Lietuvos kelininkai nuo šiol kompiuteriu seks, kiek per mėnesį dirbo jų turima technika, kiek darbo atliko, sunaudojo degalų, ir valdys jų darbą.
Tai daryti leis pradėjusi veikti kelininkų transporto kontrolės sistema, kuriai duomenys teikiami net palydoviniu ryšiu.
"Kas 1997 metais mums dar atrodė fantastika, šiandien tapo realybe, plačiai diegiama patirtimi. Dabar svarbiausius kelių priežiūros mechanizmus visuose Lietuvos kampeliuose kelininkai valdo palydovinėmis sistemomis", - pranešime spaudai sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Valstybės turto skyriaus vedėjas Juozas Kondrotas.
Pasak jo, vien Vilniaus regione sistema jau fiksuoja 80 kelių įmonėms priklausančių mechanizmų darbą. Planuojama, kad netolimoje ateityje elektroninės programos Vilniaus regione valdys apie 170 tokių mechanizmų.
Valstybės įmonė "Vilniaus regiono keliai" sudarė ir naują trišalę sutartį su Vilniaus bendrove "Teltonika" ir Kauno "Būtenta", pagal kurią elektroninėmis programomis bus siekiama dar labiau palengvinti kelininkų darbą.
Sistema taip pat leidžia stebėti, kiek kiekvienas mechanizmas nuo jo įsigijimo dienos dirbo valandų, kaip racionaliai panaudojo resursus, nurodo vidutinį judėjimo greitį, stovėjimo laiką, fiksuoja variklio apsukas, kitus parametrus.