Milijonieriaus mentorius. Gintautas Strolys. Matoma jūsų kalba – kalba drabužiais

Manote, kad drabužiai jus tik pridengia? Įsisąmoninkite ir niekada nepamirškite, kad žmonės ne tik girdi, bet ir mato. Ir patikėkite, drabužių skleidžiama žinutė tokia didelė, kad gali net nebūti progos pataisyti pirmą įspūdį. O jūsų greitesnės sėkmės traukinys nuvažiuoja kiekvieną kartą, kai tik susipažįstate su nauja aplinka ir nepateikiate savęs tinkamai. 

Tik nepagalvokite, kad reikia visuomet vaikščioti išsipusčiusiam. Geriau skaitykite iki galo. Šis tekstas bus ne apie tai, kartais kaip tik reikia atrodyti varganai, kad pvz.turguje jums būtų sakomos mažesnės kainos bei turėtumėt galimybę spontaniškoms deryboms.

Ne kartą sakiau ir sakysiu, kad viduje mes visi esame skirtingi. 

Per daug metų, dirbant tekstilės pramonėje su audiniais, teko pažinti drabužio DNR. Taip pat sutikti daug žmonių, kurių žinias reikėjo sudėti į vieną bei sujungti su išmintimi apie žmogaus prigimtis  ir atsakyti sau, o dabar kitiems, kodėl žmonės renkasi skirtingus drabužius. Ypatingai tai pasimato kai dirbi individualiame siuvime, kai atsiranda visos galimybės atrodyti, kaip nori ir gauti didesnę laisvę nuo dabartinio vyraujančio mados diktato. Kuomet mados pramonė negamina tau reikalingų drabužių, nes, neva, dabar ši spalva, apie kurią svajojate, ne madoje.

Žmonės, pajutę galimybę siūtis individualius drabužius, įgyja laisvę ir nepriklausomybę nuo mados pasiūlos teikiamų drabužių. Visa tai stebint matai, kad žmonių pasirinkimai yra itin skirtingi, o atsakymus apie šiuos skirtumus gavau, kai pradėjau studijuoti žmonių prigimtis pagal kūno konstituciją. Žinias, kurių didelę dalį naudoja įvairių pasaulio šalių žvalgybininkai. Yra vidinės tipologijos, kurios matosi vizualiai, apie tai kažkada parašysiu, bet dabar apie drabužius. Besidomint vien psichologija taip pat neįmanoma rasti visų atsakymų. Būtent atsakymų į šį klausimą ieškojimas, iš dalies paskatino domėjimąsi ekstra žiniomis, kurių neįmanoma gauti įprastose mokymo įstaigose. Gilinimąsi į sudėtingą mokslą, kuriuo naudojasi įvairių šalių slaptosios tarnybos.

Trumpai viską apibendrinus, šiandien gimė mintys, kurias norėčiau jums atiduoti. Vieni tai paviršutiniškai vadina įvaizdžiu, bet tai yra ir matoma drabužių kalba. Ir nors žmonės turėtų bendrauti užmerktomis akimis, bet visgi mes turime akis ir kol vieni savo rūbų pagalba skina pergales, o kiti ignoruoja garderobo svarbą ir toliau ,,pjauna grybą”.

Drabužiai – ne tik fizinio kūno namai

Apranga atlieka labai daug skirtingų funkcijų. Pirma, kaip minėjau – matoma jūsų kalba (neverbalinė), neabejotinai ir apsauga nuo klimato poveikio, vidinio mikroklimato formavimas, lietimo malonumas, tai kas liečia jūsų odą ir jums teikiamas džiaugsmas, o tik paskutinėje vietoje – diktatoriška mada. Mada tai yra vyraujantis populiarūs dalykai. Tai yra popsas drabužiuose ir ne tik juose, o stilius tai yra jūsų skonis, kuris ir yra jūsų matoma kalba. Ir visi tai nėra atsitiktinumas, tai yra tai, kas slypi jūsų viduje ir puikiai matosi, jeigu tik išmoksti tai skaityti.

REKLAMA

Pagrindinė rūbų paskirtis – sukurti malonų mikroklimatą mūsų kūnui. Apsaugoti jį nuo šalčio, perkaitimo bei kitų aplinkos veiksnių. Bet pasaulis nuolat tobulėja ir akivaizdu, kad daugelį metų žmonijoje rūbai atlieka ne tik kūno uždengimo funkciją, bet vienaip ar kitaip prisideda ir prie begalės kitų mūsų gyvenimo sričių. Kodėl verta didinti savo žinias apie drabužius? Kaip ir minėjau, drabužis yra jūsų  nuomones formavimo  įrankis apie save ir ne ką mažesnės svarbos nei jūsų balsas ar žodžiai, parinkti viename ar kitame pokalbyje. 

Mes niekur nepabėgsime nuo senolių išminties, kuri sako, kad ,,pagal rūbą sutinka, pagal protą palydi”. Ir baisu, kai jūs, nemokėdami savęs pateikti, sutinkate su savo mažesniu atlygiu. Pripažinkite, nėra didysis pasididžiavimas, gauti ne maksimalią savo vertę vien todėl, kad nemokate savęs tinkamai pateikti. 

Kai drabužių pramonėje atsirado mados femomenas, kuris be diktato sunkiai įsivaizduojamas, bet visgi yra ganėtinai patogus dalykas daugeliui žmonių, nes mada nereikalauja mąstymo, galvojimo ir neapgalvotų pirkinių. Taip sukeliant iliuziją, kad populiarūs drabužiai duos jums populiarumą tarp draugų ir visuomenėje. Tai yra didžiausias visų laikų drabužių mitas. Mada reikalinga tik kaip priminimas, kad žmogui reikia keistis, atsinaujinti, kaip ir kitiems žemės gyventojams, pvz. gyvūnams miške. Žmogui kaita – būtina. Kiekvienais metais daliai mūsų aukštėja statusas, o kiekviename laiptelyje yra ir atskiros aprangos taisyklės. Kiekviena bendruomenė juk turi savo drabužių kalbą ir jos nežinojimas yra kenkimas savo sėkmei.

Parodyk drabužinę – pasakysiu, kas tu

Kiek jūs turite veiklų, tiek turite turėti ir drabužių, jų krypčių savo spintoje. O jeigu ne, tai kažkur sekasi geriau, o kažkur jūs – visiškas lūzeris, nes kalbate tik žodžiais. Kai kurios veiklos sritys būna sutampančios, bet tai daugiau išimtis nei dėsningumas. Grįžtant prie ištakų – drabužis yra jūsų matoma kalba. Galite tai vadinti psichologija, asmenybės sudedamąja dalimi, kaip pavadinsi, taip nepagadinsi. Kažkada žmonės tik taip ir rengėsi, pabrėždami savo statusą, padėtį visuomenėje. Audinių pasirinkimas drabužiams taip pat buvo pagal piniginę. 

REKLAMA

Tai labai svarbus įrankis, bendraujant su žmonėmis viešoje vietoje.  Visiems kitiems darbams ar veikloms yra sukurti darbo bei sporto drabužiai. Kiekviena sporto šaka turi jai patogią aprangą ir kiekvienas darbas turi jam skirtą drabužį. Suvirintojas turi vienus, naras turi kitus, žmogus, dirbantis statybose – dar kitus. Iš drabužio galima bandyti nuspėti sportuojančio žmogaus sporto šaką. Nepamirškite, kad ir jūsų darbai bei pareigos, laisvalaikis yra skirtingi ir būtų didžiausia nesąmonė galvoti, kad visi tie skirtumai gali būti suvienodinti tų metų madingu drabužiu. Todėl į madą žiūrėkite kaip į itin populiarų žaidimą, kurio įtaką jaučiate net ir nežaidžiant jo.

