Lietuva gali sutikti su nuolaidomis Rusijai gabenant krovinius geležinkeliu, tačiau vienašališkai, tik Kaliningrado srities naudai to nedarys.
Lietuvos ir Rusijos transporto ministerijų atstovai tarėsi Palangoje, kaip didinti krovinių srautą į Klaipėdą ir Kaliningradą, penktadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
"Esmė ta, kad, kritus Rusijos rublio kursui, vežėjams labiau apsimoka krovinius vežti į Sankt Peterburgą, Rygą", - teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Anot jo, derybose daugiausia dėmesio ir skirta Kaliningradui, nes ir Klaipėdos padėtis nėra tokia tragiška, o Latvijos uostai, pasak A. Štaro, krovinių nuosmukio beveik visai nepajuto.
Per pirmą ketvirtį šiemet krovinių gabenimas geležinkeliais į Kaliningrado sritį smuko 50 proc.
Daugiausia kaltės dėl to tenka ekonomikos sunkmečiui, tačiau neabejojama, kad prie kritimo prisideda ir nuo šių metų pradžios Rusijos ir Baltarusijos padidinti geležinkelio tarifai.
Nepaisydama to, kad pernai gruodį Tarpvyriausybinės komisijos buvo susitarta nedidinti geležinkelio tarifų Klaipėdos ir Kaliningrado uostų kryptimis, Rusija importo-eksporto vežimo tarifus pabrangino 5 proc., o tranzitinių gabenimų - 8,8 proc.
Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai"susitarimo laikosi ir taiko pernykščius tarifus. Baltarusija juos padidino 8-10 proc.
Tačiau Rusija pageidauja "Lietuvos geležinkelių" nuolaidų kai kurioms krovinių grupėms. Norima mažesnių įkainių trąšoms, ferolydiniams, kuriuos krauna ir Klaipėdos uostas. Uosto krovos bendrovių teigimu, jei šių krovinių gabenimas į Kaliningradą atpigs, gali būti suduotas smūgis Klaipėdos uostui.
"Rusijos prašymą tenkinsime tiek, kiek bus naudinga mums, nebus nuolaidų mūsų sąskaita. Nuolaidos galėtų būti taikomos tokiems kroviniams kaip sojos produktai, akmens anglys, mediena. Tikiuosi, kad susitarsime, o tai padės grąžinti krovinius į Kaliningradą ir kad "Lietuvos geležinkeliai" turėtų ką vežti", - tvirtina A. Štaras.
Anot jo, yra derinama nuolaidų schema, iki birželio ji bus pateikta "Lietuvos geležinkeliams" ir Baltarusijos geležinkeliams, jie turi įvertinti savo galimybes. Rusija mainais garantuoja krovinių kiekius, tai yra žada užtikrinti, kad šį pusmetį "Lietuvos geležinkeliai" papildomai veš apie 2 mln. tonų.
Tačiau nieko nežadama dėl Rusijos geležinkelio vidaus tarifų nuolaidų Lietuvos kryptimi gabenamiems kroviniams.