei dirbsime, kad pozicijos.lt būtų patogi kiekvienam.
Lietuvoje ne retas atvejis, kai idėjos ar sukurti produktai pasirodo esą trumpalaikiai. Vieni žlunga dėl sprendimų neišbaigtumo, kiti dėl neparengtos vystymo strategijos ar apskritai rinkodaros nebuvimo. Minėjote, kad jūsų sistemos ypatybė – kokybiški sprendimai. Ar to pakanka, siekiant patekti į rinką?
Ne visada, tačiau daugeliu atvejų viskas prasideda nuo to. Vartotojai nėra kvaili, anksčiau ar vėliau jie supranta, jei prekė ar paslauga yra nekokybiška. Tada nustojama pasitikėti produktu ir jis žlunga. Tad šiuo atveju svarbiausia kokybė. Vadovaudamiesi šiuo požiūriu, suvokiame, kad reikia duoti „pačiupinėti“, išbandyti sistemą nemokamai pakankamai laiko įspūdžiui susidaryti. O geras produktas kalba pats už save.
Tuomet pabaigai – gal turite minčių pristatyti pozicijos.lt ir užsienio rinkai?
Minčių yra. Tačiau šiuo metu siekiame patenkinti Lietuvos tinklapių savininkų poreikius ir tobulinti sistemą.