Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Labai taiklus autoriaus komentaras. Panasu, kad diskusija tik dabar pradeda apciuopti esminius reformos uzdavinius.
"O gal": "Ar gerai paruošti ir motyvuoti ateina iš vidurinės?"
Toks klausimas keltinas visais laikais, visose visuomenėse ir bet kurioje aukštojoje mokykloje. Bėda ta, kad "reformatoriai" nemato ir nenori matyti bėdų visumos. Ką padarė mokomųjų dalykų profiliavimas vidurinėse mokyklose? Buvo įvesti mokymosi lygiai, mokykliniai ir valstybiniai egzaminai. Matyt norėta motyvuotus atskirti nuo "nelabai" ir suteikti jiems galimybę giliau mokytis pasirinktą dalyką. O kaip išėjo iš tikrųjų? Vidaus ir kitokie auditoriai (viduje auditoriai - tie patys mokytojai) skersai-išilgai vaikštinėja po ugdymo procesą, o mokinių žinių lygis visumoje smunka. Nacionalinis egzaminų centras rado saliamonišką išeitį - egzamino vertinimą nuleido apskritims! Čia tik detalė. Liko tik keli mėnesiai, o aukštosios mokyklos dar nežino, kas jų pačių laukia. Nepavydžiu abiturientams. Protesto balsą ir jie turi pakelti. Kaip jaustis tėvams, pergyvenantiems dėl savo vaikų. Nuo Kubiliaus užstrigusios plokštelės "Neklysta tas, kas nedirba" darosi nejauku. Genialus Erlickas, siūlantis klystantiems nedirbti.
Iš kitos pusės - kas dirba mokyklose? Pagarba pensininkams mokytojams, bet gamta daro savo. Jaunus žmones švietimo sistemoje suskaičiuosi nesunkiai. Šalaševičiūtė su savo mokinių teisėmis pamiršo jų pareigas. Kuris jaunas žmogus nori murdytis audituose ir panašiuose popieriuose už neadekvatų atlyginimą? Kodėl visi ar bent dauguma pirmakursių turėtų būti motyvuoti? Juk vidurinė mokykla nėra visagalė. Visagalis yra pats gyvenimas: vaikai mato, kas darosi seime, vyriausybėje, kaip ciniškai mindomi įstatymai, kaip diplomuotas (ne tik diplomu) žmogus eina į darbo biržą, kaip mitingo metu šaudoma į žmones...
Toks klausimas keltinas visais laikais, visose visuomenėse ir bet kurioje aukštojoje mokykloje. Bėda ta, kad "reformatoriai" nemato ir nenori matyti bėdų visumos. Ką padarė mokomųjų dalykų profiliavimas vidurinėse mokyklose? Buvo įvesti mokymosi lygiai, mokykliniai ir valstybiniai egzaminai. Matyt norėta motyvuotus atskirti nuo "nelabai" ir suteikti jiems galimybę giliau mokytis pasirinktą dalyką. O kaip išėjo iš tikrųjų? Vidaus ir kitokie auditoriai (viduje auditoriai - tie patys mokytojai) skersai-išilgai vaikštinėja po ugdymo procesą, o mokinių žinių lygis visumoje smunka. Nacionalinis egzaminų centras rado saliamonišką išeitį - egzamino vertinimą nuleido apskritims! Čia tik detalė. Liko tik keli mėnesiai, o aukštosios mokyklos dar nežino, kas jų pačių laukia. Nepavydžiu abiturientams. Protesto balsą ir jie turi pakelti. Kaip jaustis tėvams, pergyvenantiems dėl savo vaikų. Nuo Kubiliaus užstrigusios plokštelės "Neklysta tas, kas nedirba" darosi nejauku. Genialus Erlickas, siūlantis klystantiems nedirbti.
Iš kitos pusės - kas dirba mokyklose? Pagarba pensininkams mokytojams, bet gamta daro savo. Jaunus žmones švietimo sistemoje suskaičiuosi nesunkiai. Šalaševičiūtė su savo mokinių teisėmis pamiršo jų pareigas. Kuris jaunas žmogus nori murdytis audituose ir panašiuose popieriuose už neadekvatų atlyginimą? Kodėl visi ar bent dauguma pirmakursių turėtų būti motyvuoti? Juk vidurinė mokykla nėra visagalė. Visagalis yra pats gyvenimas: vaikai mato, kas darosi seime, vyriausybėje, kaip ciniškai mindomi įstatymai, kaip diplomuotas (ne tik diplomu) žmogus eina į darbo biržą, kaip mitingo metu šaudoma į žmones...
