• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaina ta pati, pakuotė identiška, bet produkto kiekis mažesnis – pirkėjai dažnai tik įsigiję prekę pastebi, kad už tą pačią kainą įsigijo mažesnį kiekį, rašoma LSDP pranešime žiniasklaidai. 

Kaina ta pati, pakuotė identiška, bet produkto kiekis mažesnis – pirkėjai dažnai tik įsigiję prekę pastebi, kad už tą pačią kainą įsigijo mažesnį kiekį, rašoma LSDP pranešime žiniasklaidai. 

REKLAMA

Seimo Audito komiteto vicepirmininkė, Lietuvos socialdemokratų partijos Seimo frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė kreipiasi į Laisvės partijos deleguotą teisingumo ministrę Eweliną Dobrowolską, ragindama imtis teisėkūros iniciatyvos, kad vartotojai būtų apsaugoti nuo tokio klaidinimo.

„Dėl šio reiškinio – „nematomo pabrangimo“, vadinamo „shrinkflation“, nuo žodžių „susitraukti“ ir „infliacija“, – kitų šalių vyriausybės jau imasi veiksmų, siekdamos neleisti gamintojams ir prekybininkams klaidinti vartotojų.

Ko tik nedaro gamintojai, norėdami apmulkinti pirkėją: pakuotė gali netgi padidėti, bet produktas „susitraukia“. Kaina gali likti sena, o gali net ir padidėti – nes gi pakuotė padidėjo! Bet produktas nepastebimai sumažėjo“, – vartotojų mulkinimo būdus vardija R. Budbergytė.

REKLAMA
REKLAMA

Parlamentarė pažymi, kad užkirsti kelią tokiam žmonių mulkinimui gali padėti ir visai paprastos priemonės.

Būtini sprendimai Vyriausybės lygmeniu

„Tereikia įpareigoti prekybininkus tokius „susitraukusius“ produktus ar jų kainas žymėti specialia žyma, kad pirkėjas žinotų, jog už seną kainą perka mažesnį kiekį.

REKLAMA

Iniciatyvą turėtų parodyti būtent teisingumo ministrė, kuriai pavaldi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Čia reikia Vyriausybės lygmens sprendimų“, – mano R. Budbergytė.

Parlamentarė nurodo Prancūzijos pavyzdį: šioje šalyje jau netrukus visi „susitraukę“ produktai bus specialiai ženklinami, kad vartotojai iškart matytų, jog jų pamėgtas produktas „nepastebimai“ pabrango.

„Produktai, kuriuos matome parduotuvių lentynose, privalo būti „skaidrūs“: kaip vartotojas gali priimti pagrįstą sprendimą, jeigu jis net neįtaria, kad perka sumažėjusį produkto kiekį, nors pakuotė yra identiška ar net didesnė, o kaina ta pati?

REKLAMA
REKLAMA

Įpareigodami prekybininkus ženklinti tokius „susitraukusius“ produktus, kartu skatinsime vartotojų budrumą ir sąmoningumą, padrąsinsime pranešti apie pastebėtą manipuliavimą“, – įsitikinusi R. Budbergytė.

Parlamentarė abejoja, ar VVTAT pati viena gali pažaboti „nematomą brangimą“.

„Vien reidais ar inspekcijomis čia nieko nepakeisi. Juo labiau kad mūsų vartotojų teisių sargai linkę pasyviai laukti vartotojų skundų, užuot ėmęsi aktyvių veiksmų.

Šie pirkėjų apgaudinėjimo būdai – seni kaip žmonija, tačiau šiandien, kai nepastebimas brangimas pasiekė epideminį mastą, turime galvoti apie nacionalinio ir ES lygmens normas, kurios užkirstų kelią tokiam žmonių mulkinimui. Viena iš galimybių – įpareigoti pačius gamintojus aiškiai informuoti vartotojus apie mažinamą produkto kiekį pakuotėje“, – ragina Seimo LSDP frakcijos seniūnė R. Budbergytė.

teisingumo ministrė? O ar ji pati žino, kokioje kėdėje sėdi? Atlyginimas eina į sąskaitą, sėdėk, nosį krapštyk iki kadencijos pabaigos.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų