• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Maždaug pusė Lietuvos gyventojų sako kalėdinėms dovanoms iš anksto netaupantys ir jomis paprastai pasirūpinantys paskutinę minutę. Populiariausios vietos dovanų paieškai išlieka tos pačios: prekybos centrai, smulkiųjų verslininkų parduotuvės, turgūs bei mugės. Tačiau kaip rodo „Swedbank“ Finansų instituto šiemet atliktas tyrimas, kalėdinių dovanų pirkimo įpročius pradeda keisti Lietuvoje populiarėjanti e. prekyba. Kalėdines dovanas internetu šiemet planuoja įsigyti kas penktas šalies gyventojas.

40

Maždaug pusė Lietuvos gyventojų sako kalėdinėms dovanoms iš anksto netaupantys ir jomis paprastai pasirūpinantys paskutinę minutę. Populiariausios vietos dovanų paieškai išlieka tos pačios: prekybos centrai, smulkiųjų verslininkų parduotuvės, turgūs bei mugės. Tačiau kaip rodo „Swedbank“ Finansų instituto šiemet atliktas tyrimas, kalėdinių dovanų pirkimo įpročius pradeda keisti Lietuvoje populiarėjanti e. prekyba. Kalėdines dovanas internetu šiemet planuoja įsigyti kas penktas šalies gyventojas.

REKLAMA

Pasak „Swedbank“ Finansų instituto Lietuvoje vadovės Odetos Bložienės, perkančiųjų dovanas internetu pastaruoju metu pastebimai padaugėjo. Pernai tokiu būdu dovanas didžiajai metų šventei ketino įsigyti 16 proc. šalies gyventojų, šiemet jau 21 procentas.

„Tai ypač patogus apsipirkimo būdas, nes paprasta palyginti kainas ir išsirinkti tinkamiausią prekę. Be to, pirkimas interneto parduotuvėse leidžia sutaupyti laiko ir išvengti spūsčių, kurios fizinėse prekybos vietose prieššventiniu metu yra neišvengiamos.

REKLAMA
REKLAMA

Labai tikėtina, kad jau kitąmet interneto parduotuvės pateks į populiariausių dovanų pirkimo vietų Lietuvoje trejetuką, iš jo išstumdamos turgus ir muges“, – komentuoja „Swedbank“ Finansų instituto Lietuvoje vadovė. 

REKLAMA

Internetinės parduotuvės "pigu.lt" ir "varlė.lt" teigia, kad jaučia pirkėjų suaktyvėjimą prieš šventiniu laikotarpiu 

Varlė.lt: „Vyresni žmonės pradėjo pirkti internetu“

Varlė.lt internetinės parduotuvės komercijos vadovas Marius Butauskas sako, kad prieš Kalėdas jaučia pirkėjų aktyvėjimą. „Dvi prieš šventinės savaitės yra labai aktyvios, klientų srautai išauga 2-3 kartus. Klientų srautas didėti pradėjo lapkričio viduryje ir dabar yra 2,5 kartus didesnis, nei paprastai“.

REKLAMA
REKLAMA

Mariaus Butausko teigimu, daugiausiai pirkėjai išleidžia iki 150 eurų, ir artimiesiems perka smulkią buitinę techniką, žaislus, laikrodžius kvepalus. „Telefonas vis dar išlieka Top kalėdine dovana, tačiau sumažėjo planšečių fotoaparatų pardavimai.

Vyrams dažniausiai perkamos barzdaskutės, telefonai, kompiuterinės pelės ir klaviatūros, veiksmo kameros, išmanieji laikrodžiai, dronai, suktuvai-gręžtuvai, kvepalai. Moterims - plaukų priežiūros priemonės, išmaniosios apyrankės, telefonai, kvepalai, el. knygų skaityklės, virtuviniai kombainai, plakikliai, epiliatoriai. Vaikams: LEGO, interaktyvūs žaislai, dronai, Virtualios realybės akiniai, planšetiniai kompiuteriai.", - sako Marius Butauskas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas apie ryškėjančias ir aiškėjančias pirkėjų tendencijas ir apsipirkimo įpročių pokytį, Marius Butauskas atskleidžia, kad pastebi, jog internetu pradėjo pirkti ir vyresni žmonės.

„Bendra metų tendencija, kad žmonės renkasi kokybiškesnius brangesnius daiktus. Daug daugiau pas mus perka kvepalų, žaislų, rūbų. Pirkėjais dažniau naudojasi savo privilegija perkant internetu, gražinti prekes per 14dienų, drąsiau perka, taip pat jaučiame, kad ir vyresni žmonės pradėjo pirkti internetu", - sako internetiėns parduotuvės "varlė.lt" atstovas. 

REKLAMA

Pigu.lt: "dažniau perka ir daugiau išleidžia"

"Pigu.lt" rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė sako, kad suaktyvėjimą jaučia jau nuo spalio mėnesio. "Užsakymų pateikiama beveik 3 kartus daugiau nei įprastai. Populiariausiomis galėtume įvardinti šias prekes: kvepalai, kosmetika ir žaislai. Šiuo laikotarpiu gausiau perkama smulkioji buitinė technika: plaukų džiovintuvai, plaukų formavimo, tiesinimo prietaisai, barzdaskutės, epiliatoriai. Bei stambioji buitinė technika šaldytuvai, skalbimo mašinos, televizoriai. 

REKLAMA

Giedrė Vilkė taip apt apstebi pirkėjo apsipirkimo įpročių pasikeitimą. "Tiek pernai metais, tiek šiemet vyrauja labai panašios prekių grupės, tačiau žiūrint į konkrečias prekes – skirtumų yra. Praėjusiais metais daugelis tėvų ieškojo „Frozen“ lėlių, lėlių namų ir kitų animacinio filmuko žaislų, tuo tarpu šiamet populiarumo viršūnėje – interaktyvi lėlė Tauškutė.

Taip pat pastebime, kad klientai daugiau perka kapsulinių kavos aparatų, LED projektorių, virtualios realybės akinių. Klientai darosi vis aktyvesni – dažniau perka ir daugiau išleidžia. Spalio mėn. duomenimis, vidutiniškai per mėnesį mūsų klientas išleido beveik 100 Eur., tad prognozuojame, jog gruodį ši suma jau viršys 100 Eur", - sako "Pigu.lt" rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Swedbank" atlikta apklausa taip pat parodė, kad kad geriausia dovana Lietuvos gyventojams yra pinigai arba dovanų čekiai, taip pat kosmetika ir kvepalai. Po šventine eglute rasta viena iš šių dovanų pradžiugintų maždaug kas penktą  šalies gyventoją. Antroje vietoje pagal paminėjimo dažnumą atsidūrė bilietas į renginį, trečioje – knyga. 

Šiemet Lietuvos gyventojai visoms kalėdinėms dovanoms išleis daugiau pinigų nei praėjusiais metais. Didžioji dalis, daugiau nei 50 proc. apklaustųjų, visoms dovanoms ir sveikinimams iš viso skirs nuo 31 iki 100 eurų.

Dar 21 proc. apklaustųjų tam ketina skirti daugiau nei 100 eurų (pernai – 19 proc.). Iki 30 eurų visoms dovanoms planuoja išleisti 13 proc. apklausos dalyvių (pernai – 20 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų