Partizanai – miško broliai ir herojai ar šaltakraujai žudikai ir banditai? Tokį klausimą žiūrovai kelia pamatę naujausią Šarūno Barto filmą „Sutemose“, kuriame dalis žiūrovų įžvelgia menkinantį už Lietuvos laisvę kovojusių partizanų vaizdavimą. Tačiau naujienų portalo tv3.lt kalbintas istorikas tvirtina, kad režisierius sugebėjo realistiškai pavaizduoti sudėtingą istorijos laikotarpį.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“ (nuotr. kūrėjų)

Šarūno Barto filmas „Sutemose“ (nuotr. kūrėjų)

Po filmo pasirodymo įvairiose su Lietuvos istorija susijusiose feisbuko grupėse pasirodė „Sutemose“ kritikuojantys įrašai. Internautai piktinosi, kad Š. Bartas partizanus pavaizdavo kaip palūžusius, apskurusius, praradusius viltį. Kai kuriems žiūrovams užkliuvo, kad filme rodomi vidiniai partizanų ginčai, išdavystės, o, komentatorių nuomone, sovietiniai pareigūnai parodomi iš šviesesnės perspektyvos.

Dalį papiktino ir tai, kad Š. Barto filmas buvo finansuotas iš valstybės biudžeto. Lietuvos kino centro duomenimis, visas filmo biudžetas – 989 tūkst. eurų. Iš jų 650 tūkst. eurų skyrė Lietuvos kino centras.

Visi partizanai banditai?

Atsargos karininkas ir saugumo ekspertas Aurimas Navys naujienų portalui tv3.lt sakė, kad filmo meninė pusė, nors ir paliko slogų įspūdį, jos nekritikuosiantis, nes kiekvienas turi savitą skonį. Tačiau, pašnekovo teigimu, reikia kalbėti, kokią žinią neša Š. Barto filmas.

REKLAMA

„Mes suprantame, kad tas laikotarpis yra labai svarbus Lietuvai: ir istorine, ir auklėjamąja, ir edukacine prasme. <...> Šis filmas rodo, kad vyko pilietinis karas, kad labai blogai gyventi buvo, sunku. Tie patys partizanai parodomi kaip banditai“, – tvirtina A. Navys.

Pasak atsargos karininko, iš Š. Barto filmo galima susidaryti įspūdį, kad, jei ne sovietinė valdžia, visi lietuviai būtų „išsiskerdę“.

„Šiuo atveju matome, kad arba žūsta partizanai, arba tie, kurie su jais susiję. O visi enkavėdistai, visi stribai lieka gyvi, ilgai ir džiaugsmingai gyvena. Tas naratyvas kažkoks kreivas“, – teigia A. Navys.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Kritikuoja nematę

Istorikas Darius Indrišionis laikosi visai priešingos nuomonės – jo teigimu, Š. Bartas sugebėjo gana gerai parodyti partizanų kovą.

„Mano nuomone, jis pateikia pakankamai realistišką vaizdinį to laikmečio, partizaninio laikotarpio, lyginant su režisieriaus Andriaus Juzėno „Pelėdų kalnu“ ar Jono Vaitkaus filmu „Vienui vieni“. Mano manymu, Š. Barto filme „Sutemose“ partizanai atvaizduojami realistiškiau nei minėtuose filmuose“, – naujienų portalui tv3.lt sakė istorikas.

D. Indrišionis teigia, kad „Sutemose“ partizanų būrys vaizduojamas kaip pervargęs, skaldomas įvairių išdavysčių. Kai kuriose filmo scenose rodoma, kaip partizanai atima iš gyventojų turtą, nužudo valstietį, kurį partizanai apkaltina išdavyste arba karo lauko teismas, kurį miško broliai surengia vienam iš saviškių.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

„Tas visas vaizdavimas yra pakankamai neįprastas visam lietuviškam partizanų vaizdavimui. Neįprastumas ir kelia patį didžiausią žmonių susierzinimą, kad partizanai vaizduojami pavargę, patys žudantys saviškius, žiaurūs vietinių gyventojų atžvilgiu“, – tvirtino D. Indrišionis.

REKLAMA

Istoriko nuomone, piktinasi dažnai tie žmonės, kurie net nėra matę filmo ir nesiruošia jo žiūrėti. Tačiau kritikams, kurie sako, kad filmas niekina partizanus, D. Indrišionis pateikia kitokią nuomonę.

„Bendra filmo nuotaika yra ta, kad partizanai buvo žmonės, kurie kovojo už teisingą idėją ir laisvą Lietuvą“, – sakė istorikas.

