Valstybės kontrolė (VK) pažymi, kad pagal tikslinę paskirtį nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos, kurios paliekamos savivaldybėse, ne visuomet naudojamos valstybinėms funkcijoms vykdyti.
Įvertinusi, kaip naudojamos valstybės biudžeto lėšos, kurias gauna savivaldybės, VK pastebėjo, kad savivaldybėms paliekamų valstybės biudžeto lėšų perskirstymas sudaro prielaidas nerezultatyviam dalies lėšų panaudojimui.
„Šiuo metu kai kurioms valstybinėms funkcijoms vykdyti skirtos ir nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos bendroms savivaldybių biudžetų reikmėms finansuoti, pirmiausia - įsiskolinimams dengti. Auditorių nuomone, tai vertintina kaip negrąžintinos paramos suteikimas savivaldybių biudžetams. Socialinėms išmokoms skirtas ir nepanaudotas lėšas savivaldybės perskirsto socialiniam būstui įsigyti ir jį remontuoti, socialinėms paslaugoms pirkti ar kitai socialinei paramai, kurias turėtų finansuoti pačios savivaldybės“, - teigiama VK pranešime.
VK rekomendavo Vyriausybei svarstyti galimybę atsisakyti savivaldybių finansavimo nepanaudotomis valstybės biudžeto lėšomis.
Auditoriai taip pat atkreipė dėmesį į teigiamą tendenciją, kad pastaraisiais metais Vyriausybė vis didesniam valstybinių funkcijų skaičiui nustato privalomą nepanaudotų lėšų grąžinimą į valstybės biudžetą.
„Taip užtikrinamas valstybės biudžeto lėšų naudojimas pagal jų pirminę paskirtį ir sudaromos prielaidos tikslesniam valstybės biudžeto lėšų planavimui“, - teigia VK.
Auditoriai konstatavo, kad būtina tobulinti lėšų poreikio planavimo ir savivaldybių atskaitomybės už jų panaudojimą tvarkas.
Savivaldybėms perduotų valstybinių funkcijų vykdymui 2007 metais buvo skirta 465 mln. litų.
Valstybė dalį savo funkcijų perduoda savivaldybėms darbo, socialinės apsaugos, šeimos, visuomenės apsaugos, žemės ūkio ir kitose srityse.