Joneliui ( rubikonininkui steponavičiuku
"Propagandistų – nuo ministro ir viceministrų iki ministerijos departamentų klerkų tikslas yra nuslėpti pagrindinį interesą – išplėsti kreditavimo rinką ir jos įkaitais paversti didelę dalį jaunimo. Kredito jungą tempiantis jaunimas daug paklusnesnis, apdairesnis, valdomesnis, kitaip tariant, parankesnis politinei korupcinei sistemai."
Kur Jūs šioje "reformoje" matote savo ar Rubavičiaus interesą? O kur nepritarimas "reformai" atitinka siaurus Rubavičiaus interesus?
Kur Jūs šioje "reformoje" matote savo ar Rubavičiaus interesą? O kur nepritarimas "reformai" atitinka siaurus Rubavičiaus interesus?
O kodėl gi vidutinis poetas ir neblogas publicistas Rubavičius taip kratosi reformos. O todėl kad turi šiltą vietelę institute ir šiokią tokią algelę, kurią "atidirba" sukurpdamas vieną kitą neva filosofinį straipsnį kartą per penkmetį. Jam, žinoma, tai tik papaildomos pajamos, bet vis vien gaila prarasti, jei prasidės konkurencija.
Manau, kad nelabai teisingas supratimas ir situacijos atvaizdavimas.
Gal ne vien bakalauro studijose visa problema?
Ar gerai paruošti ir motyvuoti ateina iš vidurinės?
Ar gerai paruošti ir motyvuoti ateina iš vidurinės?
Štai kodėl vien dėl Steponavičiaus verta neatmesti galimybės palikti Lukiškių aikštėje vieną esminį 19 a. atributą.
Blogiausia, kad universtetuose dar yra yra geru ir labai geru specialistu, bet studijuoti priimami beviltiskis zmones, kurie sovietmeciu eidavo dirbti, o ne aukstojo siekti. Bet universitetai priversti tokius ir toliau remti, cia uzburtas ratas, kuri sita reforma tik dar labiau uzveda
tikrai geras straipsnis
Labai teisingas straipsnis. Daug studentų moka už mokslą. Daugiau kaip dvidešimt metų dirbu universitete - tame tikrajame. Už mokslą moka neakivaizdinio skyriaus studentai, bet tarp jų nemažai nemokančių jokių užsienio kalbų, negalinčių skaityti studijų literatūros. Nemažai už mokslą mokančių studentų yra tokie beviltiški, kad net man, dėstytojai, jų pinigų ir universitete gaištamo laiko gaila. Nemažai valstybės finansuojamose vietose besimokančių studentų mokytis tingi, nesugeba, tad sesijos metu tiesiog šantažuoja dėstytojus, kad jiems parašytų aukštesnį pažymį. Mokyklos vis dažniau išleidžia nemokšas, negebančius savarankiškai studijuoti žmones, kuriems turi pateikti viską - paskaitų konspektus, skaidres, reikalingos literatūros sąrašus ir dar klaidas ištaisyti rašto darbuose (o jų - begalės). Vos tik jiems pasakai, kad turi kai kuriuos dalykus padaryti savarankiškai, išgirsti komentarą, kad jiems tik diplomo, o ne žinių reikia.
Matau kai kuriuos buvusius savo studentus nevėkšlas tokiose darbo vietose, kad plaukai šiaušiasi, pagalvojus, kaip jie ten dirbti gali.
Vidurinio ir aukštojo mokslo reformos paverčia mus beraščių ir bemokslių, lengvai valdomų pilkos masės atstovų sankaupa.
Matau kai kuriuos buvusius savo studentus nevėkšlas tokiose darbo vietose, kad plaukai šiaušiasi, pagalvojus, kaip jie ten dirbti gali.
Vidurinio ir aukštojo mokslo reformos paverčia mus beraščių ir bemokslių, lengvai valdomų pilkos masės atstovų sankaupa.
Aukštojo mokslo reforma – į koją su krize