Nėra herojiškų filmų?

Atsargos karininkas A. Navys sakė, kad partizaninio judėjimo pabaigoje buvo juntama neviltis tarp karių, nes partizanai apie dešimt metų praleido miškuose.

„Tai lemia ir psichologinę žmogaus būklę ir tai, kaip jis jaučiasi, kaip jis elgiasi. Sutinku, kad partizanų tarpe buvo ir tų, kurie darė nusikaltimus, kurie nusavindavo, pavogdavo. Vyko karas. Kare tokių dalykų pasitaiko“, – tvirtino A. Navys.

Tačiau pašnekovas pasipiktinęs, kad būtent filmas, finansuotas iš mokesčių mokėtojų pinigų, rodo tą neviltį, kai, A. Navio nuomone, trūksta juostų, rodančių partizanų herojiškumą, tai, kad partizanai buvo kariuomenė.

„Ką aš noriu pabrėžti, mes Lietuvoje neturime nė vieno, bent jau aš nežinau, filmo, parodančio šviesiąją, gerąją, kovinę, herojišką pusę. Nė vieno tokio filmo neturime. Jei mes turėtume kokius 50 filmų, kurie sakytų, kad partizanai buvo herojai, ir kituose filmuose sakytume, kad tarp jų buvo ir kitų, tai tvarkoje, tada aš suprantu, kad galbūt reikia atsverti“, – kalbėjo A. Navys.

Pašnekovas siūlė pažvelgti ir imti pavyzdį iš Holivudo ir kaip pavyzdį pateikė Melo Gibsono režisuotą filmą apie škotų pasipriešinimą „Narsioji širdis“ (angl. „Braveheart“). A. Navio tvirtinimu, filme nerodoma, kad škotai buvo „nuvargę ar apiplyšę“.

REKLAMA

„Reikia daugiau šviečiamųjų, edukacinių filmų, kurie neštų žinią, kad taip, tai buvo sudėtingas laikotarpis, bet jeigu ne partizanai, jei ne jų rėmėjai, mes neturėtume to, ką dabar turime. Mes neturėtume laisvos Lietuvos. Mes neturėtume geresnių sąlygų Lietuvoje, kalbant apie rusakalbių gyventojų padėtį, lyginant su Latvija ar Estija“, – sakė A. Navys.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Atsargos karininko nuomone, filmo kūrėjai galėjo pasikonsultuoti ir su profesionaliais kariškiais, ypač dėl to, kad filmas finansuotas iš valstybės pinigų. Filme rodoma, kad partizanai gyveno palapinėse. A. Navio teigimu, nors pačioje pasipriešinimo pradžioje kovotojai ir rinkosi tokį gyvenimo būdą, greitai jo atsisakė ir apsistojo bunkeriuose.

„Ką aš matau dabar tame filme, kaip buvęs karininkas, tai, atsiprašant, nesąmonė“, – kalbėjo pašnekovas.

Yra kūrinių apie partizanus-herojus

D. Indrišionis nesutinka, kad lietuviai nėra sukūrę filmų, šlovinančių partizanus.

„Manyčiau, kad mano minėtas „Pelėdų kalnas“ ar „Vienui vieni“ yra tie filmai, kur partizanai vaizduojami pakankamai teigiamai, beveik be kažkokių neigiamų atspalvių. Galima sakyti, kad jie rodomi gana vienpusiškai, kad partizanas yra neklystantys herojų vaizdinys“, – kalbėjo istorikas.

Jo teigimu, partizanus vien teigiamai rodė ir prieš kelerius metus rodytas televizijos „Laisvės kaina. Partizanai“.

„Jis prisidėjo prie tokio išskirtinai teigiamo partizanų vaizdavimo, be kitokių atspalvių ar neigiamų pusių“, – tvirtino D. Indrišionis.

REKLAMA

Keista, jei Kremlius nepasinaudos

Š. Barto „Sutemose“ besipiktinančių gretose netrūko nuogąstavimų, kad šiuo filmu informaciniame kare gali pasinaudoti ir Kremliaus propagandistai. A. Navys teigė, kad bus keista, jei Rusija nepanaudos šio filmo savo propagandinėje kampanijoje.

„Gali būti sakoma, kad patys lietuviai finansuoja filmą, kuris rodo, kad išties vyko pilietinis karas. O jie tai sakė dar praėjusio amžiaus viduryje ir pabaigoje. Tai čia senas Kremliaus naratyvas“, – sakė A. Navys.

„Ar tai yra Kremliaus propagandos dalis? Aš nemanyčiau. Manau, kad nepaisant visko, partizanų kova filme pavaizduota kaip teisingas dalykas, kad tai žmonės, kurie kovojo už laisvą ir nepriklausomą Lietuvą, tačiau jų žiaurioje kovoje pasitaikė klaidų ir klystkelių“, – galimybę Kremliui panaudoti Š. Barto filmą propagandiniais tikslais atmetė istorikas D. Indrišionis.

Š. Barto režisuotas filmas „Sutemose“ šiuo metu rodomas Lietuvos kino teatruose.

vERONIKA
2019-12-06 21:46:58
REIKEJO PAGYVENTI TADA IR PAMATYTI SAVO AKIMIS KAS TADA BUVO, .kODEL VISKA NORIMA PARODYTI KITAIPO?, TEISINGAI PARODYTA IR VIENA KARTA PAKAKTŲ PIEŠTI RUŽAVON SPALVOM. DAŽNIAUSIAI APIE TĄ LAIKOTARPĮ KALBA JAUNU ŽMONES,, KURIE NETURI APIE TĄ LAIKOTARPĮ JOKIO SUPRATIMO
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Juozas 2019-12-09 05:42:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Man76 metai aš juos mačiau kelis kartus , bet negaliu pasakyti apie juos gero žodžio.   ATSAKYTI
jonas 2019-12-08 20:41:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Man 85 metai. Savo akimis maciau pokari. Filmas parodo toki, koks jis buvo.    ATSAKYTI
Senis 2019-12-11 09:13:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Nieko tu piemenį nematei  
Ojo 2019-12-08 17:55:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Aisku kad jie banditai vagys ir zudikai, is musu daugiavaikes seimos nakti pavoge vienintele karve, tai kas jie   ATSAKYTI
rimas 2019-12-09 19:35:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-14
tu dar islikes stribas...  
antanas 2019-12-08 12:43:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Pritariu atsargos karininkui ir saugumo ekspertui Aurimui Naviui, kad reikia kalbėti, kokią žinią neša Š. Barto filmas.
   ATSAKYTI
Jonas 2019-12-08 20:43:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Teisinga   
Petras 2019-12-09 11:55:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Kur šis,, ekspertas'' kariavo į o, na o istoriją žino iš į save panašių patriotų  
justinas1 2019-12-08 11:28:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Jei išdavikus ir naikino,tai nereiškia,kad partizanai buvo "banditai". O Lietuvėlė ir dabar pilna parsidavėlių,o ką kalbėti apie pokario laikotarpį...   ATSAKYTI
andrius 2019-12-08 10:56:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
pasiilgote propagandistiniu filmu,norit ,kad viskas grazu butu,kaip sovietiniuose karo kinuose?   ATSAKYTI
Julija 2019-12-08 10:40:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Girdejau ne viena pasakojima is tevu apie tuos banditus.kodel zmones ju bijojo, jei jie ttokie sventi buvo?   ATSAKYTI
antanas 2019-12-08 12:49:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-13
Pan. Julija apsimeta, primesdama nuomonę, kad rusiškieji banditai ir NKVD buvo angelai.
Julijai reikėtė pradėti atgaminti skleroze nuo pačių pirmųjų rusiškųjų banditų žiauriausių žudynių Rainiuose ir dar eilę panašių.  
fuzzy 2019-12-09 18:15:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Julija, jei tavo tevas buvo komunistuojantis pijokelis, tai tokia nuomone tau ir perdave.  
kaubojus 2019-12-08 10:33:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-17
Dar vienas "realistas" siekiantis sumenkinti mūsų partizanus... Aišku ir ežiui, kad ten buvo ir nusivylimo ir išdavysčių, tačiau tai nesumenkina kovos už laisvę... Reikėtų palaikyti tokius bartus bent vieną žiemą miške bunkeryje po žeme- gal kitaip užgiedotų.... Keisti ir snarglėti tie mūsų "meninykai"; Panevėžio teatras stato kažkokias pjeses pagal KGB scenarijus; visokie vėlyviai kuria visokį mėšlą; bartai rodo "realizmą", kuris menkina mus pačius....matyt meistriškumo ar talento trūksta????   ATSAKYTI
rimas 2019-12-09 19:54:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
gal butu drasus susukti filma kaip zydrusiai karo baigtyje siaube PABALTIJI,RYTPRUSIUS,VOKIETIJA...pirmyn bartiskos kiaules ,medziagos uzteks dar simtmeciui...dauziamieji buriai ,vadovaujami zydiskiems politrukams saude ir saviems i nugara....  
Emma22 2019-12-08 10:06:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Nоrite susіrasti mеrginą viеnai nаkčiai? Svеiki аtvykę - w­ww.lad­y4.fu­n   ATSAKYTI
aciu 2019-12-09 18:18:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nenorime  
Menko kino vartotojas 2019-12-08 01:59:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-18
Prieš dalindami biudžeto pinigus kino eksperimentams pirmiausia pažiūrėkite į suvargusį, depresuotą menininko veidą. Ar galima su tokiu apsirūkiusiu veidu mylėti savo kraštą, istoriją, sukurti kažką šviesaus, būti idėjinio kino avangarde, kurti optimistinę edukacinę vertę, galų gale karo atveju apginti savo Tėvynę?    ATSAKYTI
Lietuviai 2019-12-08 00:16:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
-22
Ta vatnika Barta tuojau patraukti baudziamon atsakomybai filma uzdraust visas kopijas likviduoti kur buvo musu cenzura? Ir apla ai filma is pat pradziu turejo perziureti speciali komisija ar jis atitinka musu vertybes turejo parodyti kad kovotojai buvo ir gejai   ATSAKYTI
Petras 2019-12-09 11:57:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Pan tada iršaudė  
Lietuvis 2019-12-08 00:09:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Visokiu tiesumums nerreikia turejo parodyti herojus patriotus graziai saudancius rusus ir stribus   ATSAKYTI
Grigorij 2019-12-07 22:37:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Keikiant "partizanus", nepamirskit, kad pagal LR BK jie laikomi "Didvyriais", tai nekviestionuojama, to neigimas veda prie baudziamosios atsakomybes. Pavyzdys - V.Titovo parodomasis nubaudimas. Sveikinu, brolyciai, su iskovota landzbergine laisve bei "demokratija"! O dabar apie siuolaikinius "Didvyrius" (ar banditus?).

Veteranai ir Rusijos ambasada paprašė išsaugoti paminklą ir pabrėžė, kad jis įtrauktas į kultūros paveldo sąrašą

VILNIUS, gruodžio 6 — Sputnik. Paminklas buvo centrinėje Šiauliu miesto dalyje, kur, pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, buvo perlaidota daugiau nei 50 kareivių, dalyvavusių kovoje su naciais, praneša TASS.

Anksčiau vietos valdžia nusprendė rekonstruoti Prisikėlimo aikštę, kurioje stovėjo obeliskas, tačiau memorialo likimas ilgą laiką buvo neaiškus.

Antihitlerinės koalicijos pusėje kovojusios respublikinės Antrojo pasaulinio karo veteranų organizacijos pirmininkas Julius Deksnys teigė, kad Lietuvoje ir toliau laikomasi sovietų kareivių, dalyvavusių Lietuvos išlaisvinime, atminimo naikinimo kurso. Jo nuomone, "barbarizmo aktas, susijęs su paminklu Šiauliuose", tai patvirtina.

Deksnys pridūrė, kad Lietuvos valdžia visur taiko tokią praktiką. Jų veiksmus jis laiko nusikalstamais.

Pasak jo, kitaip vandalizmas kultūros paveldo objektų atžvilgiu negali būti vadinamas.

"Mes protestuojame, tačiau mūsų nuomonės nepaisoma — nei televizija, nei radijas, nei lietuviški laikraščiai mums nesuteikia platformos", — cituoja veteranų organizacijos pirmininko žodžius TASS.

Veteranų organizacija ir Rusijos ambasados ​​atstovai Lietuvoje priešinosi obelisko griovimui. Jie prašė valdžios institucijų išsaugoti paminklą, tačiau į jų argumentus nebuvo atsižvelgta.

RF deputatas palygino Baltijos šalis su barbarais už bandymus iškreipti istoriją

Žmogaus teisių gynėjai priminė, kad obeliskas yra įtrauktas į kultūros paveldo sąrašą. Šiaulių savivaldybės teigimu, tariamai į sąrašą įtrauktos tik kapinės, bet ne pats obeliskas. Pagal jų planus, po rekonstrukcijos aikštėje liks tik atminimo plokštė su užrašu.

Lietuva aktyviai kovoja su sovietine praeitimi, ypač su paminklais sovietų kariams. Periodiškai žiniasklaidoje pasirodo pranešimų apie tam tikrų memorialų, kurių kai kurie buvo nugriauti prieštaraujant visuomenės nuomonei, demontavimą.

Anksčiau tarp Lietuvos karo istorijos asociacijos "Užmiršti kareiviai" ir Vilniaus vadovybės kilo ginčas dėl sostinės Antakalnio kapinėse pastatytų paminklų. Kultūros paveldo departamentas skyrė baudą asociacijai už galimą perlaidojimo tvarkos pažeidimą ir pareikalavo nugriauti paminklą ant sovietų karių kapo. Praėjusių metų rugsėjį teismas panaikino šį nurodymą.

Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova teigė, kad tokie veiksmai yra istorijos perrašymo kampanijos dalis.   ATSAKYTI
kaubojus 2019-12-08 10:36:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
-16
Ne tokiam valkatai čia komentuoti.... varyk į savo "rodiną" ir ten mokyk gyventi savo putinoidus....  
antanas 2019-12-08 12:58:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Tegul grigorij pirmiau išsipagirioja ir pamąsto rusijos moralines vertybes, kai lietuvių su "Misija Sibiras" neįleidžia atvykti į Sibirą patvarkyti nukankintų, badu ir ligų numarintų tremtinių lietuvių kapų. Tai aukščiausias rusijos ambasadoriaus ir jo klerkų nužmogėjimas.  
Grigorij 2019-12-08 14:17:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
antanas,
as - UZ tai, kad "Misija Sibiras" butu ileidziama i RU, nors tai yra propagandistine organizacija, auklejanti LR jaunimeli pries RU. Tegul padirba, sutvarko lietuviskus kapus. BET, tai LR atsisake leisti RU tvarkyti TSRS kariu kapus LR, dar ir pridaro visokiu lenteliu, kad ten palaidoti ne "isvaduotojai". Tai dabar esat priversti sriebti LR valdzios isvirta kose. Ir toliau rinkit i valdzia grybauskaites ir landsberginius!

