Pamatę arkivykupo paskelbtą deklaraciją seimūnai nustebo: ji labiau tinka „Dorovės ministerijai“

Praėjusį savaitgalį Šiluvoje minint Didžiųjų Šilinių atlaidų Šeimos dieną, Kauno arkivyskupas metropolitas Kęstutis Kėvalas paskelbė Šiluvos deklaraciją, kurioje teigiama, kad „žmogaus laisvei reikalinga pagalba“ bei netiesiogiai kritikuojami valdžios sprendimai. Šią deklaraciją ir jos teiginius neigiamai vertina kai kurie Seimo nariai, pastebėdami, kad dokumentas turi politinių prieskonių.

„Žmonijos patirtis rodo, kad vien tik įstatymų nepakanka sukurti geresnei visuomenei, jeigu jos nariai nepuoselėja dorybių ir vidinių moralinių nuostatų. Žmogiškosios dorybės – protingumas, teisingumas, susivaldymas ir tvirtumas, sustiprintos Kūrėjo įkvėptomis tikėjimo, vilties ir meilės dovanomis, yra tikrõsios asmens laisvės pagrindas.

Iš tiesų laisva, demokratinė visuomenė įmanoma tik tada, kai jos nariai laikosi tvirtų dorovės principų. Valdžios įsakymai negali sukurti ar pakeisti moralinių nuostatų, kurios kyla iš sąžinės, Kūrėjo įdiegtos žmogaus širdyje. Tačiau valdžia, nepažeisdama pamatinių piliečių laisvių, gali ir privalo remti tuos doroviškai motyvuotus savo piliečių pasirinkimus, kurie yra būtini bendrajam gėriui išsaugoti, visuomenės išlikimui ir klestėjimui užtikrinti“, – pabrėžiama deklaracijoje.

Išsamiau deklaraciją galite skaityti: čia.

Andrius Navickas pastebi politikos prieskonių

Šios deklaracijos pro akis nepraleido ir į ją savo feisbuko paskyroje sureagavo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių partijos narys Andrius Navickas.

„Galima spėti, jog Lietuvos hierarchai taip sureagavo į gausius klausimus, kodėl Lietuvos Bažnyčia neperima popiežiaus Pranciškaus evangelizacinės dvasios? Jei neklystu, tai pirmasis tokio pobūdžio Lietuvos vyskupų paskelbtas dokumentas, kuris savo forma net, regis, pretenduoja šalia Tikėjimo išpažinimo“, – sekmadienį rašė A. Navickas.

Pats dokumentas, anot jo, turi stiprų nacionalinės politikos prieskonį. Tačiau, A. Navicko pastebėjimu, Lietuvos katalikai jaučia pagarbą girdėdami žodžius: „Šiluva“, „tikėjimas“, „prigimtinis įstatymas“, „šeima“, „dorovinė tvarka“.

„Kita vertus, skaitydamas pagalvojau, kaip būtų vertinama Šventoji šeima šiandien ar visiškai atitiktų Deklaracijos kartelę. Jau nekalbu apie nevedusį Jėzų ar šeimą palikusį Simoną (Petrą).

Tačiau kas aš toks, jog kelčiau tokius klausimus? Tad geriau priminsiu tik tai, ką jau per pirmąsias savo pontifikato dienas pasakė popiežius Pranciškus“, – teigė A. Navickas.

„Nepykit, bet labai sunkiai įsivaizduoju jį rašant Deklaraciją, kad ir suręstą iš labai gražių žodžių, bet kažkaip labiau tinkančią Dorovės ministerijai, nei Šventai, vienatinei, apaštalinei, nusidėjėlių Kelio bendrijai“, – pridūrė Seimo narys.

REKLAMA

Įraše jis taip pat teigė, kad „Popiežius Pranciškus nuolatos kartoja, kad dvasininkas negali tapti vien administratoriumi“: „Kai krikščionis tampa vien tik funkcionieriumi, neturinčiu drąsos dėl kito žmogaus poreikio ištrūkti iš įprastos rutinos, surizikuoti, sekti gailestingojo samariečio pavyzdžiu, kuris padeda tada, kai kiti, regis, protingesni, doresni, turintys griežtas moralines taisykles, eina pro šalį“, – pabrėžė jis.

Rima Baškienė: tai buvo ir visada bus svarbu

Sekmadienį feisbuke į tai sureagavo ir parlamentarė Rima Baškienė.

„Šiemet Šeimos – Meilės džiaugsmo ir Šv. Juozapo metai! Kauno arkivyskupo metropolito Kęstučio Kėvalo pamoksle skambėjo kvietimas susimąstyti apie tautos vienybę, kuri gyvybiškai būtina, nes tik ji atveria nepaprastas galias veikti. Tada galėsime nugalėti iššūkius dėl pandemijos suvaldymo, migrantų ir šeimos sampratos“, – rašė ji.

Anot jos, Arkivyskupas Šiluvoje kvietė nepamiršti „mūsų tautos laimėjimo – priimtos Konstitucijos ir jos 38 str. skelbiančio, kad „Šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas. Valstybė saugo ir globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę. Santuoka sudaroma laisvu vyro ir moters sutarimu. Sutuoktinių teisės šeimoje lygios. Tėvų teisė ir pareiga – auklėti savo vaikus dorais žmonėmis ir ištikimais piliečiais“.

Tuo metu taip pat buvo „Šiluvos Deklaracija apie būtinumą ir pareigą saugoti prigimtines žmogaus teises, puoselėti dorovę ir bendrąjį̨ gėrį dėl asmens laimės, visuomenės laisvės ir Tautos ateities“.

„Gebėjimas kalbėtis, padėti vienas kitam, mokėti atleisti – tai buvo ir visada bus svarbu“, – pabrėžė R. Baškienė.


Rašyti komentarą...
R
Rimtas
2021-09-14 17:24:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
Mano supratimu, arkivyskupo K.Kėvalo žodžiuose nėra politikavimo. Politikavimą gali įžvelgti tik politikas A.Navickas bijodamas, kad partijos vadovai per sekančius rinkimus neįjungs jo į sąrašus už nepakankamą uolumą partijos pokrypiui į neomarksizmą.
Atsakyti
-1

R
Radikalejam
2021-09-14 19:50:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
Du garbetroskos. O siaip politika nudiena (ypac ta apie konstituticja). Primena musulmoniska radikalizacija. Koranas kaip ir vienas ir sventas, bet va kazkaip yra tu kurie moka isaiskinti sventus zodzius kitaip. Kad net zmones bombas aunasi.
Atsakyti
0

J
Joana
2021-09-18 09:18:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tik to betrūko, atsirado aiškiaregiai ,kurie įžvelgia deklaracijoj
e politikavimą. Atsipeikėkit , ponai.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (3)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų