Seimo rinkimuose dalyvausiantys politikai mėnesį iki rinkimų galės kalbėti ir rodytis tik tuose nacionaliniuose televizijos kanaluose, kuriuos parinks Vyriausioji rinkimų komisija (VRK).
Tai numatyta trečiadienį VRK patvirtintose politinės reklamos žiniasklaidos priemonėse rekomendacijose.
Jose numatyta, kad per Seimo rinkimų agitacijos laikotarpį per nacionalinius kanalus nebus galima transliuoti jokios, ne VRK apmokėtos politinės reklamos. Kadangi negali būti nemokamos politinės reklamos, tokiu būdu mėnesį prieš rinkimus nacionalinės radijo stotys ir TV kanalai savo iniciatyva nebeturės teisės rengti net specialių kandidatų diskusijų laidų.
Per šiuos Seimo rinkimus agitacijos laikotarpis tęsis nuo rugsėjo 12 dienos iki spalio 11-osios.
Paklaustas, kaip rinkėjai be VRK apmokėtų laidų galės sužinoti apie partijas ir jų kandidatus,
VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas tepasakė: „Toks įstatymas. Kandidatai galės tiesiogiai eiti pas rinkėjus“.
Įstatymai įpareigojo VRK parinkti nacionalinius transliuotojus, kurie skleistų politinę reklamą, dėl to bus skelbiami viešųjų pirkimų konkursai.
Partijų ir kandidatų agitacijai per šiuos Seimo rinkimus iš valstybės biudžeto numatyta išleisti 2 mln. litų.
Seimas birželį priėmė Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pataisas, draudžiančias rinkimų kampanijos metu per radiją ir televiziją transliuoti politinių partijų vaizdo, garso klipus ir filmus. Politinę reklamą šiose žiniasklaidos priemonėse už valstybės biudžeto lėšas pavesta organizuoti VRK.
Paprastai politinė reklama sudarydavo apie 60-70 proc. viso partijų biudžeto, skirto rinkimams.
Tačiau visi minėti ribojimai negalioja spausdintinei žiniasklaidai. Pastarosios tik pirmuosiuose puslapiuose neturėtų būti politikų ir partijų reklamos.
Seimo rinkimai vyks spalio 12 dieną.