O paminklu, obelisku zmonems, atidavusiems savo gyvybe, laisvinant Lietuva nuo Hitlerio naikinimas - nieksybe, zemiau grindlentes! Baltarusiai - TIKRI LDK palikuonys, bent jam didvyriskai priesinosi, o lietuviai - "murai ant kalno", pamokyti Pirciupyje ir Ablingoje, sedejo, kaip peles po sluota, maitinant jo armija, bei stropiai, 95% laisvinant LR nuo... Vytauto Didziojo priglaustu beginkliu zydu...  
Grigorij 2019-12-08 14:35:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
kaubojus,
tai tu esi niekinga emigravusi valkata, ir dar is savo preriju moki, kaip reikia gyventi! O as is gimtos Lietuveles, kuria "okupavau" vien per savo gimima, :))) niekur nesiruosiu begti, kaip ir isduoti savo Tevyne - TSRS! As tik noriu tokiems, kaip tu, "issilaisvinusiems", i akis ziureti, kai jums, pelnytai, pasidarys visai riesta. Siaip, be abejo, noreciau gero, kad susiprotetumet, atsipeiketumet, bet... tai, deja, neimanoma, kol nebusit sugrazinti prie suskeltos geldos, piktybiskai besikratydami Tiesos ir Sviesos.... Deja.  
kaubojus 2019-12-09 08:34:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
-10
Na , valkata sovietinė ir liks valkata- "tėvynė TSRS"...aiškus okupanto palikuonis....  
Grigorij 2019-12-09 10:35:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
kaubojus,
slepkis savo prerijose po lapais, "patriote"! Tik nereikia musu gasdinti! (c) :))) Siaip, LR emigrantus as labai uzjauciu, ypac tuos, kuriuos "nepriklausomybe" isvare is savo Tevynes, kurie nesurado budo cia isgyventi, ismaitinti savo seimos. O tokius, kam Tevyne ten, kur ju uzpakaliui silciau, tiesiog neapkenciu. Ir emigravusius is LR, ir is RU. As, skirtingai nuo taves, nei is savo Tevynes, nei is Gimtines nepabegau, neisdaviau, negrioviau nei TSRS, nei LTSR, gelbejant nieksus Landsbergi ir Aud.Butkeviciu, niekad nerinkau i LR valdzia jos arsiausiu grioveju-zudiku - landsberginiu ir liberastu. As turiu savo Tevyne, nors kol kas, laikinai, ji yra suskaldyta, ir nesu priesas nei vienai jos daliai. O tu nieko neturi. Jok, jok, kaubojau, dink is akiu...  
fuzzy 2019-12-09 18:37:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Gigorijau, čia požiūrio reikalas, ar sovietai buvo išvaduotojai, ar okupantai. Be abejo, kiekvienas pozicionuoja save vienoje ar kitoje pusėje priklausomai nuo to, kurioje pusėje jis/jo giminės buvo įvykio metu. Taip pat nereikia atmesti psichologinio faktoriaus, kad kiekvienas okupantas nejaukiai jaučiasi tokiu vadinamas ir ieško visokių formalių pasiaiškinimų, kad jis toks nebuvo. Bando versti kaltę "visokiems banditams" ir pan.
Man 48 metai, gyvenu DE ir išvažiavau tikrai ne todėl, kad puiku buvo namie. Bet aš nesieju savo tėvynės su dabartine ar buvusia valdžia (ką man davė ar nedavė - ateis laikas, bus galimybės ir aš Tėvynei duosiu ką galėsiu neprašydamas atgal nieko), man Tėvynė, tai vieta kur aš gimiau ir žmonės, lietuviai, kurie ten gyvena.
Mano seneliai, iš tėvo pusės, buvo mokytojai ir partizanų ryšininkai tuo pačiu, turėjo gal 5 kartus keisti mokyklas ir gyvenamą vietą, nes jau NKVD jau pradėdavo šniukštinėti, bet geri žmonės, lietuviai, laiku perspėdavo ir spėdavo pasiplauti. Mano senelio brolis buvo sušaudytas su sugautais partizanais, nors pats partizanu nebuvo. Negana to, gulintį vos gyvą tarp lavonų dar persmeigė durtuvu (dėl tikrumo). Visgi jis išgyveno. Spėk kokia mano nuomonė apie partizanus ir "išvaduotojus"?  
kaubojus 2019-12-09 22:09:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Malonu skaityti kaip siunta sovietinė atlieka grigorijus; sėdi Lietuvoje, ryja lietuvišką dešrą ir dergia partizanus. Na ko norėti iš okupanto išperos....  
Grigorij 2019-12-09 22:35:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
fuzzy,
tamstos nuomone apie "partizanus" nesunku atspeti. Bet, jei ivyko tragiska klaida, ir tamstos senelio brolis VISISKAI nebuvo susidejes su partizanais, tai as be galo dziaugiuosi, kad ivyko stebuklas, ir jis isgyveno!!! O kas del "okupacijos", itvirtintos LR BK, net burnos neausinsiu. Bent ten neparasyta, KAIP IR KADA TSRS LR uzpuole, okupavo, kaip narsiai "ant kalno murai" priesinosi. Matyt, Smetona, griebes LR aukso lagamina, vadovavo pasipriesinimui, ir zuvo, kaip Salvadoras Aljende. :))) Del LR prisijungimo prie TSRS is jos valdzios nei menkiausio pasiulymo nebuvo! Tai lietuviu isrinkta kairioji vyriausybe ne is atveztu, o is vietiniu, gerai zinomu lietuviu, nusprende parvezti Stalino Saule. Del dvieju priezasciu: svarbiausia, kad 1940, kai jau krito FRA, jokiu abejoniu, kad Hitleris puls LR, TSRS, nepaisant nepuolimo sutarciu, nebuvo. Taigi, prisijungimas prie TSRS reiske rimciausia apsauga nuo Hitlerio agresijos. Kita vertus, kairieji norejo kurti Teisinga Lietuva, o lietuviai ir 1920, ir 1940 nebuvo pribrende socializmui, nacionalizacijai, isbuozinimui. Be TSRS kairieji valdzios neislaikytu. O kad jie buvo nei per coli ne mazesni LR patriotai nei 1990 sajudieciai - akyvaizdu. Gal P.Cvirka, S.Neris, Paleckis, Gira norejo pavergti Lietuva??? Jokiu budu LR neatsidave, o pateko i brolisku respubliku seima, kas yra nepalyginamai brangiau uz laisve. "Partizanai" maste priesingai. Su TIKRU okupantu Hitleriu jie isvis nekovojo, besitikint is jo bent kruopelytes suvereniteto, uztai, pasinaudoje jo ginklais ir ekipiruote, nieko nevaromi per mobilizacija, patys sukilo pries savo, lietuviu nauja valdzia. Nes norejo sugrizti prie buvusios engejiskos santvarkos, sugrazinant buvusiu saviniku nacionalizuota turta, "sventaja" nuosavybe. Jei jie, is tikruju, kovotu uz "laisva Lietuva" - jie privalejo kovoti su naciu okupanais. O taip... jie ne su Raudonaja Armija kariavo, o zude tarybinius pareigunus, su visom seimom. Taip pat masiskai naikino beginklius "neteisingus" tautiecius, kurie, dazniausia per prievarta, buvo varomi i kolukius dirbti nacionalizuotose zemese. Nei vieno lietuvio nuo tremties neisgelbejo. Tamstos seneliai, jei patys nieko nezude, o buvo tik rysininkais, tai galejo nezinoti apie "partizanu" vykdoma masini "neteisingu" beginkliu tautieciu zudyma, dar ir palaiminta "partizanu" kunigeliu. "Stribai" buvo neisvengiamas atsakas "miskiniams". Idomu, kaip TSRS valdzia turejo reaguoti, pasielgti su ginkluotais savanoriais maistininkais? Gelyciu, saldainiuku turejo dalinti? Kaip SIANDIEN TSRS vietoje sureaguotu "Amerikonas", pasizymejes Irake, Afganistane, Libijoje, Sirijoje? Kaip zinia, jis nieko netremia, verciau masiskai subombarduoja, kaip Sirijos Rakoje, arba degina napalmu, defoliantais, kaip Vjetnamo dziunglese. Isdegintu ir miskus su bunkeriais. Na, LR BK laiko "partizanus" didvyriais - reiskia, taip ir yra. :))) O kad sioje ziaurioje kovoje ir is TSRS, "stribu" puses nebuvo sventuju - irgi faktas. Vis tik masiskai lieti krauja pradejo sukile "miskiniai".  
Grigorij 2019-12-09 22:41:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
kaubojus,
malonu, kad tau malonu. Tik is kur istraukei, kad as siuntu? :)))  
fuzzy 2019-12-10 23:20:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Net nežinau, ką tau Grigorijau ir atsakyti į tavo makalienę: tiesiog gaila tavęs, kad tavo galvoje tokia košė...   
Grigorij 2019-12-11 07:01:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
fuzzy,
verciau saves pasigailek, o ypac, savo seneliu, prisidejusiu prie masinio "neteisingu" tautieciu naikinimo. O-o-o, kaip nepavydziu ju karmai! Pirmas Dievo isakymas - NEZUDYK!!!  
fuzzy 2019-12-14 04:16:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Grigai rusiškas,

tiek čia "istorinių faktų" lieji, kad pats savo šitoj mišrainėj pajniojiesi. Dar ir karmą sugebėjai įpainioti ... tau tikrai gydytis reikia.
o jei apie masinį žudymą pakalbėti nori, tai tikrai ne lietuviai čia rekordus darė - prisimink savo tautų šviesulį Staliną. Čia tai genijus buvo šitam reikale - savo liaudies daugiau utilizavo, negu visi karai ir "išorės priešai". Matyt būsi jo kažkiek jo DNR paveldėjęs, toks pat bukas ir visai vertybėse susipainiojęs...  
XXL 2019-12-07 21:45:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
šiai dienai stipriausias sukurtas filmas apie partizanus yra 'Vienui vieni". Bartui iki jo toli toli   ATSAKYTI
Vyciukas 2019-12-07 18:40:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Nesistebėkime: nežinia kada kas nors sukurs kino filmą, parašys knygą apie tą laikmetį, kurį ir aš pergyvenau, jei kultūrai ir švietimui vadovaus tie, kurių šaknys sovietmečio aktyve, kurie dalina premijas ivaškevičiams, veja patriotines idėjas iš Lukiškių aikštės, imituodami pseudokonkursus etc.   ATSAKYTI
Kitas Bartas 2019-12-07 14:47:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-12
Ačiū š.Bartui, kad atskleidė kokios pūliuojančios skylės Lietuvos kino mene ir jo valstybiniame finansavime. Rusijai puldinėjant kaimynus, vykdant informacinį karą, mūsų visų sumokėtus mokesčius keli siauros srities kino menininkai (Lietuvos kino taryba) per daug nesigilindami skirsto kurti filmams jautriomis temomis, į kurias Putinas ir co yra nusitaikę. Tarp tų kino menininkų nėra, jiems net nepataria, jų nekonsultuoja, nei istorikai, nei valstybės stratcom‘o, nei atskirų temų (apie kurias bus filmai) ekspertai. Įtariu, kad ir su teatru gali būt panaši situacija.
Atskiro aptarimo ir pasmerkimo reikalauja režisieriai, kurie kurdami nesigilina nei į istoriją, nei į kontekstą, nei į detales, nesikonsultuoja su ekspertais, o dėl pelno tik kuo pigiau kepa žalą valstybei darančius kūrinius.
Rezultate turime valstybės finansuotus filmus, kurie kenkia visuomenei, niekina mus tarptautiškai. Kultūros ministerija mūsų pinigais kuria informacinius ginklus, kurie šaudo mums patiems į kojas. Ala partizanai-banditai, karo po karo nebuvo, tik pilietinis karas, okupacijos nebuvo, ir t.t. O Kremlius tuo tarpu ploja katučių.
Gal padėtų LKT nuostatų pakeitimas, įtraukiant ekspertus? Prisidirbusių ir LKT apgavusių/nuvylusių nefinansuotinų menininkų sąrašas?   ATSAKYTI
Sigita 2019-12-07 12:09:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Is mociutes pasakojimu zinau, kokiu piktu ir ziauriu buvo tu partizanu, is namu plesdavo maista, prievarta, musdavo su buozem jei kad nepaklusdavo, liepdavo begti, o jie saudydavo aplink.....ar taip turejo elgtis lietuvis su lietuviu????   ATSAKYTI
A. 2019-12-08 01:52:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-16
Taip, padlaiziams ir koloborantams saldu nebuvo.. matyt is tokiu gimines ir esat  
Arij 2019-12-08 01:55:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-17
Taip, padlaiziams ir kolaborantams saldu nebuvo..matyt is tokiu gimines ir esat.  
Nu 2020-01-20 00:27:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Pilnai pritariu Sigita. Man taip pat močiutė pasakojo kaip miškiniai ateidavo atimdavo paskutinį duonos kasnį, įšmaišydavo visus puodus net perinčia vištą nuo kiaušinių nukėlė ir į mišką isinešė. Tai tokie ir buvo tėvynės ginėjai dabar taip garbinami. Juk ne veltui pravardė buvo pvz. Siaubūnas  
Vanda 2019-12-07 10:38:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
Jei ne ruskių okupacija, jei ne kgb ir nkvd, nebūtų reikėję eiti į miškus. Apartamentų nebuvo miškuose. Ne visi ištvėrė. Nesulaukę amerikonų pažadų, šitiek metų neturėjo pilnaverčio gyvenimo šeimose. Viltis laisvos Lietuvos merdėjo. Tada ir atsirado išdavikų abiejose pusėse. Gana vien romantikos filmuose. Nereikia melo. Juk buvo partizanams nepakelimai sunku ir varganai.    ATSAKYTI
Petras 2019-12-07 10:29:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Gerai ,kad teisingai nušviečiama miškinių veikla. Buvo visokių ir abiejose pusėse. Kartais net tikri broliai kariavo skirtingose grupuotėse- viens skrebams ,kits miškiniams. Labai nukentėdavo valstiečiai gyvenę pamiškėse .Jie bijojo ir vienų ir kitų pasirodymo.   ATSAKYTI
Algyrdas 2019-12-08 23:24:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Petras pakomentavo labai panašiai apie ta laikotarpį.  
Patrijotas 2019-12-07 09:07:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-12
Didziausia propaganda musu valstybe,jiems naudinga zmonems plauti smegenis rusai puola...Partizanai ir buvo banditai,plesikai,vieni kitiems perduodavo,ka tu turi,jei skersdavai kiaule vakare jau partizanai,,kabutese,,,barskindavo i langa duok,neduosi nusaus,tokia istorija buvo,todel jie ir buvo vezami i sibira,stalinas kai numire sugryzo banditai,dabar vadinami laisves gynejai..   ATSAKYTI