Galima sakyti, kad tai yra atskira psichologijos rūšis. Kur vyraujant tam tikriems pasirinkimo algoritmams, kurie, patikėkite, nėra spontaniški, jie yra labiau dėsningi jūsų tipažo žmonėms. Žinių plotis ir gylis duoda daug daugiau atsakymų, nei daugiametis vienos srities specialistai gali įsivaizduoti. Taip vyksta procesai ir gimsta naujos mintys bei žinios. Ne man jus mokyti, kaip gimsta vaikai, bet mintys gimsta lygiai taip pat – iš dviejų gimsta trečia. 

Dažnai eiliniai psichologai, neišmanantys drabužių psichologijos, gali ilgai su pacientu siekti rezultato. Kai tuo tarpu norimą rezultatą galėtų duoti kitos rūšies specialistas, kuris mokėtų žmonėms suderinti jų bendravimo kalbą su drabužių kalba. Tai duotų žymiai geresnį rezultatą ir yra kur kas efektyviau bei greičiau. Drąsiai tai teigiu, nes mano aplinkoje labai daug draugų psichologų/psichoteraupeutų ir jie asmeniniuose pokalbiuose, tai pripažįsta. Taip pat mano aplinkoje yra labai daug drabužius individualiai kuriančių dizainerių, kurie teigia, kad būtent taip ir yra. Nuo savęs galiu pridėti, kad tai yra itin akivaizdu, kai susieji su žmogaus prigimtimi. Tuomet pasimato vieni ir kiti klystkeliai, kurie neduoda žmogui harmonijos metų metus ir stabdo jo vertės kėlimą. Ir šios klaidos stabdo tol, kol nepradedi į jas atsižvelgti bei jų paisyti.

REKLAMA

Gyvename logotipų eroje

Dabar itin sudėtinga išsirinkti drabužį, nes mados pramonė ne tik, kad nori aprengti visus vienodai, bet eliminuojant žinias apie drabužio kuriamą jūsų vidinį mikro klimatą ir pojūtį, kurį duoda skirtingų sudėčių drabužiai. Kai, dauguma atvejų, šios žinios yra ignoruojamos ir neformuojamos, tai drabužiai ne tik, kad vizualiai vienodi, bet ir ypatingai didelė dauguma jų yra ir vienodos sudėties. Ko anksčiau, prieš 20-30 metų, dar nebuvo, dabar yra.

Dažnai brangūs prekių ženklai leidžia sau žemos klasės audinius naudoti savo kuriamuose drabužiuose, pateikdami tik vizualumo išskirtinumą ir uždedant logotipą per visą kūną. Būtent todėl dabar gyvename logotipu eroje, kai logotipas išorėje yra karalius. Tik, žinoma, ne visose aplinkose. Kaip ir minėjau, drabužių pramonė bando paveikti žmonių pasirinkimus. Drabužių pramonė, pasitelkiant mada, eina pigiausiu keliu. Su mažiausiais kaštais bandoma išgauti maksimalią naudą sau, o žmogus juk vistiek po trijų mėnesių turės keisti drabužius. Sekančiais metais daroma, kad jų nusipirkti drabužiai išeitų iš mados ir tektų pirkti naujus.

Kam naudinga būti madingu

Mados ekspertams, stilistams, mados pramonėje dirbantiems žmonėms naudinga būti madingiems drabužiais, bet ne jums. Jiems tikrai apsimoka kiekvienais metais formuoti jums naują garderobą, neatsižvelgiant į jūsų tikslus, nuotaiką, statusą, o tiesiog įvedant laikinas taisykles, kurios galioja tą mėnesį ar tuos metus. Sumalant visus į vieną mėsmalę ir padarius  madingais vienodais kotletais. Tai itin apsimoka jų verslui ir visiškai neapsimoka jums. Tai tarsi žaidimas, kurį, kaip ir kiekvieną žaidimą geriausia žaisti būnant paaugliu. Ir itin svarbu prisiminti, kad dabar jau nuo mados įtakos mes niekur nepabėgsime, nes didžioji dauguma drabužių, šiai dienai, atsiranda jos padiktuoti. Todėl labai svarbu žinoti ir nepamiršti savo tikslų, savo kasdienių kalbų, pašnekesių bei pašnekovų. O visa tai žinant, prie savo minčių ir kalbos priderinti drabužius. 

