„Moderniam šiuolaikiniam miestui būtina derinti ekologiją ir inovatyvumą su miestiečių poreikiais viešajam transportui. Labiausiai nudžiugino tai, kad ši transporto priemonė – kaip ir dabartinė Kauno miesto savivaldybė – yra skaidri“, - kalbėjo Kauno mero pavaduotojas Simonas Kairys.
Šis modifikuotas troleibusas – Klaipėdos įmonės „Vėjo projektai“ kūrinys. Įmonė pagamino pirmąjį troleibuso prototipą, kuris šiuo metu naudojamas kaip laboratorija ant ratų, skirta įvairiems testavimams ir bandymams prieš pradedant kurti serijinius modelius.
„Prieš gerus penkerius metus nusprendėm, jog galima sukurti tokį miesto troleibusą, kuriuo norėtų važiuoti net užkietėję automobilių mylėtojai. Pagalvojome, kad jis turėtų būti elektrinis ir permatomas. Mūsų tikslas yra padaryti visuomeninį transportą žymiai draugiškesniu žmonėms, miestui bei gamtai, – sakė „bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.
„Šio troleibuso valdymo sistema yra nauja ir originali, nes ji leidžia troleibusą valdyti kitais principais naudojant inovatyvias technologijas. Šiandien ryte jau išbandėme kontaktinį tinklą. Kaip ir tikėjomės, viskas puikiai veikia, bet mes ir toliau tęsime bandymus“, - teigė vienas iš troleibusų kūrėjų profesorius Rimantas Didžiokas.
Prototipas buvo pagamintas atnaujinus uždarajai akcinei bendrovei „Kauno autobusai“ priklausiusį 1982 m. gamybos, 32 metus eksploatuotą troleibusą „Škoda 14Tr“. Buvo sutvarkyta jo važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, jos valdymas, įdiegta ličio jonų baterijų sistema, transformuotas techninis ir interjero dizainas. Įdiegus naujas technologijas nuo skirstomojo elektros tinklo atsijungęs prototipas gali nuvažiuoti apie 80 kilometrų. Tai yra iš esmės naujas sprendimas, leidžiantis miestams eksploatuoti viešąjį transportą neinvestuojant į skirstomojo tinklo plėtrą.
Anot bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, daugelis Vakarų Europos šalių modernizuoja savo viešojo transporto sistemas, atsižvelgdamos į tokius kriterijus kaip jo ekonomiškumas, ekologiškumas ir patrauklumas.
„Mes irgi siekiame orientuotis į naujas technologijas ir ieškome patrauklių alternatyvų senajam transportui, – sakė įmonės vadovas. – O Lietuvos kūrėjai ir gamintojai sparčiai juda į priekį, todėl noriai prisidedame prie jų projektų“.
Kaune pristatomas prototipas turi visas būsimame „Dancer“ troleibuse naudojamas kompozitines kėbulo medžiagas, unikalias elektrinės pavaros, baterijos ir valdymo technologijas. Jis bus konstruojamas naujovišku moduliniu principu, t. y., eismo įvykio ar gedimo atveju bus lengvai keičiamas reikiamas modulis ir gedimai šalinami nestabdant eismo. Pirmaisiais metais planuojama pagaminti 20 „Dancer“ autobusų, skirtų Lietuvos rinkai. Vėliau tikimasi gaminti 1000 autobusų per metus. Permatomas autobusas riedės Kauno gatvėmis birželio 17–19 dienomis, jis bus testuojamas įvairiuose miesto viešojo transporto maršrutuose.