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
Š. Jasikevičius (Teodoras Biliūnas/Fotobankas)
Koronaviruso rizika į penktadienio Eurolygos rungtynes tarp Kauno „Žalgirio“ ir Milano „Olimpia“ atbaidė daugiau kaip trečdalį žiūrovų. Eurolygos pateikiamais duomenimis, į ...
Pornografija (nuotr. SCANPIX)
Dešimtys milijardų peržiūrų kasmet. Tokiais įspūdingais skaičiais džiaugiasi visai ne meniškų filmų ar muzikos kūrėjai. Auditoriją nuolat augina pornografijos industrija. ...
Prie pakavimo medžiagų gamyklos vilnietis aptiko įtartiną vamzdį (nuotr. stop kadras)
Prie sostinėje esančios pakavimo medžiagų gamyklos vilnietis aptiko įtartiną vamzdį. Vyras sako, kad iš jo tekėjo juodas skystis, kuris jau spėjo įsigerti į žemę. Aplink ...
Asociatyvi (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Naujienų portalas tv3.lt ketvirtadienio rytą pranešė, kad pirmasis koronaviruso atvejis užfiksuotas Estijoje. Virusu susirgo vyras, kuris grįžo iš komandiruotės Irane, o ...
Gedimino bokšte iškelta nauja trispalvė (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Penktadienio vakarą, gavusi sveikatos apsaugos ministro rekomendacijas, Seimo valdyba dėl koronaviruso grėsmės atšaukė visus renginius parlamento rūmuose, tarp jų – ir Kovo ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų