Rašyti komentarą...
Studijos dirbti su mokiniais be poreikių trunka 4-6 metus. Mano laikais pedagoginė praktika truko 2 metus po 4 mėnesius. Gaunasi, kad 2*4*4=32 savaites, kasdien po 3-5 pamokas stebėjom mokytojų ekspertų vedamas pamokas, jas aptarinėjom, analizavom, rašėm pamokų planus, patys vedėm po 10-20 pamokų. Jas aptarinėjom, analizavom, vertinom.
Dabar kol kas tik girdžiu apie mistinius konsultantų centrus, nemačiau nei vienos pamokos, kur ekspertas moko 25 mokinius paprastus ir 5 ypatingus.
Parašyti rekomendacijas, ko reikia mokytojui, galiu pati: 1) parengti vadovėlius skirtingų poreikių, sindromų mokiniams, 2) sudaryti galimybę stažuotis, stebėti ir mokytis jei ne 8, tai nors 4 mėnesius pas mokytojus ekspertus, 3) pedagogams suteikti mokymosi atostogos , 4) įdarbinami išsilavinę su pedagogo diplomu mokytojo padėjėjai kiekvienam dalykui: matematikos padėjėjai - matematikos mokytojams, biologai padėjėjai - biologijos mokytojams, fizikai - fizikams ir tt; 5) mokytojų padėjėjų skaičius lygus mokinių su ypatingais poreikiais skaičiui, 6) kol vieni mokytojai stažuojasi, direktoriai turi teisę įdarbinti laikinai bet kokius kitus specialistus mokymosi proceso vykdymui.
@Kol kas mokykloje Na, kam taip sudėtingai žiūrėti? Parašys L.rytas seriją straipsnių, kaip šauniai mokyklos tvarkosi su ypatingais vaikais, gatvėje kokia TV paklausinės praeivių, ką jie galvoja šiuo klausimu, švietimo skyrių specialistai pasivažinės po švedijas irgi suomijas, mokytojams bus pravesta keli niekiniai vebinarai ir viskas - galima vykdyti įtraukųjį mokymą. Tik bijau, kad tas įtraukusis taps "ištraukiuoju" mokytojams, paskutinės 60+ babytės išlakstys iš mokyklų :)
Kažkada APPLE vasaros kursuose klausėme kolegų mokytojų amerikonų, kaip jie dirba su specialių poreikių vaikais. Lietuvoj tada aktyviai pradėta kalbėt apie inkliuziją. Amerikiečiai atsakė, kad pradinėse klasėse pastarieji vaikiukai mokosi kartu su "poreikių neturinčiais" mokiniais, turi savo asmeninį padėjėją, t.y. jei klasėje trys su poreikiais, tai ir trys padėjėjai. O vėliau sako, tie vaikiukai turi eit į spec. mokyklas, nes valstybei deja per brangu (!!!) vienam mokiniui su poreikiais samdyti 5-6 padėjėjus kiekvienam dalykui atskirai". Juk vienas padėjėjas negali išmanyt visų mokomųjų dalykų: ir matematikos, ir anglų, ir fizikos ar dailės! O parengti visų "galų" pedagogą misija neįmanoma. Mokinių su poreikiais įtraukimas, jų bendravimas su mokiniais be poreikių vyksta per popamokinę veiklą, išvykas, šventes, sporto renginius, koncertus, bažnyčioje, ir tt...
Ar daug butu džiaugsmu trykstanciu jei pas jus i ofisus suvestu spec.poreikiu, nestabilios psichikos zmoniu dirbti kartu? Salia pasodintu ir darbuokites,... Kiek butu tolerantišku? Sakot maišytų jums? Kentėkit,padekit ir dirbkit kaip norit .. va taspats bus su normaliais vaikais...
Elvina, niekas nebijo vaiko su negalia. Problema, kad daugelyje mokyklų, mokytojas paliktas vienas su 23 sveikais vaikais ir su2-3 su negalia. Nors vienam iš jų suveikus pykčio priepuoliui - mokytoja lieka viena...Tikrai nuramina vaikelį, tikrai skiria jam dėmesį, bet ką tuo metu daro tie 23...Tai kasdienybė mūsų mokyklose. Padėjėjai? Jeigu jie skiriami - Mokytoja turi rūpintis ir problemišku vaikeliu ir padėjėju, nes jis ar ji nežino ką daryti.

@Teresė Žutautienė kiek yra tikrų mokytojų mokyklose?vištos proftechnines,nesuprantancios kas yra vaikas,ką jau bekalbet apie unikalius
@cha cha cha Kokie vaikai siuolaikiniai,tokios ir mokytojos... Durnyne nereik proto:)))
Nepezekit nesamoniu visi vaikai lygus ar jis su negale ar sveikas .airijos mokyklos vaikai visi eina i viena mokykla su negale taipogi ju niekas neskirsto .kažkodėl susitvarko mokytojai tam yra padejejos ir ne viena .tik musu Lietuva atsilikusi salis .todėl ir kyla visokios patyčios ir taip toliau visi bijo vaiko su negale o taip neturėtu buti mes visi lygus vienokia arkituokie. Man liudna skaityti tokius komentarus savo tautiečius
@Elvina Ponia iš Airijos, nepamirškite, kad mokytojai Airijoje ateina iš aukštųjų mokyklų paruošti darbui su įvairiais vaikais, o Lietuvoje kol kas -tik pavieniai kursai ir mokytojų vežiojimas po neįgaliųjų vaikų mokyklas. Ir tai tik mažoji dalis pamato, o ne išmoksta dirbti.
@Elvina O po kiek vaikų klasėse Airijoje mokosi?
@Elvina Jei lygus visi,tai prašom mokytis pagal viena bendrą programa..jokiu islygu . Juk lygus...
@Elvina Kaip pati su gramatinėmis klaidomis pasakei, ten su kiekvienu turinčiu poreikių sėdi padėjėja, teacher assistent, ir padeda asmeniškai... Lietuvoj dabar kai kuriose mokyklose po 30-40 vaikų su poreikiais ir 1 padėjėjas... apie ką kalbam? Gal tas padėjėjas su visais 40 virtualiai dirba, o gal mokytojui telepatiškai dirbti padeda, kad atsilikę mokytojai susitvarkytų...???
Visai jau sublūdo mūsų valdžia. Lygiuojasi į Ameriką, greit ir pas mus bus tokie juokingiausi vaizdeliai kaip pas juos ( kur verkt reikia, jiems juokas). Esam Europos sąjungoje tai ir iš neįgaliųjų vaikų galima pasišaipyti, kai be lifto reiks i 2 aukštą užlipt.
Labiausiai nykstanti profesija yra mokytojo. Geriausias mokytojas internetas. Ten galima visko išmokti tik reikia tinkamai suformuoti metodika ir suprogramuoti. Nenorime to pripažinti, bet mokytoju ateityje nereiks… ypač Lietuvoje, nes per 30 metu nesugebėjo nei doro, nei patriotiško, nei progresyviaus jaunimo parengti. Rezultatai tik blogėja. Kam reikia tu mokytoju ir mokyklu…
@Ateitis Tai kam vargšus vaikus iš jiems pritaikytų mokyklų kišti į blogas mokyklas, kur mokytojai nieko "neparengia"? Būk geras, suprogramuok pagal poreikius individualizuotai, ir tegul visi namie mokosi. Bus daug puikių daktarų, teisininkų, inžinierių, bankininkų, lakūnų...
Laikas galvoti apie privačią mokyklą.
kapitalizme gyvename, kaip ir JAV, išsilavinimu geru galės pasigirti tie kas leis vaikus i privačiais mokyklas...valarybines busisraine su 30-40vaiku klasėje...čia uzburtas ratas bus kas turi babkiu tas turės nes žinos kaip jų pasidaryti, kas jų neturi ir neturės arba laaabai sunkiai is to rato iseis

Skaitomiausios naujienos




Į viršų