REKLAMA

Su metais mes visi keičiamės, tai turėtų matytis ir drabužiuose. Ir, aišku, vien tik vadovautis griežtom taisyklėm būtų ganėtinai nuobodu, todėl pakvailioti pasirenkant madą nėra taip baisu. Todėl turiu būti traktuojama labiau kaip šėlionė nei pagrindas. Nebent jūs esate mados dizaineris ir jums apsimoka diktuoti madas. 

Nebūk masuotė, bet derėk prie aplinkos, kurioje esi

Kaip ankstesniame tekste rašiau, kad visi kažkur nepritampame. Vienas iš to veiksnių – drabužiai. Ar kada teko pakliūti į situaciją, kai drabužiais nepritampate prie tos vietos, kurioje norite būti? ,,Su kuo susidėsi, tuo ir patapsi”, – sako mūsų senoliai. O aš sakau – ,,Su kuo susidėsi, gali dar ilgai ir nepritapti, jeigu nepersirengsi”. Lygiai tą patį sako mokslininkai, kurie yra atradę veidrodinius neuronus. 

Tu gali ilgai nepritapti, jeigu nepersirengsi. Arba pritapsi pigiau, ne visa savo verte, jeigu nepaisysi aplinkos, į kurią nori patekti, taisyklių. Kiekvienoje aplinkoje yra vyraujančios taisyklės ir matoma kalba yra neatsiejami. Žmonės nepasakys ką jūs darote blogai, tiesiog sakys, kad jūs ,,kažkoks ne toks”, ,,nepatikimas”, ,,kitoks” ir, klausimas, kam jums tai? Pigiausias būdas pasiekti savo tikslus –  suderinti balso kalbą su rūbų kalba. Kuomet drabužiai yra pritaikyti prie jūsų profesinio žodyno, laisvalaikio žodyno. Neįmanoma įsivaizduoti žmogaus, kuris matytų savo laisvalaikį su griežtu kostiumu. Tikėtina, kad jis su juo atsipalaiduos žymiai sunkiau toje vietoje, kur visi nešioja laisvalaikio marškinėlius. Su juo bus sunku bendrauti, nes visi matys, kad jis neatsipalaidavęs. 

Jeigu laisvalaikiu nešiojate griežtą aprangą, nenustebkite, kad jūsų aplinkiniai į jus žiūri kreivai. Taip, galbūt jūs geras vidumi, bet tuo pačiu esate keistas, jei nemokate savęs pateikti. Sunkiausia pateikti tiems, kurie nemoka savo minčių pateikti tinkamais žodžiais bei apranga. Jiems savo sėkmę pamatyti yra itin sudėtinga. Nebent turi savo vadybininką, kuris jį tinkamai parduoda. Tai įmanoma komandoje, kur į visas sudedamąsias yra atsižvelgta. Kažkada rašysiu apie super komandų formavimą. O dabar jau galite eiti persirengti, jei po darbo vis dar sėdite su ofiso kostiumėliu.


Rašyti komentarą...
J
Jonas
2021-10-12 16:05:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
Laisvalaikio metu su kostiumu nesėžiu. Kyla subtilesni aprangos pritaikymo klausimai. Pvz. laisvalaikio leidimo būdai yra įvairūs ir apranga turi būti įvairi. Tuos niuansus kartais sunkiau įžvelgti, kyla pavojus nepataikyti ir kaip sakot nepritapti. Čia man atrodo pagrindinis akcentas turėtu būti, kai reikia aprangą prisiderinti sau. Atskirti poilsį nuo ofiso darbo ne taip ir sunku.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų