Įstatymo pataisa motyvuojama tuo, kad Lietuvos Konstitucija užtikrina privataus gyvenimo neliečiamumą, tačiau pagal kitus įstatymus abi valstybės vadovės negali atsisakyti apsaugos net ir privačiu laiku, kai nevykdo jokių pareigų.
Kaip rašoma aiškinamajame rašte, gali būti, kad Vadovybės apsaugos įstatymas, kuris tarsi ir nustato saugomo asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, bet nesukuria jokių realių galimybių šia teise pasinaudoti, nes apsauga vykdoma 24 valandas per parą, prieštarauja Konstitucinio Teismo išaiškinimams dėl privataus gyvenimo.
Jeigu Seimas pritartų abiejų politikių pasiūlytiems pakeitimams, tai jos galėtų būti saugomos tik užsienio vizitų, oficialių susitikimų metu ir kai tiesiogiai vykdo funkcijas, o jeigu kyla grėsmė jų saugumui, galėtų būti saugomos ir kitu laiku. Tačiau jų gyvenamoji vieta būtų saugoma nuolatos, tai yra netgi ir tada, jeigu pats asmuo nėra saugomas.
Tačiau Lietuvos prezidentas pagal šį teisės aktą vis tiek būtų saugomas 24 valandas per parą, kaip ir dabar, nes to reikalauja jo ypatingas konstitucinis statusas.
Siūloma, kad pataisos įsigaliotų nuo šių metų rugsėjo pradžios.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2021 m. rugpjūčio 31 d. priimta šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.