Beveik pusė Lietuvos gyventojų pritaria alkoholio reklamos draudimui. Tai parodė Sveikatos apsaugos ministerijos inicijuota ir tyrimų bendrovės UAB "RAIT" atlikta reprezentatyvi gyventojų nuomonės apklausa, sakoma pranešime spaudai.
2007 m. pabaigoje atliktoje apklausoje "Ar pritartumėte alkoholinių gėrimų reklamos draudimui?" 47 proc. respondentų pasisakė už alkoholinių gėrimų reklamos draudimą. Mažiau nei trečdalis (30,7 proc.) nurodė, kad draudimui nepritartų. Šiek tiek daugiau nei penktadalis tvirtos nuomonės šiuo klausimu neturi.
Draudimą labiausiai palaiko moterys (56,5 proc.). Kita vertus, beveik 40 proc. vyrų taip pat pasisako už alkoholio reklamos draudimą. Vertinant pagal respondentų amžių, daugiausia palaikančių draudimą yra tarp vyresnių (beveik 59 proc.) – 65–74 metų amžiaus respondentų.
Taip pat daug pritariančių alkoholio reklamos draudimui yra tarp 35–44 metų (51,8 proc.), 55–64 metų(51,6 proc.) respondentų.
Mažiausiai alkoholio reklamos draudimą palaiko tie, dėl kurių ir siekiama įvesti tokius draudimus, t.y. 15 – 24 m. gyventojai. Iš jų – 37,3 proc. pasisako už draudimą, o 35,6 proc. teigia, kad alkoholio reklamos drausti nereikėtų.
Alkoholinių gėrimų reklamos draudimui labiausiai pritaria aukštąjį ir aukštesnįjį išsilavinimą turintys respondentai, atitinkamai 55,4 proc. ir 51,2 proc. visų atsakiusiųjų.
Daugiausia nepalaikančių alkoholio reklamos draudimo yra tarp turinčių vidurinį išsilavinimą – 35,1 proc. Taip pat daug prieš reklamos draudimą pasisakančių yra tarp bedarbių – 44,6 proc., mažesnių miestelių gyventojų – 33,3 proc.
Vertinant pagal miestus, daugiausia palaikančių alkoholio reklamos draudimą yra tarp šiauliečių (54,6 proc.) ir vilniečių (53,7 proc.).
Anketinėje apklausoje "Ar pritartumėte alkoholinių gėrimų reklamos draudimui?" dalyvavo 15–74 m. amžiaus nuolatiniai šalies gyventojai, atrinkti pagal reprezentatyvius kriterijus.